Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2012-12-09, 21:59

Czy to jest kwestia tylko i wyłącznie kosztownej wymiany rozrządu? Tzn. jeśli kupiłbym samochód z tym silnikiem i zmienił rozrząd na nowy, to nie miałbym problemów z użytkowaniem przez najbliższe 100 000 km?
to jest różnie, zależności jak się będzie używać auta i jakie oleje stosować i jaki rozrząd tam założysz... mój ma przejechane 180kkm wydawało by się że na mnie przypadła wymiana rozrządu a wychodzi na to że ktoś juz to robił przede mną ale nie wytrzymał pewnie dlatego że bardzo się różnił od tego który mu teraz wkładałem (tamten był jakiś lichy), mam nadzieje że ten troooche pojeździ :)

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2012-12-09, 22:05

" Jednak gdzie nie spotkałem się z opiniami, starając się zapoznać z informacjami o aucie, to w wszędzie tylko ten rozrząd wadliwy i rozrząd w SOHC :)"

ale to przez to że jest to jego bolączka i w sumie na forum pisze się o problemach więc jest to najczęstszy poruszany temat i można tak powiedzieć też np. o skrzyniach od OHV :D
nie ma idealnych aut (chyba)...

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2012-12-09, 22:30

wtrącę swoje trzy grosze:a gdzie V70 ma aluminiową ramę,bo pracowałem kilka lat w volvo i nie spotkałem się z czymś takim w żadnej z trzech generacji tego samochodu ;-)
Ostatnio zmieniony 2012-12-09, 22:30 przez karolb863, łącznie zmieniany 1 raz.
tel. 606414212

Awatar użytkownika
dzideck
Posty: 144
Rejestracja: 2011-03-10, 21:53
Lokalizacja: Ostrowiec

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2012-12-09, 22:55

Dzideck, użytkowałeś 3 auta, które biorę pod uwagę przy kupnie - Pajero, Monterey i Explorera. Dla mnie genialnie, bo pozwolę sobie zapytać o porównanie ich :)
Pajero II ma b.dobre silniki diesla jednak w moim odczuciu troszke za słabe,Monterey-Isuzu dawał większą moc,lepsze wyposażenie i wykończenie ale już wtedy oglądałem się za Explorerem :-D Co do off road,u to każde auto przystosujesz..nawet Vitarę :x jednak dla mnie przy wyborze liczy się moc i funkcjonalność kiedy np. mogę wyjechać z błota i komfortowo pomykać po asfalcie co daje Explo.
Pajero ma bolączkę z rdzą-rama,słabe ogrzewanie,Monterey drogie części-np.cewka zapłonowa ok.500zł to samo przewody świec a należy liczyć się z częstą wymianą i tu lepiej wypada Exp :-) gdyż jak widzę z dostępnością nie ma problemu i cena o wiele niższa.Reszta to kwestia gustu... ale wszędzie są ;-) koła i kierownica
Był-
Pajero 2,5 Tdi
Monterey 3,2 aut
Nie będzie !!
FreeLander,a Frontery Vitary

Awatar użytkownika
suszkin
Posty: 429
Rejestracja: 2010-03-29, 11:20
Lokalizacja: Katowice

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2012-12-09, 23:05

To może trochę teraz ja :) części jest całą masa nowe używane drogie i tanie jeżdżę dużo tym autem średnio po 300km/tyg i zero problemów w lato były wymieniane piasty obie na urlopie zrobiłem ponad 2000km z czego połowa po bezdrożach szutrze i błocie i wiem jedno jak sie dba tak sie ma. Oprócz tej skrzyni nie ma żadnych problemów no czyba ze wymiana szczotek w alternatorze to problem. Jednym słowem bardzo fajne i wygodne auto . Mam druga skrzynie po remoncie tylko teraz jest za zimno żeby ja wymieniać dorzucam do auta. A chce kupić albo fordka albo jeppa jakiegoś ale jeepy jak sa to w takim stanie ze trzeba by było kupe kasy wsadzić :-(
Nie bierz życia na poważnie bo i tak pójdziesz do piachu:)

archangelgabrys
Posty: 63
Rejestracja: 2012-04-21, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Kontakt: Strona WWW

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2012-12-10, 07:21

resetx, masz rację. Ale jednak ludzie tymi nowszymi jeżdżą, więc chyba nie taki diabeł straszny... :)

karolb863, tak mi powiedział pan podczas pierwszego przeglądu :) Fakt faktem, że parę razy pod auto właziłem (sam zmieniałem olej i filtry) i rdzy ani śladu nie dostrzegłem :)

dzideck, dzięki wielkie za info. Bardzo mi się przyda Twoja opinia, gdyż korzystałeś z każdego tych aut. Jeśli chodzi o Pajero, to miał dla mnie tą zaletę, że były egzemplarze z blokadami mostów. W Explorerze tego nie ma :( choć za pewną opłatą można ten problem rozwiązać :)

suchyr, dziękuję również za informację. Na pewno temat do przemyślenia. Zastanawia mnie, dlaczego chcesz zmienić Forda na Forda... Planujesz kupić nowszego i mocniejszego Explorera?

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2012-12-10, 07:51

Jak chcesz auto do pałowania w terenie bo tylko tam są potrzebne blokady to weź pajorkę albo patrola ale każde z nich ma swoje mankamenty, pod wyprawówkę to raczej szukasz w wersjach long a one chyba blokad już nie miały. Jeśli miałbym wydać 20koła na auto do zabawy w terenie brałbym raczej przerobionego jeepa xj na 33"... :x

archangelgabrys
Posty: 63
Rejestracja: 2012-04-21, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Kontakt: Strona WWW

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2012-12-10, 07:59

DamianPila, myślałem o Cherokee jeszcze przed kupnem Volvo, jednak ma on konstrukcję samonośną, a wolałbym klasykę - czyli ramę. Jest tak jak napisał Dzideck, każde z tego typu aut można przerobić pod off-road, a Explorer po prostu mi się dobrze kalkuluje.
Rocznik 2000 można już za około 14000 zł nabyć, ma duże nadkola i ktoś (chyba nawet Ty :) ) w jednym z tematów napisał, że po dość tanim lifcie można duże terenowy gumy wrzucić. Do tego ma mocny silnik, benzynowy współpracujący z gazem (niższe koszta paliwa), jest pakowny i podatny na modyfikacje (nie ma problemu ze stalowym zderzakiem z wyciągarką, montowaniem snorkela, dużych kół)... Jedynie mnie przerażała rdza, awaryjność silnika i skrzyni oraz wszechobecna elektronika, którą można zalać... Ale widziałem, jak Explorerami przejeżdżają prawie po szyby w wodzie, podnoszą i szaleją w głębokim błocie... czyli da się :) O silnikach i skrzyniach już się naczytałem, da się z tym żyć (w nowszej wersji po zrobieniu rozrządu powinienem mieć na jakiś czas spokój). No i z tych aut, Explorer najbardziej mi się podoba, a ja lubię amerykańce :)
Ostatnio zmieniony 2012-12-10, 08:00 przez archangelgabrys, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2012-12-10, 08:07

To skoro lubisz amerykańce to masz do wyboru w zasadzie jeepa i forda. A jeśli poważnym atutem dla Ciebie jest posiadanie ramy w aucie to chyba wybór jest prosty :mrgreen:
Tak nie do końca wiem o co cały czas rozchodzi Ci się z tą elektroniką w exach, jedyny elektroniczny mankament który przychodzi mi na myśl to shift motor odpowiedzialny za przełączanie napędów, typowo suvowskie podejście Forda do sprawy :P. Na wyprawówkę Ex ma więcej miejsca od XJ, troche boli nas ten IFS z przodu ale na dłuższą metę po MOAB w Polsce nie jeździmy... :-)

Awatar użytkownika
suszkin
Posty: 429
Rejestracja: 2010-03-29, 11:20
Lokalizacja: Katowice

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2012-12-10, 10:52

jedyny elektroniczny mankament który przychodzi mi na myśl to shift motor odpowiedzialny za przełączanie napędów,
I tu masz całkowita racje :-D ale to nie problem bo zawsze można wejść pod auto i kombinerkami załaczyc co trzeba. A po za tym na allegro za 200-250 zl idzie juz kupic shifta

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2012-12-10, 21:10

chodziło mi o to że v70 żadnej ramy nie posiada ;-)
tel. 606414212

archangelgabrys
Posty: 63
Rejestracja: 2012-04-21, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Kontakt: Strona WWW

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2012-12-10, 21:19

Wiem, że to konstrukcja samonośna :)
W każdym razie, wszystkie elementy konstrukcyjne były / są czyste (pan mówił, że z duraluminium, rama to raczej skrót myślowy od konstrukcji samonośnej w tym przypadku :) )
Ostatnio zmieniony 2012-12-10, 21:19 przez archangelgabrys, łącznie zmieniany 1 raz.

archangelgabrys
Posty: 63
Rejestracja: 2012-04-21, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Kontakt: Strona WWW

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2012-12-30, 14:25

Tym razem z nieco innej beczki... Sporo z Waszych postów się dowiedziałem na tym forum, bardzo mi pomogliście odnośnie Explorera. Dowiedziałem się przede wszystkim, że najlepiej podnosić EXI, w EXII trzeba mocno modyfikować przednie zawieszenie żeby wrzucić tam lift 6 cali i koła 33-35 cali. Biorę też pod uwagę dozbieranie do EXIII, który już nie ma tak kłopotliwego zawieszenia, choć i tak jest problem z podniesieniem powyżej 3 cali (w jednym z tematów wyczytałem, że raczej się tego nie praktykuje i nie ma do tego akcesoriów).
Przeszła mi ostatnio też myśl, że 3-drzwiowy Tahoe może być również ciekawą alternatywą.
Ceny nie są wcale porażające, a w zamian dostaję amerykański klasyk klasy full-size na solidnej ramie.

http://otomoto.pl/chevrolet-tahoe-sport-C27045173.html

A jak widać, niektórzy je również podnoszą:

http://otomoto.pl/chevrolet-tahoe-blaze ... 85638.html

http://otomoto.pl/chevrolet-tahoe-C27268503.html

Wielu z Was bawiło się już wieloma autami, w tym Pajero, Land Roverami i innymi terenówkami. Chciałem się dowiedzieć, czy ktoś z Was miał do czynienia z Tahoe? Chodzi mi głównie o zawieszenie... Czy liftowanie tego auta, aby tam wrzucić koła 35 cali wiąże się również z kosztowną modyfikacją zawieszenia, jak w przypadku Explorera II? Czy tam w ogóle jest reduktor, a może i blokady mostów? No i jak wygląda kwestia spalania silnika Chevy'iego 5.7, czy da się zmieścić w 20 litrach gazu jak w przypadku Explorera? Kiedyś widziałem test i mimo pojemności, palił mniej niż konkurencyjna G-klasa, Land Cruiser 100 i Range Rover 4.6 w benzynie. Miał ktoś z tą bestyjką już do czynienia?
Ostatnio zmieniony 2012-12-30, 14:27 przez archangelgabrys, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2012-12-30, 16:56

z tym spalaniem to nie jest takie czarno-białe bo jak go wyliftujesz i założysz większe koła to na bank będzię ciężko zmieścić się w 30
wiem bo w Ex-ie jest tak samo mój zaczynał od poniżej 15 w trasie a teraz rzadko schodzi poniżej 22 :( z normą 25 :)
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

archangelgabrys
Posty: 63
Rejestracja: 2012-04-21, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Kontakt: Strona WWW

Re: Explorer z 1996 podniesiony

2012-12-30, 17:08

Oj, nie wiedziałem, że to aż takie różnice. Myślałem, że większe koła powodują zwiększenie spalania o 2 litry w tych samych warunków, a nie dwukrotnie :)
Czyli muszę mieć to na uwadze, żeby na asfalt stosować standardowe gumy, a w teren większe. Dzięki :)

Wróć do „SAMOCHODY Z OGŁOSZEŃ”