
Nie ukrywam, biorę również pod uwagę zakup Discovery, jest tak samo poważnym kandydatem, co Ex...
Ale teraz więcej o Exie, a dokładniej - o co mi chodzi.
Z poniższego zestawienia wynika, że do 35-calowych gum potrzeba liftu 4 cali na zawieszeniu i 2 na budzie:
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... php?t=5842
Z dostępnych informacji wnioskuję 2 rzeczy: mogę zrobić 4 cale tańszym kosztem, jednak z dużym ryzykiem (osoba, której bym to zlecił na prawdę musiałaby znać się na rzeczy) lub zakupić oryginalny zestaw, ale taki kosztuje około 2000$/Ojro, jak tutaj:
http://www.usallparts.com/catalog/produ ... 6c4b036271
Do tego dochodzi blokada dyferencjału około 1100$ / 3500 zł:
http://store.arbusa.com/ARB-Air-Locker- ... P3556.aspx
http://trasek.com.pl/arb-rd81.html
Można też wykonać SPOA, ale to jest obarczone ryzykiem. Do tego dochodzi przedłużanie wału. Jednym słowem - potężne koszta!
Tak się zacząłem zastanawiać, czy nie pozostać na razie przy lifcie 2 cali budy i 2 cali zawieszenia. Pozwoliłoby mi to na zaoszczędzenie mnóstwa pieniędzy i założenie kół 33 cali (co i tak nie jest mało). Podniesienie budy i zawieszenia o 2 cale kosztowne chyba nie jest, do tego dochodzi przycięcie błotników i zmiana przełożenia (chyba na 4.1 ludzie pisali, że do tych opon)... Wszystko dużo mniej kosztowne niż lift o 6 cali.
Do tego Rat-T wrzucił tutaj foty całkiem przyzwoitego Exa, który chyba 33' stoi:
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... php?p=8396
Dlatego teraz chciałem się zapytać, czy według Was Ex nadawałby się do takich wypadów na 33 calowych kołach? Czy też może to za mało, a może lepiej Exem się tam nie zapuszczać i koniecznie szukać Landryn i LandCruiserów?
http://romualdkoperski.pl/image/tid/27
http://romualdkoperski.pl/galerie/transsyberia-2006
http://www.expedycja.pl/galerie-foto/galerie-z-wypraw/ (wiele wypraw)