Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

lift EXII

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

lift EXII

2008-01-14, 11:56

jak oni to osiagneli ? czy dali firmowy lift ?

tyl wyglada jakby mial przedluzone wieszaki ale przod chyba nie jest na zadnym firmowym lifcie ?

ale wykrzyz pierwsza klasa....

a tak propo - jak wiadomo EXII daje sie wykrecic troche do gory na drazkach - oczywiscie kosztem czegos, ale ile wytrzymuja takie drazki podkrecone ? a jesli juz je wymieniac to na jakie ? pamietam ze Manius pisal o 4 roznych twardosciach, wiec np do amorkow OME jaki drazek ewentualnie kupowac ? miekki ? twardy ?
Załączniki
20122301_28.JPG
20122301_28.JPG (88.32 KiB) Przejrzano 6133 razy
Ostatnio zmieniony 2008-01-18, 20:09 przez Rad-T, łącznie zmieniany 2 razy.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: lift EXII

2008-01-14, 12:24

to zdjęcie jeszcze o niczym nie świadczy
zdemontuj sobie u siebie drążek stabilizacyjny i zobaczysz jak ładnie się wykrzyże poprawią...

acha... ale na drodze to wtedy uważaj troszkę bardziej :-D

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: lift EXII

2008-01-14, 12:32

no ten patent znam :) tylko jak wlasnie piszesz.. potem na czarnym to trzeba uwazac jeszcze bardziej heheheh
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

nemrod

Re: lift EXII

2008-01-14, 12:34

...ja mam zdemontowany.
Jest ok. Dupa i tak jest sztywna wiec dużego problemu chyba nie będzie.
Właściwi to niewiem jak jest rola drążka stab.
Ale wykrzyz bez niego jest o wiele lepszy :D

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: lift EXII

2008-01-15, 17:24

taki wykrzyż z tyłu to nic takiego... z przodu prawie zero ze względu na niezależne zawieszenie...

a jak to zrobić? kręcisz przód do góry, dajesz dłuższe wieszaki (Warrior) lub dodatkowe pióro, dodajesz lift budy jakieś 2", odłączasz drążki stabilizacyjne i po włożeniu 32" opon masz w miarę dobrą terenówkę. Można zmieścić nawet 33 cale ale bez cięcia się nie obejdzie.

Firmowego liftu nie ma... jedyny lift zawiechy do II to lift 4"... trochę kosztuje i trochę trzeba się narobić...
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: lift EXII

2008-01-15, 18:46

Jankes - e no te sposoby to ja mam juz wdrozone u siebie :) hehehe spoko - zastanawialem sie jedynie nad zywotnoscia podkreconych drazkow ewentualnie ich zmiany (na explorerforum duzo sie pisze o roznych twardosciach itp)

Jedynie co nie wchodzi w gre to lift budy - pewnie ze dalby mi luz pelen przy moich 32" (teraz jest OK ale potrafia dobic do blotnikow) ale boje sie wyrywania mocowan buda/rama. Bez wzmacniania nie ma co myslec w ogole - zreszta manius zdaje sie opisywal przypadek gostka z DE.

Tyl mam zrobiony wlasnie poprzez wyklepanie starych pior i dorzucenie jednego dodatkowego.

Pozostaje tylko patent z drazkiem stabilizacyjnym (sa zestawy do EX pozwalajace na odpinanie a nie permanenty demontaz ? widzialem ostatnio takie w Peepie - faja rzecz).
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: lift EXII

2008-01-15, 19:50

napewno są podpinane... ja w swoim nie mam drążków już od ośmiu lat... ;)

co do liftu budy - pisałem wtedy na ten temat, że to jakaś paranoja... nigdy nie słyszałem żeby cos się komuś w aucie pospuło bo założył sobie podkładki pod budę. Oczywiście zakładając, że wszystko zrobił jak należy. Odpowiednie podkładki bez żadnych przepałów typu 5 cali lub z jakiegoś dobrego "drewna", odpowiednie śruby i ich właściwe dokręcenie. Wiadomo, że buda na "szczudłach" zachowuje się inaczej ale jeszcze nie słyszałem żeby ktoś po dodaniu podkładek pod budę "porwał" sobie budę...

co do twardości drążków - nie da ci to więcej liftu a raczej sztywniejsze zawieszenie... i jedynym sposobem na lift z przodu to albo 4" Superlift albo zamiana przedniego mostu na jakiś solidny prosty most... taka Dana 44 na ten przykłąd z jakiegoś F150 lub wczesnego Bronco... :D
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: lift EXII

2008-01-15, 20:14

nie ukrywam ze ciagle gdzies tam podswiadomie kusi mnie chociaz 1-1,5" na budzie - na moje potrzeby to w zupelnosci wystarczy.

a ciagnac temat dalej - kiedys tez wlasnie dumalem jakby wygladala sprawa zamiany IFS na cos NORMALNEGO :) chociazby z jedynki - czy to w ogole wykonalne - tzn wykonalne pewnie jest tylko czy sie kalkuluje ? moze taniej jednak Superlift za te 1400$

pieknie byloby miec EX II na sprezynach z przodu i sztywnym moscie... eh jakie by to bylo piekne :)
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: lift EXII

2008-01-15, 23:41

te marzyciel :-D do roboty się zabieraj i pokazuj zdjęcia jak wyszło :-D

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: lift EXII

2008-01-16, 07:39

miałem zamiar wsadzić prosty most z Bronco... nawet rozstaw się zgadzał...

a można też wsadzić mosty od F150 - przód i tył - tak tylko jakby ktoś chciał i mial takie możliwości... chodzi toto zajerzyście!
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: lift EXII

2008-01-16, 08:19

a ten most z bronco to dużo by było trzeba zmieniać? za ile teraz można taki w stanach kupić? prawdopodobnie będzie płynął kumpla kontener więc może bym coś do niego sobie dorzucił... :-D

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: lift EXII

2008-01-16, 17:52

zależy jak się znajdzie... ja swój sprzedałem za $100.00 - potrzebował wszystko nowe więc praktycznie to była tylko tuba i wahacze.

ale zbudowanie takiego mostu kosztuje tyle samo co rozbudowanie oryginalnego mostu D35 i podniesienie zawiechy czyli około $2000-$3000.00.

No i do tego dochodzi fakt, że taki most dość trudno jest znaleźć. Podejrzewam jednak, że już niedługo na sprzedaż będzie ich więcej.

ja kontener biorę też i teraz troszkę żałuję, że sprzedałem tamten. Myślę jednak, że jakbym znalazł gdzies tanio dojeżdżonego F150 - starszego co by miał D44 z przodu i Ford 9" z tyłu to bym wsadził oba mosty do Explozji - rozstaw troszku większy od Explo ale można nadrobić felgami.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Mikado
Posty: 990
Rejestracja: 2007-07-10, 20:31
Lokalizacja: Polska

Re: lift EXII

2008-01-16, 18:22

no to szukaj dwóch :-D


kto to wie co będzie :-P

Awatar użytkownika
alban
Posty: 637
Rejestracja: 2007-12-10, 21:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt: Strona WWW

Re: lift EXII

2008-01-16, 20:23

a co z przełożeniami ? ...
Służę radą i pomocą techniczną...

FON 666131133

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: lift EXII

2008-01-16, 21:57

przełożenia? w mostach? to samo co w Explozji... wkładasz 4.10 przy 33 calowych kółkach i szafa gra. Przecież to Ford...

I przód i tył... no i manualne sprzęgiełka z przodu.

Trzeba tylko motać mocowania wahaczy bo te podejdą fabryczne z F150 z przodu a z tyłu trzeba ściąć podkładki pod resory i przyspawać w innym miejscu.

ale zakręciłem!!!

a tak na zachętę...
Obrazek

albo to:
Obrazek

albo to:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2008-01-17, 01:32 przez Jankes, łącznie zmieniany 3 razy.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Wróć do „Kącik OFFROAD-OWY”