EXII 5.0l,V8
: 2013-12-28, 13:36
				
				Witam serdecznie...Pytanie mam bo zachodze w głowe..5-litrówki na tablicy(sa dwie),sa 4X4 ??..czy tylko tył..bo nie jest opisane i nie widac na zdjeciach przełacznika.
			Forum użytkowników i fanów Forda Explorera
https://www.explorerfanklub.org.pl/
https://www.explorerfanklub.org.pl/viewtopic.php?f=36&t=12954

Qudłaty co to piłeśPanowie przestańmy w końcu motać samych siebie< że ASB w I i w II albo EXIII nie mają reduktora bo to nie jest prawdą! bo jak niby ma być przekazywany napęd na przód? że co niby sama ASB to robi w dziwny sposób?
 IIIka ma reduktor, ale IIka nie - ma centralny mechanizm różnicowy i stały napęd.
 IIIka ma reduktor, ale IIka nie - ma centralny mechanizm różnicowy i stały napęd. na desce niema żadnych przełączników od napędów.
 na desce niema żadnych przełączników od napędów. to sie nazywa skrzynia rozdzielcza
  to sie nazywa skrzynia rozdzielcza   
  

 
 więc skrzynia rozdzielcza i reduktor to w sumie jeden piesSkrzynia rozdzielcza - mechanizm służący do przekazywania mocy z silnika do dwóch (lub więcej) osi napędowych, stosowany w samochodach terenowych oraz innych samochodach z napędem na wszystkie koła. W przypadku samochodów terenowych skrzynia ta niemal zawsze pełni także rolę dodatkowej skrzyni biegów udostępniającej dodatkowy zestaw przełożeń do jazdy terenowej - z mniejszą prędkością ale większym momentem obrotowym na kołach, taki przypadek to skrzynia rozdzielczo-redukcyjna, potocznie zwana także reduktorem.
Wejście skrzyni rozdzielczej połączone jest z wyjściem zwykłej skrzyni biegów, obydwie skrzynie zazwyczaj są do siebie bezpośrednio przymocowane (a nawet zintegrowane w jednej obudowie), ale mogą też być zupełnie oddzielne - połączone są wtedy krótkim wałem napędowym.
W samochodach terenowych skrzynia rozdzielcza zazwyczaj wyposażona jest w dźwignię umożliwiającą kierowcy wybór pomiędzy napędem na jedną oś (typowo tylną) a napędem na obie osie, ta sama dźwignia może też służyć do włączania/wyłączania przełożeń terenowych. Istnieją także skrzynie realizujące stały napęd na obie osie, aby możliwe było korzystanie z takiego napędu na drogach utwardzonych skrzynia taka musi posiadać centralny (międzyosiowy) mechanizm różnicowy, w samochodach terenowych takie skrzynie umożliwiają włączenie/wyłączenie blokady swojego mechanizmu różnicowego.
 ale ja się nie znam
 ale ja się nie znam 

Na mocy zyskujemy dokładnie 0 a tak na prawdę tracimy. Zyskujemy na momencie obrotowym na kolach. Tak gwoli ścisłości.... a reduktor redukuje przełożenie - kosztem zmniejszenia obrotów zyskujemy na mocy... \].