Strona 1 z 1

Prosba o opinie

: 2013-05-02, 00:48
autor: rembacz
Witam

Proszę o wstępną opinie na to ogłoszenie:

http://allegro.pl/ford-explorer-4x4-7-o ... 22436.html

Pozdr.

Re: Prosba o opinie

: 2013-05-02, 07:54
autor: leszek_g
Poproś najpierw sprzedającego o nr VIN, prześwietl go w carfaxie-to na początek. Gaz od STAG to raczej wada a nie zaleta, miałem w poprzednim exie i nie spisywał się dobrze. Ogólnie ładnie na foto wygląda, ale nic nie zastąpi osobistych oględzin. Jeszcze jedno, podobno te exy IV miały częściej psujące się skrzynie biegów?

Re: Prosba o opinie

: 2013-05-02, 09:12
autor: rembacz
Z tymi skrzyniami to fakt coś nie tak, widziałem już dwa ogłoszenia że klient się chwalił remontem skrzyni :eek: .

Re: Prosba o opinie

: 2013-05-02, 12:50
autor: BliG
leszek_g, nie strasz ludzi - już Ci kiedyś pisałem - np. dla mnie STAG to zaleta - wszystko zależy od montażu (głównie) i doboru odpowiednich pozostałych komplementów - sam sterownik jest jak najbardziej OK.

Jeśli chodzi o auto, to już od dłuższego czasu wisi ogłoszenie (nie wiem czy cały czas ta sama osoba, czy właściciel się w międzyczasie zmienił) - trochę ubogie wyposażenie pomimo silnika 4.6 V8, kierownica z pokrowce (więc pewnie jest w mało ciekawym stanie), na zdjęciu średnio wygląda tylna klapa (coś jakby zaciek we wnęce tablicy rej.), a cena IMHO wcale nie jakaś rewelacyjnie niska (chyba że sprzedający spuści z ceny). Najlepiej osobiście się umówić i organoleptycznie wszystko sprawdzić...

Re: Prosba o opinie

: 2013-05-02, 22:13
autor: leszek_g
[quote="BliG"]leszek_g, nie strasz ludzi - już Ci kiedyś pisałem - np. dla mnie STAG to zaleta - wszystko zależy od montażu (głównie) i doboru odpowiednich pozostałych komplementów - sam sterownik jest jak najbardziej OK.

Jest warsztat LPG gdzie zakładałem gazownię do exa, mieli tam kiedyś staga, brc, prinsa i chyba sirocco. Z której z nich się wycofali: zgadnij? Stag w moim poprzednim exie rozregulowywał się co miesiąc, non stop check engine, falujące obroty, gaśnięcie przy przełączaniu na gaz itp. Daj gościowi poznać wszystkie opinie o instalacji: stag jest jednym z najtańszych układów wtrysku gazu na rynku, nie mówię, że najdroższy jest najlepszy-ja najdroższego nie mam, wyrażam swoją opinię którą może rozważyć przy zakupie lub nie-jego wola. Potwierdzam, że montaż jest istotny.
Rodzaj instalacji lpg nie jest najważniejszym kryterium przy zakupie, ogląda drogi samochód, niech się targuje.

Re: Prosba o opinie

: 2013-05-02, 22:20
autor: rembacz
A jak z tymi skrzyniami? Trochę mnie to przeraża :eek: , mam jeepa xj w automacie katuje go w terenie, skrzynia przegrzana ze dwa razy, rocznik 91, i hula jak tra-lala. Kwestia wymiany oleju. Ale skrzynia i silnik nie do zarżnięcia.
Pozdr.

Re: Prosba o opinie

: 2013-05-02, 22:28
autor: rembacz
Co do Staga to mam też pozytywne opinie :thumright: kwestia montarzu i regulacij.
Pozdr.

Re: Prosba o opinie

: 2013-05-02, 22:30
autor: petro
Miałem już2 xj.Nie - dziękuję!!! Auto fajne z wyglądu i faktycznie świetne w teren...ale idę o zakład że o ile nie Ty sam to już Twój mechanik parę dni pod nim spędził.Ciągle check engine,trzeba kluczykować ,potem doszukać się właściwej usterki.Miałem dosyć.
Powiem tylko ze jeep xj jest mniejszy,chyba lżejszy i lepiej radzi sobie w cieżkim terenie ale ma gorsze właściwości jezdne a co za tym idzie ustępuje pod względem komfortu podróżowania explorerowi który do upalania się nie nadaje. Poza tym zależy chyba na co się trafi i jak było auto traktowane...

Re: Prosba o opinie

: 2013-05-03, 08:48
autor: rembacz
Nie wiem o czym piszesz :eek: jeepem jeżdże na czarnym tylko na lawecie :mrgreen: mam go w ciężki teren. Kilka razy już utopiony po kierownice, zero problemu z bynajmniej z silnikiem czy skrzynią. Żadnego kluczykowania czy czegoś tam. Największą wadą XJ są mosty, słabe wymieniłem już dwa z przodu, plus kilka półosiek i kilkanaście krzyzaków :mrgreen:

Dobra ale teraz chodzi o EX-a jak z tymi skrzyniami takie słabe?
Pozdr.

Re: Prosba o opinie

: 2013-05-03, 12:13
autor: petro
(Nie wiem o czym piszesz :eek: jeepem jeżdże na czarnym tylko na lawecie :mrgreen: mam go w ciężki teren. Kilka razy już utopiony po kierownice, zero problemu z bynajmniej z silnikiem czy skrzynią. Żadnego kluczykowania czy czegoś tam. Największą wadą XJ są mosty, słabe wymieniłem już dwa z przodu, plus kilka półosiek i kilkanaście krzyzaków :mrgreen: )
Szczęściarz z tego wynika. Zapraszam tu : http://jeep.org.pl/ dowiesz się o czym piszę ja i kilkudziesieciu innych
Co do skrzynek w exie to też się nasłuchałem ale moja póki co bez uwag.Ciekawe co na to inni użytkownicy.

Re: Prosba o opinie

: 2013-05-03, 20:41
autor: Speedo
Ciekawe co na to inni użytkownicy
skrzynka jest tak cienka jak sik pająka

Re: Prosba o opinie

: 2013-05-04, 18:19
autor: rembacz
Troche mało konkretów, same pierdy :mrgreen:

Re: Prosba o opinie

: 2013-05-04, 21:48
autor: lekwp
Mało osób ma ten rocznik.

Re: Prosba o opinie

: 2013-05-04, 21:55
autor: rembacz
A aaa.. szkoda.

Re: Prosba o opinie

: 2013-05-06, 11:40
autor: BliG
leszek_g, to że jakiś "warsztat LPG" wycofuje STAGa ze swojej oferty nic dla mnie nie znaczy - może po prostu nie dają sobie rady z jego regulacją lub z doborem prawidłowych komponentów?

Polecam lekturę np. http://lpg-forum.pl/ w celu wyrobienia sobie opinii o systemach LPG.

Nie twierdzę bynajmniej, że STAG jest najlepszym sterownikiem, jednakże potrafi zasilić naprawdę różne silniki (latają na tym subarki, 1.8t >200KM, silniki hemi, itd), także z silnikami stosowanymi w EXach nie mają najmniejszych problemów.

Doczepiłem się do Twojego stwierdzenia "Gaz od STAG to raczej wada a nie zaleta" - bo to nie musi być prawdą (jeżeli jest prawidłowo zainstalowany i zestrojony). Sam typ sterownika (w tym wypadku STAG) nie definiuje jednoznacznie czy jest on wadą czy zaletą. Zarówno Prins, Vialle, BRC, KME, czy inne instalacje nieprawidłowo zainstalowane (np. przez zakłady bez doświadczenia) mogą być wadą, podczas gdy zainstalowane prawidłowo będą zaletą.

Jeśli sterownik (w Twoim wypadku STAG) rozregulowywał się co miesiąc - należy to zgłosić na gwarancji; może został nieprawidłowo wpięty w instalację samochodu, albo po prostu sterownik jest uwalony i należy się wymiana.
"non stop check engine, falujące obroty, gaśnięcie przy przełączaniu na gaz" mogą wskazywać na objawy nieprawidłowo dokonanej instalacji (regulacji sterownika, źle dobranych dysz, etc).
Generalnie niech zakład instaluje takie sterowniki, które jest w stanie ogarnąć (prawidłowo zainstalować) i jeżeli płacisz kasę za przerobienie samochodu na zasilanie paliwem alternatywnym (LPG) to masz prawo wymagać aby wszystko działało prawidłowo.