Strona 1 z 1
skrzynia manualna - jazda w terenie 4x4
: 2011-02-08, 12:11
autor: atosal
Witam
nie znalazłem na forum opisów co do jazdy w terenie ze skrzynią manualną.
Czy ktoś podzieli się doświadczeniami?
Moja Explozja z 1994r. z manualną skrzynią V6 z LPG.
Proszę o porady

Re: skrzynia manualna - jazda w terenie 4x4
: 2011-02-08, 22:00
autor: alban
Zadaj konkretne pytanie.
Nikt nie będzie elaboratu robił na ten temat.
Zbyt szeroki zakres...
Re: skrzynia manualna - jazda w terenie 4x4
: 2011-02-08, 22:34
autor: Dawid
Zacznijmy od sprzęgła...szybko się kończy.
Alban,y miałeś jakieś cudaczne,czy zwykłe?
Re: skrzynia manualna - jazda w terenie 4x4
: 2011-02-08, 23:18
autor: atosal
sprzęgło robiłem. alban, pomagał mi telefonicznie- (dzięki)
jestem po wymianie wysprzęglika, okładzin tarczy, i pompy sprzęgła
potrzebuję wiedzy jak załączać 4x4 i wyłączać?
czy podczas jazdy? czy po zatrzymaniu? czy żeby rozpiąć trzeba cofnąć?
a Jeszcze inna sprawa to blokada mostu? jak to działa?
Re: skrzynia manualna - jazda w terenie 4x4
: 2011-02-09, 18:15
autor: RAFBOR
a Jeszcze inna sprawa to blokada mostu? jak to działa?
A ty masz blokadę mostu???
Re: skrzynia manualna - jazda w terenie 4x4
: 2011-02-09, 21:27
autor: alban
Sprzęgło miałem seryjne oryginał FORD.
By zapiąć napędy najlepiej się zatrzymać a juz na 100000% jak chcesz zapiąć reduktor.
Pytanie jeszcze czy reduktor masz manualny czy załączany z guzika na desce rozdzielczej.
Aby rozpiąć automatyczne sprzęgiełka trzeba cofnąć.
Podejrzewam że blokad nie masz więc nie ma się co tym zbyt mocno interesować.
Jeśli nie masz osobnych włączników do blokad to ich nie masz.
Masz na pewno reduktor bez mechanizmu różnicowego międzyosiowego jak wszystkie jedynki.
Więc nie wolno jeździć z zapiętym napędem 4x4 na nawierzchni takiej która nie pozwala na uślizg kół.
Re: skrzynia manualna - jazda w terenie 4x4
: 2011-02-09, 22:34
autor: atosal
A ty masz blokadę mostu???
Nie nie mam ale teoretyzuje czy by się dało zainstalować
ostatnio chyba Jankes sprzedawał
Re: skrzynia manualna - jazda w terenie 4x4
: 2011-02-09, 23:01
autor: atosal
przepraszam, że nie poprzestałem na tym co mam
mam guzik 4x4 i mam guzik LOW RANGE
czy przy załączaniu 4x4 ma być bieg czy luz czy nie ma znaczenia?
jeszcze raz sorki mogłem pisac od razu

Re: skrzynia manualna - jazda w terenie 4x4
: 2011-02-10, 07:29
autor: alban
Auto ma być na luzie.
Blokady można zamontować do wszystkiego do czego robią blokady, ale koszt przewyższy koszt Twojego auta.
Re: skrzynia manualna - jazda w terenie 4x4
: 2011-02-10, 23:18
autor: julek1270
czy przy załączaniu 4x4 ma być bieg czy luz czy nie ma znaczenia?
Auto ma być na luzie.
Tak ze zwykłej ciekawości , bo być może wkradło się niezrozumienie , w fordzie Explorer 1 z skrzynią manualną trzeba wrzucić na luz aby włączyć 4x4?
Re: skrzynia manualna - jazda w terenie 4x4
: 2011-02-12, 13:17
autor: atosal
Dzięki za info, ale jeszcze potrzeba się dowiedzieć jak i kiedy używać z Low Range? Czy rozłączając 4x4 daleko cofać

Re: skrzynia manualna - jazda w terenie 4x4
: 2011-02-12, 15:42
autor: alban
Zwykłego 4x4 używamy na śliskim lekkim terenie.
Reduktor w ciężki teren (błoto piach ostre podjazdy itd) wszędzie tam gdzie jedynka na normalnych przełożeniach jest za szybka i może spalić sprzęgło.
Co do luzu i włączania 4x4 to wypadało by ale bez konieczności, na pewno jak włączamy reduktor trzeba się bezwarunkowo zatrzymać.
Co do cofania to wystarczy jakieś 2 metry...
Lepiej ostrożniej niż zwybuchnąć napędy lub reduktor.
Re: skrzynia manualna - jazda w terenie 4x4
: 2011-03-06, 10:00
autor: atosal
może ktoś wie jak często wymieniać olej w "manualu"
ile wchodzi
i jaki olej
oczywiście w jedynce.
Re: skrzynia manualna - jazda w terenie 4x4
: 2011-03-06, 10:26
autor: Rad-T
olej jak do automata - ATF czerwony. Nie pamiętam niestety ile wchodzi. Wymieniać możesz dla świętego spokoju co 50.000 w sumie to nie automat żeby zatykało kanaliki płyty sterującej.
Re: skrzynia manualna - jazda w terenie 4x4
: 2011-03-07, 20:42
autor: alban
Nie więcej niż 4 litry.