TO NIE SĄ RAJDY 4x4 
 
  XX Finał WOŚP	  
piątek, 02 grudzień 2011
Kolejny finał Orkiestry nadchodzi wielkimi krokami!
Plan imprezy
7 stycznia 2012 (Sobota)
Start Biura Imrezy na terenie Off Road Centrum Rayo                 9.00      (Jelcz Laskowice)
Start Biura Imrezy na terenie Poligonu w Cieninie                       9.00                
Start pierwszych załóg   Na trasę turystyczną i Terenową            10.00
Zjazd z trasy ostatniej załogi                                                     16.00
Ogłoszenie wyników                                                                 17.00
 
8 stycznia 2012 (Niedziela)
Start Biura Imprezy na Placu Solnym we Wrocławiu                    9.00     
Rozpoczęcie przejazdów samochodami terenowymi                    10.00
Światełko do nieba                                                                   20.00
 
Regulamin imprezy 
Impreza 
Impreza turystyczno krajoznawcza o charakterze rodzinnym towarzysząca XX Finałowi Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Podczas imprezy przewidziane elementy zaawansowanej jazdy pojazdem mechanicznym w terenie oraz zabawy terenowe. Impreza będzie się składała z dwóch tras: 
- Trasa Turystyczna (Dla pojazdów zgłoszonych w klasie Turystycznej i Sportowej) rozpoczynająca się w Biurze terenowym w Jelczu Laskowicach a kończącej w Bazie imprezy na terenie poligonu w Cieninie. 
- Trasa Terenowa (Dla pojazdów zgłoszonych w Klasie Turystycznej i Sportowej)na terenie Poligonu w Cieninie, rozpoczynająca i kończąca się w Bazie imprezy. 
- Trasa Terenowa rozszerzona będzie o Próby Przejazdu dla pojazdów zgłoszonych w Klasie Sportowej. 
Administracja 
- Biuro główne rajdu znajduje się we Wrocławiu, przy ul. Jemeńskiej 7 
Biura terenowe znajdują się: 
- Baza imprezy w namiocie organizatora na terenie poligonu w Cieninie w pierwszym dniu imprezy. 
- Teren Off Road Centrum Rayo w Jelczu Laskowicach w dniu pierwszym imprezy. 
- Namiot organizatora na Placu Solnym we Wrocławiu w drugim dniu. 
Do obowiązków organizatora należą: 
Wytyczenie tras przebiegu imprezy. 
Uzyskanie zezwoleń od właścicieli terenów po których będą przebiegały trasy przejazdów, szczególnie zarządców gruntów i wód. 
Zapewnienie obsługi administracyjnej i sędziowskiej. 
Przygotowanie dokumentacji niezbędnej dla prawidłowego przebiegu imprezy w tym kart drogowych i roadbooków dla Załóg.
Zapewnienie warunków bezpieczeństwa podczas trwania imprezy.
Osoby kontaktowe:
Roman Pachnik             604 997 110       
Krzysztof Knopek             504 126 172       
Warunki uczestnictwa 
Załoga: 
-Załoga składa się z Kierowcy lub z Kierowcy i Pilota. Dopuszcza się obecność w pojeździe wraz z Załogą Osób Towarzyszących w łącznej ilości nie większej niż dopuszcza stosowny wpis w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. Dzieci, powinny podróżować w stosownych fotelikach. 
-Kierowca obowiązany jest posiadać przy sobie Prawo Jazdy kategorii odpowiadającej prowadzonemu pojazdowi oraz nie być pod wpływem alkoholu lub innych podobnie działających środków. 
-Podczas jazdy, wszyscy Załoganci i Osoby Towarzyszące powinny mieć zapięte pasy bezpieczeństwa. 
-Obowiązuje zakaz spożywania alkoholu i podobnie działających środków przez Załogantów i Osoby Towarzyszące w trakcie imprezy. Organizator zastrzega sobie prawo do sprawdzenia trzeźwości Osób uczestniczących w imprezie. 
-Załoganci i Osoby Towarzyszące, które nie ukończyły 18 roku życia i nie są w trakcie trwania Imprezy pod opieką Opiekunów Prawnych, powinny mieć przy sobie ich pisemną zgodę na uczestnictwo. 
Pojazd: 
Pojazdy zgłoszone w Klasie Turystycznej: 
- Samochód z napędem wszystkich kół lub motocykl z napędem kół jednej lub dwóch osi posiadające na wyposażeniu: 
- Ważny przegląd techniczny i ubezpieczenie w zakresie Odpowiedzialności Cywilnej oraz NNW. 
-Apteczka pierwszej pomocy 
- Gaśnica (nie dotyczy motocykli) 
- Trójkąt ostrzegawczy (nie dotyczy motocykli) 
- Kamizelka ostrzegawcza 
- Sprawny środek łączności 
-Lina holownicza z zaczepami (nie dotyczy motocykli) 
-Zaczepy holownicze z przodu i z tyłu pojazdu (nie dotyczy motocykli) 
-Worek na śmieci 
-Paliwo w ilości wystarczającej na 3 godziny pracy jednostki napędowej pojazdu na biegu jałowym, alternatywnie, instalację ogrzewania postojowego z zapasem paliwa (nie dotyczy motocykli) 
Pojazdy zgłoszone w Klasie Sportowej dodatkowo: 
-Opony klasy MT 
-Lina kinetyczna odpowiadająca parametrami parametrom pojazdu (nie dotyczy motocykli jednośladowych) 
-Szekle odpowiadające parametrami parametrom pojazdu (nie dotyczy motocykli jednośladowych) 
-Sprawna wyciągarka lub podnośnik typu HiLift (dopuszcza się wyciągi ręczne oraz zestawy pozwalające użyć podnośnika HiLift jako wyciąg) (nie dotyczy motocykli) 
-Taśma zabezpieczająca drzewo w trakcie użycia wyciągarki 
Pojazdy niezarejestrowane, nie będą dopuszczone do przejazdu trasą turystyczna z Jelcza Laskowic na poligon. Kierowcy muszą posiadać przy sobie polisę OC Użytkownika. 
Organizator dopuszcza sprawdzenie wyposażenia pojazdów w czasie odpraw przed wyjazdem na poszczególne Trasy Imprezy. 
Sugerowane dodatkowe wyposażenie pojazdów; 
-Liny, taśmy i szekle o odpowiednich parametrach 
-Termos z ciepłym napojem 
-Posiłek regeneracyjny (kanapki, batony regeneracyjne) 
-Dodatkowa ciepła odzież 
-Koce/śpiwory 
Trasa 
-Impreza odbywa się na drogach publicznych i na terenie nienadzorowanym. Przy przejazdach zastosowanie mają Przepisy Ustawy o Ruchu Drogowym. 
-Załogi na trasie poruszają się wg notatek nawigacyjnych udostępnionych przez organizatora w dniu imprezy. 
-Potwierdzenie Przejazdu poszczególnych odcinków Tras, uzyskuje się poprzez wbicie pieczątki umieszczonej na trasie przy Punkcie Kontrolnym w Kartę Drogową udostępnioną przez organizatora lub właściwe opisanie odnalezionego Punktu Kontrolnego. 
-W uzasadnionych przypadkach możliwe jest odwołanie niektórych Prób Przejazdu lub odcinków trasy imprezy. 
-Po zakończeniu przejazdu przez Trasy, Załoga zdaje Karty Drogowe organizatorowi. 
-Za prawidłowo zebrane Potwierdzenia Przejazdu przyznawane będą punkty, od ilości których zależne będzie zajęte miejsce w każdej z klas. 
-W przypadku zdobycia przez kilka załóg tej samej liczby punktów, o zajętej pozycji zadecyduje wynik przejazdu po Trasie dodatkowej. 
-Dla Załóg, które zdobędą największą ilość punktów, przewidziane są Wyróżnienia i Nagrody niespodzianki. 
-Ze względu na amatorski charakter imprezy, załogi w składzie których będą Licencjonowani Zawodnicy biorą w niej udział w charakterze Gości i nie będą klasyfikowane. 
Odpowiedzialność uczestników 
Każdy uczestnik bierze udział w imprezie na własną odpowiedzialność . Każdy uczestnik ponosi wyłączną odpowiedzialność cywilna i karna za wszelkie straty jakie spowoduje sam lub użytkowany przez niego pojazd. Składając swój podpis uczestnicy zrzekają się wszelkich i wszystkich praw do wszczęcia kroków sądowych lub występowania z regresem przeciwko organizatorom, ich sponsorom, uczestnikom i pomocnikom, organom władzy, właścicielom terenu, a także wszelkim i wszystkim osobom powiązanym z organizacją imprezy, chyba że wypadek lub strata były zamierzone lub wyniknęły z rażącego zaniedbania. Niniejsza umowa wchodzi w życie wobec wszystkich zainteresowanych stron przy oddaniu formularza rejestracyjnego oraz złożeniu podpisu potwierdzającego znajomość i akceptację regulaminu imprezy. 
Bezpieczeństwo 
Obowiązki Uczestników Imprezy: 
-Przystępowanie do uczestnictwa w Imprezie w dobrym stanie zdrowia. Nie posiadające lekarskich przeciwwskazań do podejmowania wysiłku fizycznego oraz ewentualnego prowadzenia pojazdów. Organizatorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za problemy wynikłe w skutek złego stanu zdrowia Uczestników. 
-Unikanie i zapobieganie sytuacjom stwarzającym zagrożenie dla siebie i innych Uczestników imprezy a także osób przebywających w pobliżu. 
-Udzielenia pomocy poszkodowanym w ewentualnym wypadku lub innych wydarzeń. 
-Posiadania przy sobie leków specjalnych i zażywania ich w odpowiednich dawkach i czasie, o ile Uczestnik miał takie zaordynowane przez swojego lekarza. 
Postanowienia końcowe 
-Impreza ma charakter charytatywny. Z tytułu przedsięwzięcia, organizatorzy nie osiągną żadnych korzyści materialnych i rzeczowych. 
-Osoba zgłaszająca pojazd do uczestnictwa w imprezie a nie będąca jego właścicielem, uważana jest za Osobę Upoważnioną przez Właściciela do jego użytkowania w trakcie imprezy w zakresie przewidzianym regulaminem. Właściciel pojazdu lub Osoba Upoważniona bierze na siebie odpowiedzialność za wszelkie uszkodzenia pojazdu powstałe w trakcie imprezy. 
-Zgłoszona załoga jest zobowiązana do niezwłocznego naprawienia wszystkich szkód powstałych z ich winy na trasach imprezy i w ich pobliżu. 
-Załoga zobowiązana jest do umieszczenia w widocznym miejscu naklejek z numerem zgłoszeniowym, oraz logotypami sponsorów udostępnionymi przez organizatora, a także wniosą na miejscu dobrowolną, bezzwrotną wpłatę na rzecz WOŚP. 
-Prowadzenie akcji reklamowych w trakcie imprezy wymaga zgody organizatora. 
-Załoga która chce zakończyć uczestnictwo przed oficjalnym zakończeniem, zobowiązana jest zgłosić ten fakt organizatorowi. 
-W czasie całej Imprezy uczestnicy winni są przestrzegać regulaminu i wykonywać polecenia organizatora i osób przez niego wyznaczonych. 
-Organizator zastrzega sobie prawo do dokonywania wszelkich zmian w programie imprezy wynikających z działania siły wyższej, konieczności poprawienia bezpieczeństwa Uczestników i innych osób lub nakazów władz do tego uprawnionych. W przypadku zaistnienia nadzwyczajnych okoliczności, organizator zastrzega sobie prawo do całkowitego odwołania imprezy bez przyjmowania odpowiedzialności za straty z tego wynikłe. 
-Przez podpisanie zgłoszenia Osoba Zgłaszająca Załogę i Osoby Towarzyszące wyraża akceptację powyższego Regulaminu oraz zobowiązuje Siebie, drugiego Załoganta oraz Osoby Towarzyszące będące w jego pojeździe do przestrzegania jego zapisów, dyscypliny i koleżeńskiego zachowania. A także do przestrzegania ogólnie przyjętych zasad ppoż i poszanowania przyrody. Sprawy nieuregulowane niniejszym regulaminem rozpatruje indywidualnie organizator. 
Zgłoszenie 
Każda załoga deklarująca uczestnictwo w imprezie, winna jest przesłać droga elektroniczną, najpóźniej w dniu poprzedzającym imprezę. Dopuszcza się zgłoszenia osobiste w biurze, najpóźniej do momentu wyjazdu pierwszej załogi na trasę Imprezy. Zgłoszenie zawierające informacje wg poniższego wzorca. Wpisowe w formie wkładu do puszki wolontariusza wskazanego przez organizatora należy wnieść w momencie zgłoszenia lub przelewem na wskazany rachunek bankowy najpóźniej w przeddzień imprezy. W momencie zgłoszenia Załogi otrzymają pakiet materiałów zawierający naklejki z numerem startowym oraz logotypami sponsorów oraz karty drogowe z opisem trasy i regulaminem punktacji poszczególnych odcinków. 
Zgłoszenie załogi powinno zawierać: 
Imię i Nazwisko Kierowcy 
Imię i Nazwisko Pilota 
Klasa, w której Załoga deklaruje start 
Marka i numer rejestracyjny pojazdu 
Przewidywana ilość Osób Towarzyszących 
Deklarowany sposób wpłaty wpisowego 
Wpisowe 200 zł;
zgłoszenia proszę wysyłać na adres: 
wroclaw4x4@gmail.com