Strona 1 z 1

Ford EX III z EFL'a

: 2009-07-03, 00:08
autor: cruscher
Oglądając oferty wykupienia aut po leasingu natknąłem się na explo III z przebiegiem ok 220tys km i troche zaniedbanego, ale za rozsądną cenę 21200 link do aukcji, trzeba zjechać trochę na dół i poszukać go na liście: http://www.efl.pl/aukcje?auctionId=1

Re: Ford EX III z EFL'a

: 2009-07-03, 07:24
autor: starwind
WYCENA
top_b2
FORD EXPLORER, 5 osob., przebieg 220000km, nr rej. EL8314W
Termin zakończenia aukcji 2009-07-08 10:24


Dane techniczne
Rok produkcji
2003
Wskazania licznika (mile)
136977
Nr rejestracyjny
EL 8314W
Rodzaj pojazdu
osobowy
Marka pojazdu
FORD (USA)
Oznaczenie
Explorer 4.6kat.
(kombi / 5 os.)
Nr fabryczny (VIN)
1 F M Z U 7 3 W 2 3 Z A 0 7 1 1 3
Masa całk. [kg]
2510
Masa wł. [kg]
1990
Silnik z zapłonem
iskrowym
Rodzaj paliwa
benzyna
Oznaczenie kodu silnika
4.6L
Ukł. - l. cyl.
V - 8
Poj. [cm3]
4601
Moc [kW]
179

Data pierwszej rejestracji - 02.01.2003r. /za granicą/, - 14.09.2005r. /w kraju/.
Całkowity przebieg wg licznika - 136.977 mil /ok. 220.000km/.
Pojazd zbadano na terenie parkingu EFL w obecności przedstawiciela zleceniodawcy.

UWAGI:
1. Pojazd zarejestrowany na: Europejski Fundusz Leasingowy S.A.
93 - 034 Łódź
ul. Piotrkowska 280
2. Badania techniczne pojazdu nieaktualne od - 03.01.2009 r.
3. Według danych z tabliczki znamionowej rok produkcji pojazdu - 2002.

WYNIKI BADANIA:
I. Silnik stwierdzono: Silnik uruchomiono na akumulatorze zastępczym. Rozruch silnika prawidłowy. Uaktywniony alert silnika na tablicy wskaźników deski rozdzielczej. Układ wydechowy: skorodowane elementy układu. Silnik, osprzęt silnika, komora silnikowa: zabrudzone.

II. Podwozie stwierdzono: Funkcjonowanie układów podwozia prawidłowe. Układ hamulcowy - powiększone zużycie elementów ciernych układu.
Koło zapasowe - brak.
Akumulator rozruchowy - wyładowany.

III. Nadwozie stwierdzono: Powierzchniowe zarysowania i obtarcia powłoki lakierowej elementów poszyć zewnętrznych nadwozia. Po naprawie blacharskiej i lakierniczej: pokrywa komory silnika - grubość powłoki lakierowej i materiału szpachlowego do 0,478mm, błotnik przedni lewy i prawy - do 1,300mm, poszycie drzwi przednich lewych - do 0,213mm; grubość powłoki lakierowej pozostałych elementów zewnętrznego poszycia nadwozia od 0,107 do 0,131mm.
Błotnik przedni lewy: miejscowe głębokie zarysowania powłoki lakierowej błotnika.

IV. Osprzęt i wyposażenie: Wyposażenie pojazdu: lakier szary metalizowany, instalacja zasilania silnika paliwem gazowym (LPG), immobilizer, zamek centralny zdalnie sterowany, szyby drzwi przednich i drzwi tylnych sterowane elektrycznie, lusterka zewnętrzne regulowane elektrycznie, airbag x 2, klimatyzacja, RO CD "firmowy", kierownica pokryta skóra, szyby tylne przyciemniane, tempomat, skrzynia biegów automatyczna, napęd na cztery koła, blokada mechanizmu różnicowego, tarcze kół Al., ABS, wspomaganie układu kierowniczego, relingi dachu, stopnie boczne, hak holowniczy, dodatkowa lampa świateł hamowania "stop".
Ponadto stwierdzono:
* Dokumentacja eksploatacyjna pojazdu (książka serwisowa, instrukcja obsługi pojazdu) - brak;
* Dokumentacja eksploatacyjna instalcji LPG - brak;
* Kluczyk stacyjki i zamków drzwi - 1 szt.;
* Pilot zamka centralnego - 1 szt.;
* Instalacja zasilania silnika paliwem gazowym (LPG) - nie wpisana w dowodzie rejestracyjnym; intensywnie skorodowany zbiornik gazu; niekompletny przełącznik zmiany rodzaju paliwa; instalacja wymaga sprawdzenia szczelności połączeń, wymiany filtra gazu, oczyszczenia odparowywacza oraz sprawdzenia poprawności działania elementów składowych;
* Szyba przednia - odprysk szyby w części środkowej;
* Roleta bagażnika - brak;
* Zderzak przedni - miejscowo pęknięte poszycie zderzaka w części lewej; liczne odpryski powłoki lakierowej poszycia zderzaka;
* Fotel kierowcy - odkształcona poduszka siedzenia fotela;
* Poszycia tapicerskie wnętrza nadwozia - zabrudzone;
* Poszycia plastikowe wnętrza nadwozia - zabrudzone, miejscowe zarysowania powierzchni poszyć;
* Wykładzina podłogi i bagażnika - zabrudzona;
* Dywaniki podłogowe (4 szt.) - zabrudzone.

V. Ogumienie:
Wyszczególnienie
Producent
Wymiar
Stopień zużycia (%)
Przód lewa
BFGoodrich (M+S)
245 / 65 R 17
90
Przód prawa
BFGoodrich (M+S)
245 / 65 R 17
90
Tył lewa
BFGoodrich (M+S)
245 / 65 R 17
80
Tył prawa
BFGoodrich (M+S)
245 / 65 R 17
80
Zapas
x
x
x

W oparciu o badanie i opis stanu technicznego pojazdu wydaje się następującą OCENĘ OGÓLNĄ:
1. Pojazd wymaga usunięcia uszkodzeń, niesprawności i usterek wykazanych w niniejszej OCENIE:
2. Stan techniczny układów poduszek powietrznych, ABS, ESP określono wyłącznie na podstawie wskazań układów kontroli stanu technicznego zamontowanych w pojeździe (wskaźniki kontrolne deski rozdzielczej).
3. Uwzględniając: rok produkcji pojazdu, datę pierwszej rejestracji, stwierdzony stan techniczny, braki w ukompletowaniu, przewidywany koszt naprawy, poziom utrzymania, przebieg, wcześniejszą naprawę blacharską i lakierniczą, brak danych o serwisowaniu pojazdu, pochodzenie pojazdu, regionalną sytuację rynkową, lokalną sytuację rynkową, stan ogumienia w oparciu o notowania Eurotaxglass's V - 2009" wartość przedmiotowego pojazdu w dniu badania określa się na kwotę: 25.000,00 - PLN /dwadzieścia pięć tysięcy PLN/ (ww. kwota nie zawiera podatku VAT).

Re: Ford EX III z EFL'a

: 2009-07-03, 07:36
autor: benchi
Bity :(

Re: Ford EX III z EFL'a

: 2009-07-03, 10:01
autor: viwaldi
Trzeba by było obejrzeć, pomacać, przejechać ..... wyglada ciekawie :-P

Co do grubości powłoki lakierniczej ( maski ) maska najczęsciej w tych modelach była z aluminium ( czyli inne wskazania miernika ) - jak gdyby była lakierowana.

Re: Ford EX III z EFL'a

: 2009-07-03, 11:06
autor: Hubi
strasznie dużo przy tym aucie do zrobienia, aku, wydech, instalacja LPG bez legalizacji i wpisu do dokumentów... maska na bank wymieniona - na fotce widać wyraźnie inny odcień.
Pytanie czy poduszki są czy tylko żaróweczki od kontrolek są wykręcone...
tylko jeden kluczyk z pilotem...

ciekawe jak właściwości trakcyjne i jak skrzynia... ale jeśli to auto lizingowane i do tego tak zadeptane, to chyba nie należy być zbytnim optymistą. Sto razy bardziej wolałbym czarnego od Jankesa kupić.

Re: Ford EX III z EFL'a

: 2009-07-03, 12:55
autor: RAFBOR
Założe sie że jest zjeżdżony na maksa. No i brak tych papierów..... :roll:

Re: Ford EX III z EFL'a

: 2009-07-03, 16:52
autor: starwind
dokładnie jak gaz nie ma legalizacji to prawie jakby go nie było
jeśli nie jest bardzo dobry jakościowo to prościej i taniej jest założyć nowy :(

Re: Ford EX III z EFL'a

: 2009-07-06, 15:34
autor: Przemex
A ja mam tylko taka zagadkę - z odpowiedzią od razu :)

P: Jaki to samochód, którym po zapaleniu się kontrolki oleju można jeszcze spokojnie przejeździć 10'000km ??

O: Służbowy ( w leasingu)


Auto użytkowane z zamiarem zwrotu funduszowi leasingowemu - prawdopodobnie nic przy nim nigdy nie było robione i na dodatek katowane, do tego bite .... Powodzenia przy kupnie i dalszej eksploatacji ...