Strona 1 z 3
Klka pytań o Exploler III
: 2012-12-19, 11:59
autor: ag1968
Chciałem się dowiedzieć więcej o o EX III z silnikiem 4.0 v6 2002 r. Przeglądając forum zauważyłem ze większość tematów dotyczy gen. I i II. Dlatego pozwoliłem sobie na nowy temat i kilka pytań.
Jaki to silnik sohc czy ohv , a może coś innego ?
Jakie problemy , słabsze strony tego modelu ?
Jaka dostępność części serwisu itp , koszty utrzymanie (nie chodzi o paliwo)
Czy mam bać się przebiegu 180 tys , ( cześć na gazie ), czy tego modelu dotyczą problemy z rozrządem ?
Jak sprawują się automaty , ( koszty i trudność ewentualnej naprawy)
Dziękuje

za odpowiedzi
Re: Klka pytań o Exploler III
: 2012-12-19, 13:13
autor: Robert Kamyk
silnik sohc,
ciężko znaleźć graty do motania (podniesienie auta...itp),
graty najtaniej za oceanu, koszty utrzymania jak każdego exa,
czy bać się przebiegu- raczej nie... ale nie wiadomo jak był eksploatowany,
co do rozrządu to III są bardziej wytrzymałe pod tym względem,
naprawa ASB to koszt około 4-5 tys...(warsztat...)
ale ja znawcą nie jestem... pewnie zaraz napiszą coś posiadacze trójeczek

Re: Klka pytań o Exploler III
: 2012-12-19, 15:07
autor: ag1968
Nie mam zamiaru motać. Rozumiem ze konstrukcja silnika jest nowsza od EX I , II? Czyli części do napraw są mało dostępne w pl? Rozumiem że pali podobnie jak starsze modele 15- 25 LPG?
Re: Klka pytań o Exploler III
: 2012-12-19, 15:09
autor: ag1968
Jeszcze bym prosił o jakieś info o mocy osiągach, ciężko coś znaleśc
Re: Klka pytań o Exploler III
: 2012-12-19, 15:24
autor: thermos
Moc 210 km, moment obrotowy 344 Nm.
Przyśpieszenie do 100 pewnie coś koło 9-10 sek, może mniej, Vmax pewnie w granicach 200. To generalnie nie jest rajdówka, a duży i komfortowy SUV.
Silnik, jeśli chodzi o blok i ogólne założenia konstrukcyjne to jest taki sam jak w I i II, ale wiadomo, przez lata był udoskonalony i poprawiony, co skutkuje lepszymi osiągami i mniejszym zużyciem paliwa.
Jak nie chcesz motać, to i pewnie w terenie nie będziesz za bardzo latał, więc myślę że nie ma się czego bać. Jak się odpowiednio dba, to te samochody potrafią naprawdę dużo wytrzymać.
Pozdro
Re: Klka pytań o Exploler III
: 2012-12-19, 20:07
autor: starwind
4.0 to zdecydowanie SOHC
jest jeszcze 4,6 V8 który wszyscy strasznie sobie chwalą a zużycie niewiele większe niż 4.0
Re: Klka pytań o Exploler III
: 2012-12-19, 21:57
autor: ag1968
Jak sprawują się reduktory , i cały system napędu 4x4. Jakie koszty napraw , i czy ktoś się tym zajmuje?
Re: Klka pytań o Exploler III
: 2012-12-20, 06:23
autor: starwind
z tego co wiem awarią ulegają komputery od napędów a koszt wymiany to kilkaset złotych reduktory jako takie się nie psują przynajmniej nic nie pamiętam żeby ktoś narzekał
dość często pojawia się temat czujników ABS
Re: Klka pytań o Exploler III
: 2012-12-20, 09:12
autor: 1260Cube
Jeśli masz zamiar latać nim po czarnym to idealna fura, dobrze się zbiera, 130 km/h jedziesz z ok 2200 obrotów wiec silnika nie słychac, wiatr i owszem:)
Ja sie zastanawiam nad wymianą hamulców, bo są takie sobie.
Problemem jest ABS, czujniki i moduł, ponieważ odpawiadają też za napędy, to u mnie miga lampka 4x4 high.
Napędy działają mimo tego bez zarzutów .
Dostęp do części jest utrudniony, choć 2/3 osoby handlują używkami.
Warsztatów robiących amerykańce jest dość dużo i jakoś to można ogarnąć.
U mnie na gazie pali ok 22-24 w mieście, w trasie schodzi do 18.
Kupuj nie zastanawiaj się.
Re: Klka pytań o Exploler III
: 2012-12-20, 09:16
autor: ag1968
Jak wygląda diagnostyka , jest gdzie w PL podpiąć się pod komputer czy trzeba szukać wyspecjalizowanego warsztatu ?
Samochody są fajne w atrakcyjnych cenach. Ale nie jestem mechanikiem i obawiam się serwisu i poszukiwań części. Niby jest dużo eksploatacyjnych , ale jak coś większego trzeba to z skąd i za ile?

Re: Klka pytań o Exploler III
: 2012-12-20, 10:48
autor: Marko
Dobry samochodzik. Nie można narzekać. Przejechałem 80 kkm i oprócz części eksploatacyjnych (olej silnikowy, filtry oleju, powietrza, klocki hamulcowe) wymieniłem piasty przednich kół, sworzeń wahacza dolnego (prawa strona), łożysko tylnego koła, zawór EGR i ostatnio uszczelniacze wałka atakującego i tylnej półosi. Żadnych innych problemów z napędami czy też z ABS -em nie mam. Jeżdżę w zasadzie po czarnym nie licząc dojazdu do domu drogą gruntową zmieniającą się okresowo w odcinek specjalny off-road. Autko nie sprawia problemów, jeździłem już gorszymi (a było ich trochę ponad 10 szt). Należy jednak zapomnieć o pomocy ze strony serwisu Forda, na moim terenie nie chcą dotykać. Każdy myślący mechanik, nie "wymieniacz" jest w stanie go ogarnąć. Mój mech. twierdzi że w konstrukcji i niektórych rozwiązaniach widać "mariaż" Forda z Mercedesem (ML). Materiały eksploatacyjne i bardziej popularne do dostania w kraju, reszta z USA. Ceny wg mnie nie powalają. Jak zawsze sporo zależy jak trafisz z zakupem.
Generalnie kupować! "Będzie Pan zadowolony..."
Wiarygodna, dokładna moja statystyka z 3 lat:
http://www.autocentrum.pl/dziennik-kosz ... i-paliwowe
Re: Klka pytań o Exploler III
: 2012-12-20, 10:53
autor: Albański Góral
Re: Klka pytań o Exploler III
: 2012-12-20, 13:03
autor: ag1968
http://otomoto.pl/ford-explorer-4x4-gaz ... 01060.html
taki mi wpadł w oko, co sadzicie ?
Jak sprawdzić napędy i rozrząd przed zakupem ?
Re: Klka pytań o Exploler III
: 2012-12-20, 13:29
autor: Robert Kamyk
jak w każdym ogłoszeniu...
sprowadzony ideał...reszta to złom...
spalanie zapomniał PAN dodać że... to może w trasie i nie przekraczając 120km/h
ale ogólnie fajne autko...
teraz w zimę to z napędami nie ma problemu... czuć na śniegu i lodzie...
rozrząd najlepiej... odpalić na zimno i wszystko słychać...

Re: Klka pytań o Exploler III
: 2012-12-20, 17:59
autor: ag1968
może rzuca się coś w oczy w tym ogłoszeniu. stan blacharki ,ewentualnych napraw ?
Czy zawieszenie jest normalne w tym modelu, szukam samochodu bez pneumatyki i innych bajerów .