Strona 1 z 1

powitanie

: 2011-04-10, 20:59
autor: dawid 1977
Witam Wszystkich,
w związku z tym że zamierzam kupic explorera z 2005 roku z silnikiem 4,6, proszęo ewentualne podpowiedzi związane z tym samochodem. Chodzi mi głównie o awaryjność. Nie wiem skąd to wynika ale większość explorerów z silnikiem 4,6 jest wyraźnie tańsza od modeli 4,0.
Będe wdzięczny za wszystkie uwagi związane z tym samochodem.

Re: powitanie

: 2011-04-10, 21:24
autor: RAFBOR
cześć :)

Re: powitanie

: 2011-04-10, 21:34
autor: MCX
Witamy :-)

Re: powitanie

: 2011-04-10, 21:35
autor: jacekimaria
Witam i udanych łowów

Re: powitanie

: 2011-04-10, 21:50
autor: MoC
Witam, tańsza pewnie przez to że ludzie boją się kupić często V8 bo spalanie itp. A poza tym ceny Xów z tych lat nie mają jakiejś ugruntowanej pozycji, jest ich na tyle mało że wahają się, także tym bym się nie sugerował.

O problemach możesz poczytać sporo na forum, trochę nas pisze tutaj. Tak czy siak, musisz być wytrwały bo znaleźć dobrą sztukę przy takiej ilości ofert to nielada wyzwanie :) (szczególnie że 70% ogłoszeń wisi z 2 lata).

Re: powitanie

: 2011-04-10, 22:00
autor: starwind
cześć :)

skoro pytasz o 4,6 2005 to pewnie juz masz jakiegoś upatrzonego pochwal się a pewnie chłopaki od trójek pomogą :D

Re: powitanie

: 2011-04-10, 23:02
autor: pablooo4
witaj koleżko:)

Re: powitanie

: 2011-04-10, 23:38
autor: pppan21
Witam Wszystkich,
w związku z tym że zamierzam kupic explorera z 2005 roku z silnikiem 4,6, proszęo ewentualne podpowiedzi związane z tym samochodem. Chodzi mi głównie o awaryjność. Nie wiem skąd to wynika ale większość explorerów z silnikiem 4,6 jest wyraźnie tańsza od modeli 4,0.
Będe wdzięczny za wszystkie uwagi związane z tym samochodem.
Moim skromnym zdaniem - działa tu zwykła psychologia: "V8 musi palić więcej, bo ma dodatkowe 2 cylindry". Mimo, że przy zużyciu paliwa wszystkich Explorerów - to w zasadzie niezauważalne. Przy takich silnikach - największy wpływ na zużycie paliwa na styl jazdy (i sprawność techniczna samochodu).

Do tego dochodzą opinie o kosztach serwisu - częściowo uzasadnione (dwie świece więcej do wymiany, dwa dodatkowe wtryskiwacze gazu... - w sumie niewielka różnica). Ale chyba ludzie boją się tego silnika, bo jest rzadziej spotykany, więc "będą problemy z serwisem" - czytaj "znajomy Heniek naprawiający Fabie i Punto - na pewno nie da rady". Ale Heńkowi lepiej też nie oddawać V6, więc to irracjonalne.

Jeżdżę V8 od 17 miesięcy. I nie mam żadnych doświadczeń z awaryjnością silnika. Oczywiście wymieniam olej terminowo, zmieniłem tez świece, nie mam gazu. Ale awaryjność? Jaka awaryjność? Miałby nie zapalić albo jechać na 6 cylindrach? Naprawiałem alternator (samochód jeździł bez żadnych uwag, tylko akumulator się nie doładowywał na krótkich trasach, więc zrobiłem to dla świętego spokoju) - ale to przecież nie jest cecha V8...

Jak już ktoś wspomniał - ceny są bardzo umowne, więc może w ogłoszeniach na które trafiasz jest mniej miejsca na negocjacje...

Re: powitanie

: 2011-04-11, 00:03
autor: Marko
Witaj, podzielam zdanie MoC. Główna obawa to chyba spalanie. Nie masz co liczyć że zejdziesz nawet na gazie poniżej 18,0 - 19,0 l/ 100 km. Przynajmniej ja tak mam.
Poza tym trochę mało części w kraju. Ogólnie super. Swoim przejechałem prawie 50 Tkm i nie miałem, nie mam większych problemów.

Re: powitanie

: 2011-04-11, 01:47
autor: uli75
witam :mrgreen:

Re: powitanie

: 2011-04-11, 09:53
autor: Robert Kamyk
cześć :-)

Re: powitanie

: 2011-04-16, 18:35
autor: Mirek358
:-)