Strona 1 z 6

Coilover

: 2012-02-23, 14:34
autor: anton
od dawna myślałem już o przerobieniu zawieszenia, zakupiłem amortyzatory ze sprężyną (coilover-y) nie dedykowane do exa ,ale od czego jest spawara , zacznę go kleić po sobolewiadzie .jak ktoś ma już doświadczenie z czymś takim to proszę o porady :grin:zaraz dodam foto.

Re: Coilover

: 2012-02-23, 14:41
autor: Rad-T
ale co konkretnie chcesz przerabiać ? Jaki masz plan ?

foto

: 2012-02-23, 14:54
autor: anton
chcę przerobic przednie zwieszenie ,usunać drążki skrętne ,założyc coiover-y,górne wahacze przedłużyć .foty amora cos nie moge wrzucić ,jakis błąd...a zmniejszyłem ja na maxa..

Re: Coilover

: 2012-02-23, 15:02
autor: RAFBOR
No ciekawie prawisz..... Ciekawy jestem co ci tam chodzi po głowie.... :roll:

Re: Coilover

: 2012-02-23, 15:03
autor: Rad-T
tu masz manual :P
http://www.explorerforum.com/forums/sho ... t=coilover
przy czym to auto ma założony lift zawiechy przedniej

swoją drogą pytanie czy to ma sens bez robienia liftu na zasadzie tego setu. Tzn z ciekawości pytam jaki efekt chcesz uzyskać przechodząc na coilovery ? Na co ma to wpłynąć :) ?

Jak patrze na te fotki z tego manuala to przeguby wołają amen przy każdym ruchu :)


o znalazłem kolesia z USA który robi takie sety do konwersji :)
http://www.ranger-forums.com/showthread.php?t=119089

w treści wątku są ceny.

Re: Coilover

: 2012-02-23, 15:12
autor: anton
ogólnie chcę żeby przód pracował na sprężynach,ewentualnie zamiast drążka skrętnego dorobić drążek reakcyjny ,żeby wahaczy nie skręcało to się tyczy przodu , tył postawić na foxa-ch .

Re: Coilover

: 2012-02-23, 15:23
autor: RAFBOR
Jak patrze na te fotki z tego manuala to przeguby wołają amen przy każdym ruchu
No własnie ciekawe ile wytrzymają w takiej pozycji?

Re: Coilover

: 2012-02-23, 15:41
autor: anton
Rad-T,dzięki manual się przyda ,ja chcę uzyskać szybką i cichą prace zawieszenia ,u mnie po podkręceniu drążków przód zrobił się bardzo twardy ,aż takiego liftu robić nie będę :-)

Re: Coilover

: 2012-02-23, 16:55
autor: anton
może nawet zbliżone do F 150 SVT raptor,to by było super :roll:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_aT8g91a ... ure=relmfu[/youtube]

Re: Coilover

: 2012-03-02, 11:15
autor: anton
fotka amorka

Re: Coilover

: 2012-03-02, 11:48
autor: anton
zabieram się za to jutro ,zobaczę co z tego wyjdzie :-)

Re: Coilover

: 2012-04-25, 01:43
autor: ksyva
Mam zamontowane FOX-y 8" czy 8,5" na przodzie przy seryjnych wahaczach oraz 4" lifcie. Z przodu muszą być mocne sprężyny. Wahacze i półosie moim zdaniem muszą być wydłużone ponieważ przy seryjnych jest mało miejsca. W tej chwili czekam na polibusze i mam zamiar robić wahacze. Lift wyrzucam.

Re: Coilover

: 2012-04-25, 08:53
autor: anton
wrzuć fotkę jak masz zrobiony lift ,czy masz obniżony most,a to takiego exsa kupiłeś czy sam robiłeś :?:
Ja wymieniłem parę mejli z firmą FOX koszt amorów swoją drogą ,dochodzi jeszcze regulacja dobranie charakterystyki, co mnie sporo opóźni z przeróbką
a u ciebie jak się sprawdza zawiecha ???
będę jechał z kolegą obejrzeć auto w tamte strony ,to czy mógł wpaść do ciebie ??

Re: Coilover

: 2012-04-25, 10:29
autor: ksyva
Miałem częściowy lift Trailmastera z którego zostały mi jeszcze amortyzatory. Most i mocowania wahaczy są obniżone. Elementy te zrobiłem wzorując się na Superlifcie. Przedłużenie zwrotnicy od Trailmastera, ale obrócone. Mocowanie drążków kierowniczych do zwrotnicy dorabiane(średnio się sprawdza). Węże hamulcowe przedłużane. Generalnie oba lifty średnio są ze sobą kompatybilne. Podczas montażu okazywało się że nie wszystkie pomysły są dobre i trzeba było improwizować. Co do pracy zawieszenia nie do końca jestem zadowolony. Jak już pisałem muszą być mocne sprężyny. Najmocniejsze Eibacha do amora 2" są za słabe. Mam w tej chwili czwarty komplet sprężyn który czeka na montaż(ale to razem z wahaczami). Poprzednie, łącznie z tymi w samochodzie nie sprawdziły się. Mimo wszystko jest lepiej niż na na maksa podkręconych drążkach. Podczas montażu dolnego mocowania amortyzatora do wahacza, trzeba uważać żeby sprężyna nie ocierała o ramę i nie przepychała zacisku hamulcowego podczas skrętu.
W tej chwili stawiam na większy skok koła, a nie na podniesienie samochodu. Zresztą jak będą dłuższe wahacze to i tak będzie stał wyżej.
Oczywiście wpadaj i oglądaj. Zdjęcia może jak nie będzie padać.

Re: Coilover

: 2012-04-25, 11:52
autor: dyfrend
no też jestem ciekaw, jak to się prezentuje :mrgreen: