Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

LPG TUNING

Moderatorzy: Kojot, starwind, resetx, Hubi

manius

LPG TUNING

2007-11-20, 18:51

sciagnalem moj stary temat z FCP (bo go tam jeszcze szlag trafi ;-) )


po zagazowaniu bryczki, cieszylem sie bardzo :fcp1 ze bede taniej jezdzil,
ale po miesiacu rozczarowanie smoczysko zlopie 24-30 l gazu,
nie wiedzialem co robic, dawaj do gazownika (oczywiscie w polsce)
potem do tysiaca innych fachowcow,
ustawiali i kalibrowali cudowali
dalo to tyle ze zuzycie spadlo do 20-25l ,
krew mnie zalewala :572:
bo zalozylem instalcje gazowa zeby sie oplacalo,
mialo palic tylko 10-15%wiecej,
a tu klops, koszty takie jak na benzynie,
i jeszcze 6kilo w du.... :x
Wymienilem nawet uszczelki w ukladzie dolotowym,
bo ktos powiedzial ze moze ciagnac falszywe powietrze.

Jezdzilem tak chyba dobre pol roku,
az pewnego dnia zadzwonil do mnie gazownik,
ze ma pewien pomysl,
ze na rynku sa nowe dluzsze dysze i to powinno pomoc,
bo gaz bedzie wtryskiwany niedaleko wtryskow benzynowych
(czyli parametry zblizone do benzyny) i ze latwiej taki motor ustawic.

Troche niedowierzajaco podchodzilem do sprawy no bo zas kasa do wydania,
a efekt niewiadomy,

zaczalem sie intensywniej informowac w sprawie gazu,
i trafilem na ta strone:
http://www.autogas-akadem...ngstechnik.html

rzeczowo opisane co jak i dlaczego wtrysk gazu powinien byc jak najblizej wtryskow benzyny.
(sorry, ze nie bede tlumaczyc, ale duzo tego,
a ja w tej chwili cierpie na chroniczny brak czasu )

Co tu duzo mowic, gazownik mi te dysze wyslal (za darmo )
a ja je ot tak sobie zalozylem,
naprawde nie bylo duzo roboty, sciagnac kolektor, rozwiercic na 8mm i zamontowac.

No i rozczarowanie,
krew mnie po raz kolejny zalala :572:
bo pali tak samo,

no to za telefon i dzwonie zeby ...eeeee.... gazownika :560:

a on na to czy na nowo ustawilem/skalibrowalem, :

????? hmm,
nie no bo jak i czym,

wyslal mi w koncu soft i kabelki, poinstruowal co i jak.

No to manius laptop od sasiada i dymam do auta,
kombinowalem, kalibrowalem, ustawialem, telefonowalem........
no ale po miesiacu prob i bledow
uzyskalem to co chcialem .

srednie zuzycie 18L (na dobrym gazie)
na trasie do 120kmh cos kolo 15L
w miescie rowne 20L
Załączniki
Manieks_neueDuesen3.JPG
Manieks_neueDuesen3.JPG (80.44 KiB) Przejrzano 10640 razy
Manieks_neueDuesen2.JPG
Manieks_neueDuesen2.JPG (90.93 KiB) Przejrzano 10640 razy
Manieks_neue Duesen1.JPG
Manieks_neue Duesen1.JPG (82.67 KiB) Przejrzano 10640 razy
Ostatnio zmieniony 2007-11-20, 18:55 przez manius, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: LPG TUNING

2007-11-20, 22:22

manius, jakiej firmy masz instalke (marka centralki, wtryski, reduktor [1 czy 2, jakiej firmy, do jakiej mocy], jaki przekroj rurki doprowadzajacej gaz ze zbiornika do reduktora(reduktorow)?
Jesli mozesz takze podac cisnienie gazu oraz srednice dysz, to bede jeszcze bardziej wdzieczny :-)
Pozdrawiam,
Adrian

manius

Re: LPG TUNING

2007-11-21, 09:28

wszystko Landi Renzo Omegas
1 Reduktor
rurka ze zbiornika standard chyba 6mm
dysze rurki 8mm
cisnienie gazu 1,5

czerwona strzalke zignoruj
Załączniki
img_0032_kopie_161.jpg
img_0032_kopie_161.jpg (160.54 KiB) Przejrzano 10601 razy

joss
Posty: 165
Rejestracja: 2007-07-11, 08:41
Lokalizacja: Kraków

Re: LPG TUNING

2007-11-21, 09:47

Blig

Ja mam taką samą instalke jak Manius. U mnie wszystko od poczatku działało bez zarzutu. Spalanie było i jest takie jak Manius uzyskał po regulacjach. Może Cię to zainteresować bo montowałem w Krakowie.

manius

Re: LPG TUNING

2007-11-21, 10:47

Spalanie było i jest takie jak Manius uzyskał po regulacjach.
ale ja mam ciężka nogę :eek:
:-D :-D :-D

joss
Posty: 165
Rejestracja: 2007-07-11, 08:41
Lokalizacja: Kraków

Re: LPG TUNING

2007-11-21, 11:02

No nie wiem.... Ja raczej lajtowo jeżdżę. Obrotomierz w mieście żadko wyjdzie za 2500rpm. Przy wyprzedzaniu itp. czasem do 4000rpm.
W sumie to spalanie w mieście wychodzi od stania w korkach. A trasy robię częściej w góry niż po płaskim.
Już kiedyś czytałem o tych twoich rurkach w kolektorze, ale nie wiem czy też tak mam. Na następnym przeglądzie się zapytam.

Awatar użytkownika
ŁYSY
Posty: 222
Rejestracja: 2007-08-24, 10:54
Lokalizacja: Sieradz

Re: LPG TUNING

2007-12-11, 13:28

Kolego Maniuś. Piszę zupełnie z innej beczki. Chciałem wysłać zapytanie na PW, ale nie wiem dlaczego nie mam teraz takiej opcji. Sprawa dotyczy tego Explorera I ze zdjęcia ( nr rej.AG2406), w którym opisujesz problemy z gazem i wtryskami. Czy to był twój samochód lub jakiegoś twojego znajomego? Jak patrzę na zderzak tego samochodu, to widzę identyczne zagięcie-wybrzuszenie na nim (tak bliżej prawej strony), jak ma mój samochód. Nie widziałem czegoś takiego w innych Explorerach. Kolor tego samochodu na zdjęciu to chyba czarny lub granat. Ja mam czarny. Ciekaw jestem czy to czysty przypadek, czy może to właśnie ten sam Explorer. Czyżby świat byłby taki mały? Mój w Polsce jest od 2004 r. Jak będziesz miał chwilkę to daj znać.
Ostatnio zmieniony 2007-12-11, 13:29 przez ŁYSY, łącznie zmieniany 1 raz.

manius

Re: LPG TUNING

2007-12-11, 19:37

Marcin13

pamietam, gosc sie nazywa Paul,
ale to na pewno nie ten bo te fotki byly robione w maju 2006

Awatar użytkownika
ŁYSY
Posty: 222
Rejestracja: 2007-08-24, 10:54
Lokalizacja: Sieradz

Re: LPG TUNING

2007-12-11, 20:28

Dzięki za odpowiedź. W takim razie niektóre egzemplarze widocznie tak mają, a niektóre nie. Ciekawe skąd bierze się to załamanie na tym zderzaku. Pozdrawiam

Wróć do „UKŁAD PALIWOWY, LPG”