Strona 8 z 10

Re: "Trójka" off-road - przygotowanie.

: 2017-03-08, 14:30
autor: Xymenez
Cześć. Widzę, ze temat podniesienia III zgłębiacie już od 2011 :)
Przy okazji dodam, ze dotyczy to także IV, którą ja mam - kolumny sprężyn są takie same (generalnie podkladki pasują do 2002-1010).
No więc: czy ma ktoś już może pomierzone takie podkładki i mógłby się podzielić wymiarami?

Druga sprawa: zamiast kupować nowe wahacze - wystarczy pod sworzeń podłożyć ok. 10mm podkładkę i wahacz znowu jest mniej więcej w pozycji prawidłowej. Widziałem na Youtube, ze tak robią i to wydaje się logiczne. Nikt nie pomyslał o takim prostym patencie? :)

Re: "Trójka" off-road - przygotowanie.

: 2017-03-08, 15:17
autor: Jankes
Cześć. Widzę, ze temat podniesienia III zgłębiacie już od 2011 :)
Przy okazji dodam, ze dotyczy to także IV, którą ja mam - kolumny sprężyn są takie same (generalnie podkladki pasują do 2002-1010).
No więc: czy ma ktoś już może pomierzone takie podkładki i mógłby się podzielić wymiarami?

Druga sprawa: zamiast kupować nowe wahacze - wystarczy pod sworzeń podłożyć ok. 10mm podkładkę i wahacz znowu jest mniej więcej w pozycji prawidłowej. Widziałem na Youtube, ze tak robią i to wydaje się logiczne. Nikt nie pomyslał o takim prostym patencie? :)
Przyznam, że nie wiedziałem o podkladce. Zazwyczaj zmieniane są właśnie wahacze bo żywotność fabrycz nych przy takim kącie pracy nie jest zbyt duża. Co do wymiarów, to jakoś nie widziałem jeszcze nikogo kto zakupiłby takie podkładki. Porównując ich cenę do cen zestawów do podnoszenia nie jest to wcale aż tak duży wydatek. Zobaczę czy da się coś znaleźć. Tak to wygląda w zestawie.

Re: "Trójka" off-road - przygotowanie.

: 2017-03-08, 22:42
autor: Paklak
Najprościej byłoby podjechać do sklepu i zdjąć wymiary z nowych poduszek pod amorki. Wtedy jedyne co trzeba wymyślić to wysokość podkładek :D

Re: "Trójka" off-road - przygotowanie.

: 2017-03-09, 01:17
autor: Jankes
Najprościej byłoby podjechać do sklepu i zdjąć wymiary z nowych poduszek pod amorki. Wtedy jedyne co trzeba wymyślić to wysokość podkładek :D
rozumiem, ze chodzi o sprężyny?

coś takiego?

Re: "Trójka" off-road - przygotowanie.

: 2017-03-09, 03:25
autor: Paklak
Sorki trochę wprowadziłem w błąd. Myślałem, że górne mocowanie jest razem z gumową poduszką. Elementy o których mówię niżej. I z tych elementów trzeba by zdjąć wymiary do ewentualnego dorobienia.
Obrazek Obrazek
Kolega Xymenez dał mi jako tako zmierzone wymiary jednego elementu i na tą chwilę powstało to do przymiarki. Choć może ja się niepotrzebnie produkuję, bo Jankes załatwi taki zestaw do lifta za grosze xD

Re: "Trójka" off-road - przygotowanie.

: 2017-03-10, 23:26
autor: Jankes
jak zakupię trójkę to napewno podniosę zdziebko... a na to się zanosi.
:D

Re: "Trójka" off-road - przygotowanie.

: 2017-03-17, 20:20
autor: jkdzikus
Może ktoś w temacie jest bo jestem dwa etapy dalej tzn podniesionego mam exa na podkładkach nad sprężynami, również zrobiony mam lift budy, teraz się szykuję do wsadzenia wyciągarki z przodu. Moje pytanie jest o płytę pod wyciągarkę ,ktoś coś wie w tym temacie i mógłby przybliżyć jakieś info w tej kwestii?

Re: "Trójka" off-road - przygotowanie.

: 2017-03-21, 17:18
autor: Xymenez
Do wyciągarki to chyba przede wszystkim zderzak stalowy by się przydał! Bo jak inaczej to widzisz z tymi plastikami?
Ja sam myślałem o samym zderzaku - lepsze to nawet, niż kangur. Taki zwykły, zgrabny, wąski zderzaczek z kwasówki. Oczywiście do zamocowania trzababy trochę popsuć plastiki, a właściwie to nawet ich się pozbyć...
Ale dobry zderzak to koszta. Albo dobry znajomy spawacz...

Masz tu III-kę z takim:

Re: "Trójka" off-road - przygotowanie.

: 2017-03-21, 17:26
autor: Xymenez
Aha: znalazłem na przód coś znacznie lepszego, niż podkładki pod sprężyny: gotowe kolumny z amorem RANCHO RS9000 w wesji Quick Lift: całość podnosi auto o dokładnie 2", czyli na samej kolumnie! Bez podkładki! A te Rancho są genialne (w Blazerze miałem takie z przodu!), mają regulowaną twardość i są po prostu mistrzowskie i niezniszczalne.
A i cena całej kolumny dość przystępna - ok. 200$ ! :

http://www.autoanything.com/suspension- ... 06923.aspx

Dla porównania, na fotce: zwykła kolumna z podkładką 2" oraz nówka RANCHO bez podkładki!

Jakby ktoś miał dojście, żeby to szybko i tanio sprowadzić, to chyba brałbym.

Re: "Trójka" off-road - przygotowanie.

: 2017-03-21, 20:24
autor: łysy lkt80
Gadaj z jankesem o tych rancho

Re: "Trójka" off-road - przygotowanie.

: 2017-03-21, 20:38
autor: Jankes
Piękna sprawa. Zobaczę co zacz i dam znaka - z tego co widzę po zdjeciu to nie wiem czy przejdfzie ten patent ze względu na półoś ale zobaczymy co inni na to.

Re: "Trójka" off-road - przygotowanie.

: 2017-03-21, 20:42
autor: łysy lkt80
To jak by były takie same tylko do II to ja poproszę

Re: "Trójka" off-road - przygotowanie.

: 2017-03-21, 20:47
autor: Jankes
To jak by były takie same tylko do II to ja poproszę
w dwójce masz drążki skrętne - wiem, że byli tacy co wyeliminowali drążki poprzez wstawienie coil overs - czyli właśnie takiego zestawu - są napewno

a co do trójki, to niestety Rancho nie robi takich zestawów do trójek Explorera.

Re: "Trójka" off-road - przygotowanie.

: 2017-03-21, 20:50
autor: Kojot
łysy są inne i ja mam te inne :P jankes daj info oficjalnie bo może to ten coilover co go szukam ;)

Re: "Trójka" off-road - przygotowanie.

: 2017-03-21, 21:01
autor: łysy lkt80
Kojot poka te inne nie bądź śffinia,myślałem coś w deseń coil lovera