Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
komuch
Posty: 3
Rejestracja: 2014-08-04, 14:07
Lokalizacja: Zielona Góra

Siema z Zielonej Góry!

2014-08-19, 14:49

Siemanko! Niedawno z żoną po przykrej historii gdzie zagrzebaliśmy się Sharanem w błocie i nikt nie chciał nam pomóc (nie, że nie mógł tylko orzekł, że ma to w dupie) stwierdziliśmy, że kupujemy sobie terenówkę.
Po licznych oględzinach, artykułach oraz ofertach trafił nam się Ford Explorer II z 1997 4.0l SOHC w gazie, oraz "troszkę podniesiony" na aluminiowych 17" cw 8-)

Z historii tego pojazdu wiem tyle, że został sprowadzony z Niemiec (ponoć od pierwszego właściciela) do Gdańska, tam po 3ch latach, kupił go poprzedni właściciel z Ochli k. Zielonej Góry, od którego kupiłem go ja.

Przed zakupem wybrałem się do serwisu 4x4 w okolicy mojego miejsca zamieszkania 4xdrive.com -gdzie żadnego mankamentu nie stwierdzono poza blachą nadgnitą w dwóch trzech miejscach (okolice progów), uszkodzeniem przekładni kierowniczej z lewej strony (luz) oraz różnicy w przełożeniach na mostach miedzy przodem, a tyłem (może jest to cecha tego samochodu?).

Najbliższe rzeczy, jak oczywiście wykonam wszystkie bieżące naprawy, to:
-bagażnik dachowy (ponieważ koło dojazdowe zajmuje sporo miejsca w bagażniku)
-orurowanie (łącznie z progami, aby się łatwiej wsiadało)
-wyciągarka (aby z większą pewnością móc brnąć w nieznane :-P )
-szperacze (bo cenie sobie oświetlenie, szczególnie nocą)

O aucie wiem niewiele, poza tym że tak komfortowego auta to jeszcze nie miałem :-)
Wiem również, że czasami za prostą częścią będzie się trzeba trochę nabiegać, ale mam dobrego magika mechanika, który świetnie radzi sobie z każdym wyzwaniem :-)

Do forum zdecydowałem się dołączyć ponieważ, czegokolwiek nie szukałem w internecie, to lądowałem na tym właśnie forum :mrgreen:

A dodatkowo bardzo mnie ciekawi tajemnica "brązowego kabelka", który w przeglądanych postach przewijał mi się niejednokrotnie, aczkolwiek nigdy się nie dowiedziałem o co chodzi.

Zamieszczam fotki:
Obrazek
Obrazek

PS. ostatnio miałem "zdarzenie" - się okazało, że poprzedni właściciel podczas wymiany hamulców nie dopatrzył i zacisk hamulca w prawym przednim kole był przymocowany tylko na jednej śrubie (może mechanik go nie lubił).
W każdym razie, jak przejechałem się po szutrach, zacisk odpadł i na prostej drodze "wpadł" mi do felgi, blokując koło oraz robiąc w feldze dziurę wielkości pięści :?
Jakby ktoś miał na zbyciu taką felgę, lub miał informację, gdzie może być byłbym zobowiązany!
Obrazek

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Siema z Zielonej Góry!

2014-08-19, 15:32

oraz różnicy w przełożeniach na mostach miedzy przodem, a tyłem (może jest to cecha tego samochodu?).

:shock: ale że jak to ?
a zapinałeś 4x4 już ? bo jeśli by tak było jak piszesz, to oczekiwałbym spektakularnego kabum :D

chyba, że chłopcy z 4xdrive tak błysneli diagnozą :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz wit.rys
Klubowicz
Posty: 2187
Rejestracja: 2013-03-17, 09:36
Lokalizacja: Chyrzyna-podkarpacie
Model Explorera: już nie ...

Re: Siema z Zielonej Góry!

2014-08-19, 15:32

Witam z Chyrzyny... :D

komuch - jestem pod wrażeniem Twojego przywitania się ...

Miłej i bezproblemowej exploatacji ... :mrgreen:
Witold
(604902478, wit.rys@gmail.com)

komuch
Posty: 3
Rejestracja: 2014-08-04, 14:07
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Siema z Zielonej Góry!

2014-08-19, 16:20

Zapinałem już 4x4 i trochę się spina, w szczególności jeżeli próbuje się skręcać, a grunt jest mało grząski - ponoć ta różnica jest nieduża, no ale z tego co usiłowali mi wyjaśnić to głównie chodzi o to, że po zapięciu, gdy tylnia ośka robi jeden pełny obrót, to przednia albo trochę więcej albo trochę mniej (dokładnie nie pamiętam w którą stronę jest za dużo), zaproponowali mi diagnostykę w postaci rozebrania mostu, ale to już koszt rzędu 500pln netto za sam zabieg sprawdzenia, który dużo nie wniesie. W najgorszym razie jako rozwiązanie zaproponowali dobranie innego mostu (koszt wymiany 800). A puki co mam inne wydatki..

Może po prostu Explorer tak ma :?:

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: Siema z Zielonej Góry!

2014-08-19, 18:40

Witam z Zielonej Góry.
Komuch kiedyś byłem w Ochli w firmie Laskowski i oni wtedy oglądali mojego i przyglądali się jak go podnieść i przerobić i takie tam. Ogólnie był podgnity na progach i chyba miał wgnieciony błotnik, oczywiście stał już na tych 17. Właśnie im te koła obcierały. A od jakiegoś czasu był w ogłoszeniu jako MONSTER!. Panowie już wtedy mówili że nie oszczędzali go w terenie nawet byli na jakimś zlocie 4x4 potaplać się.

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Siema z Zielonej Góry!

2014-08-19, 19:17

zaproponowali mi diagnostykę w postaci rozebrania mostu, ale to już koszt rzędu 500pln netto za sam zabieg sprawdzenia, który dużo nie wniesie.
za otworzenie dekli i policzenie zębów ??? o matko boska... :shock:
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Siema z Zielonej Góry!

2014-08-19, 19:46

zaproponowali mi diagnostykę w postaci rozebrania mostu, ale to już koszt rzędu 500pln netto za sam zabieg sprawdzenia, który dużo nie wniesie.
za otworzenie dekli i policzenie zębów ??? o matko boska... :shock:
za niewiedzę trzeba płacić ;)

witaj ;)

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Siema z Zielonej Góry!

2014-08-19, 19:49

za policzenie zębów o matko boska...
widzisz dzieciaku ! ty sie ucz ;-) :-D :-D :-P
Ostatnio zmieniony 2014-08-19, 19:50 przez Kojot, łącznie zmieniany 1 raz.

komuch
Posty: 3
Rejestracja: 2014-08-04, 14:07
Lokalizacja: Zielona Góra

Re: Siema z Zielonej Góry!

2014-08-19, 20:08

Susel_125 to dokładnie od tego faceta kupiłem. No obcierały, co zowocowało przetarciem przewodu klimatyzacji (btw jak zrobiłem przewód, to za chwile skraplacz puścił :oops: )
Wszystko można było powiedzieć o tym aucie ale nie to, że jest zajeżdżone (poprzedni właściciel zrobił nim przez cały okres posiadania 3 tys. kilometrów-ja tyle zrobiłem przez 1,5 m-ca), podejrzewam że gdyby tak było, to ten zacisk hamulcowy, który był mocowany na jednej śrubie odpadłby jemu, a nie mi :-P

No cóż Rad-T, jak to się mówi "barany są po to, aby je strzyc" -ja jestem informatykiem, w autach nie grzebię, poza podłączaniem do kompa :-P
No ale chyba będzie trzeba zacząć...

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Siema z Zielonej Góry!

2014-08-19, 20:36

komuch, ty też sie ucz :-P z 7 mostów policzysz i pensja jest ;-)

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Siema z Zielonej Góry!

2014-08-19, 20:55

Cześć z Głogowa.
Jak jesteś informatykiem to słabym jak nie grzebiesz przy aucie ;). Znajdziesz tu paru informatyków ja jestem dokładniej programistą i żadnemu mechanikowi nie daję dotknąć swoich Exów :).
Patrząc na to co piszesz to raczej zajeżdżony jest usterki, które wymieniłeś nieprzykręcony zacisk raczej dobrze nie świadczą o jego stanie i poprzednikach - tylko idiota tak jeździ.
Co do mostów to sprawdź czy przypadkiem nie ma z tyłu tabliczek na śrubie dekielka mostu tam będzie napisane np. 3 73 LSD, na przednim moście powinna być naklejka z przełożeniem mostu.
Co do loginu to co z ciebie za komuch jak kupujesz Exa lepszy byłby Uaz i bilet do Donieckiej Republiki Ludowej ;), w jedną stronę oczywiście. :evil:
Ostatnio zmieniony 2014-08-19, 20:57 przez Adrian, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Siema z Zielonej Góry!

2014-08-19, 21:10

za policzenie zębów o matko boska...
widzisz dzieciaku ! ty sie ucz ;-) :-D :-D :-P
Racja Kojocie, czas cennik opracować :D :D :D
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Siema z Zielonej Góry!

2014-08-19, 21:14

za policzenie zębów o matko boska...
widzisz dzieciaku ! ty sie ucz ;-) :-D :-D :-P
Racja Kojocie, czas cennik opracować :D :D :D
Dobra wiemy ile za policzenie, pytanie ile biorą za wybicie 8-)
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: Siema z Zielonej Góry!

2014-08-19, 21:16

Ja jak rozmawiałem z tym właścicielem to ten samochód stał i nie jeździli nim. Jak już to jakieś tam offroad, dlatego przebieg może się zgadzać. Było to może 1,5 roku temu, mieli w planach podnieść zawieszenie. A u mnie oglądali jak mam to zrobione i zobaczyli tez że można podnieść budę. Ogólnie samochód wtedy był zaniedbany i więcej stał niż jeździł. Później znalazłem ogłoszenie mostera cena była chyba coś ok 12tyś.

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Siema z Zielonej Góry!

2014-08-19, 22:34

jak oklejałem szyby na wiosnę to 10 chyba chcieli czy 10500
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Wróć do „Powitania”