GC ma kilka zalet:
- jest (moim zdaniem) łatwiej sprzedawalny niz Ex;
- jest ich więcej niż Exów, więc do uzywek łatwiesza droga;
- w mojej okolicy warsztatów, które podejmą się serwisu GC (chociazby raffi) jest więcej niz tych, które zrobią cokolwiek przy Ex;
- do GC jest zdecydowanie łatwiej o elementy do offroadu (zderzaki, zawieszenia, bagazniki itp);
Niestety GC ma też jedną wadę - nie jest Exem

Sam wybierałem pomiędzy GC a Exem. przewazyła wielkość Ex (a własciwie mikrowymiar bagażnika i miejsca na tylnej kanapie w GC). Ja musze mieć możliwość przewiezienia od cholery gratów plus dzieciaka w foteliku (wyjazdy do dziadków) i w GC bez bagażnika dachowego byłoby to nierealne.
A co do ramy to też uważam, że XJ i ZJ(WJ) moga robić w terenie całkiem nieźle i wcale się nie rozchodza na spawach

zgrzeszyłem... nie mam już Ex...