Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2013-02-09, 00:23

Land Rovery maja genialne zawieszenie ale wygladaja jakby kupa sie zesrala - wg mnie :-)
W przypadku exa odrazu odpusc sobie pomysl z liftem zawiechy na 4" lepiej zrobic coil over i wywalic drazki...

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2013-02-09, 00:48

Land Rovery maja genialne zawieszenie ale wygladaja jakby kupa sie zesrala - wg mnie
a według mnie wygląda jak od traktora dajmy na to C 360 :) mocne, proste ale...

archangelgabrys
Posty: 63
Rejestracja: 2012-04-21, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Kontakt: Strona WWW

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2013-02-09, 07:37

Oj, dla mnie najpiękniejsza motoryzacja, to użytkowa, zwłaszcza militarna... Mi bliżej do Kraza 255B niż Ferrari, także nie muszę mieć delikatnych linii :)
Toporna, wyprawowa buda to coś, co uwielbiam. Tak więc, mi Land Rover Defender / Discovery / Range Rover Classic również pasują. Tak samo jak Hummvee, Land Cruiser, Patrol, Excursion, Expedition, Explorer, Navigator, Tahoe i wiele innych wygodnych maszyn.
Zresztą, większość ludzi pewnie powie, że Explorer przy Q7 to traktor... :)
To tego ja uwielbiam motoryzację zabytkową, auta z duszą, które zapisały się w historii, a w pewnym momencie Land Roverowa "Seria" zrewolucjonizowała off-road, do tego Range Rover wprowadził na bezdroża jako pierwszy nieco komfortu. To jest kawał historii, kawał solidnych maszyn i do tej firmy mam również duży szacunek.
Ostatnio zmieniony 2013-02-09, 07:39 przez archangelgabrys, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zenet
Posty: 327
Rejestracja: 2011-09-21, 14:43
Lokalizacja: Lipiany

podniesiony

2013-02-09, 09:53

Pomijając modele Explorera zajmując się samym tematem ,,modyfikacje w wzwyż '' - auto po przeróbkach zachowuje się inaczej . Skupić się trzeba bardziej nad tematem jak auto jedzie w każdym terenie {szybkie pokonywanie zakrętów ,przejazd przez kłodę drewna,kleiste błoto,piach czy co super ważne kąt natarcia} Osobiście ja wybieram podwójne amortyzatory z przodu ,prostą budową , mało elektryki . Opony które mówią- wjedziemy tam bez napędów będzie fajnie- i o to loto .

PS. dla porównania Terano i gitara lepiej spisują się w błocie i na polach trawiastych ze względu na masę auta , ale brak mocy ,wszechstronności sprawia że to małe trzepaki . :-(
Załączniki
Delta9 rescue team.jpg
Delta9 rescue team.jpg (189.67 KiB) Przejrzano 4022 razy

archangelgabrys
Posty: 63
Rejestracja: 2012-04-21, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Kontakt: Strona WWW

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2013-02-09, 10:54

Zenet, masz rację. Domyślam się, że dystanse odwalają kawał roboty, bo poprawiają stabilność zwiększając rozstaw kół. Domyślam się, że Explorer podniesiony będzie miał około 1.9 metra wysokości, czyli mniej więcej tyle ile fabryczny Discovery, Pajero, czy Mercedes G. Podniesiony Ex może się zatem podobnie zachować na drodze w zakrętach, jak tamte maszyny fabryczne, czy dobrze tutaj rozumuję?

Z masą też bym tak nie przesadzał, bo Land Cruiser i Patrole są cięższe, nie mówiąc o królu Hummerze H-Pierwszym, a dają radę jak mało co :)
Przeglądałem dzisiaj jeden numer 4x4 Off-Road PL i wyczytałem, że Mercedes G waży na starcie 2.5 tony! To tyle co amerykańska klasa full-size :)
Ostatnio zmieniony 2013-02-09, 10:55 przez archangelgabrys, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
zenet
Posty: 327
Rejestracja: 2011-09-21, 14:43
Lokalizacja: Lipiany

re

2013-02-09, 11:22

dystanse czy -ET , plus jakie graty są dodatkowo w aucie { poduszki air, czy spięty na sztywno jest tylni most - czy lata przy obciążeniu w przód w tył jak u mnie jeszcze}Gdzie umieszczona butla z gazem , bo historia SHREKA uczy pokory .
Najważniejsze by w tych dywagacjach nie brać do porównań galendy ,bo moim zdaniem to auto top . Na zlocie kolega jeździł 2 dni w wodzie i na 3 dzień poprosił o szarpnięcie ... i pojechal taplać dalej .
Załączniki
futuro delta9.jpg
futuro delta9.jpg (142.07 KiB) Przejrzano 4000 razy

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2013-02-09, 12:41

Nie możesz porównywać konstrukcji Explorera do defów, tam mimo tego że auto jest wyższe ma jeden z najniższych środków ciężkości z aut terenowych tak samo Galenda, defender mimo że stanie na kołach 30calowych ma większy prześwit niż explorer na 33", w defach cała zawiecha jest pochowana w ramę podczas gdy my mamy zwisy pod brzuszkiem, odległość od ziemi do gruchy jest większa o jakieś 5cm, Explorer ma cieniutką ramę w porównaniu do LR.
Dawid kiedyś pisał że Disco 1 to po prostu bebechy Defa z odrobiną komfortu, więc dla mnie to idealne połączenie poniewąż jeżdziłem Defem 110 z 2006r i jazda przypominała oranie pola traktorem :) LR jeżdżą na kołach z reguły 255/85 albo 235/85 bo na większych lecą mosty, ale co z tego skoro właściwości terenowe mają lepsze od Explorera na 35" :)

PS a Hummer niestety to gówno za te pieniądze ;)
Ostatnio zmieniony 2013-02-09, 12:44 przez Damian, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2013-02-09, 16:59

Dla ścisłości...Def w oryginale ma 32". Powyżej 33" w Lrach lecą napędy przy ostrym pałowaniu. W uk jeżdża na jeszcze większych i żyją.
Na 32" mają większy prześwit niż Patrol na 35 " ( ok 280mm)
Ford masą jest taki sam jak LR.
Explorer ,zmotany Explorer zabija wszystkie inne marki wyglądem....Taki sqrwysyn :-D :-P
Ostatnio zmieniony 2013-02-09, 17:00 przez Dawid, łącznie zmieniany 1 raz.
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2013-02-09, 17:07

Dawid, w sumie to sparafrazowałeś to co ja napisałem :-D

Nabijasz posty 8-)
Ostatnio zmieniony 2013-02-09, 17:08 przez Damian, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2013-02-09, 18:05

Noooo..... :mrgreen:
smartpar.pl

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2013-02-10, 00:15

tutaj sobie może do bólu nabijać :-D :-P :-D

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 4573
Rejestracja: 2007-10-19, 15:54
Lokalizacja: Bydgoszcz/Lisi Ogon
Kontakt: Strona WWW

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2013-02-10, 08:51

tutaj sobie może do bólu nabijać :-D :-P :-D
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D



Obrazek
smartpar.pl

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2013-02-10, 10:05

He he he .... się "Mordziaty" odciął :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2013-02-10, 10:47

Dawid, obrazki też się nie liczą ;D

Wróć do „SAMOCHODY Z OGŁOSZEŃ”