Strona 1 z 1

2 różne Ford Explorer pickup

: 2010-06-29, 14:12
autor: Jajcjusz
Witam wszystkich klubowiczów, może niedługo będę jednym z właścicieli explorera :-)

Nadszedł czas na zmianę auta, jako że potrzebuje auta z homologacją na ciężarowe (by móc odliczać VAT od paliwa) zainteresowałem się Explorerami, w oko wpadły mi 2 takie:

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13649745

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13465802

Pierwszy ma napęd na 2, do tego miał naprawianą skrzynię biegów - zastanawiam się czy mogą być z nią później problemy skoro teraz podobno działa bez zarzutu? Do tego co myślicie o takiej ciężarówie z napędem jedynie na 2 koła (tył)? Czy nie trzeba będzie zdjąć krat z lamp przed przeglądem? Czy policja będzie się interesować?

Drugi ma już napęd 4x4, jednak obawiam się o stan wnętrza auta, właściciel przyznał że fotele są do prania, oglądałem ostatnio trailblazera z 2002 i śmierdziało w środku starym namiotem... Miał on wprawdzie przejechane aż 230 000, tu jest natomiast nieco ponad 120 000.

Muszę dobrze rozważyć gdzie pojechać i czy w ogóle bo stoją mniej więcej 400 km ode mnie. Proszę o uwagi i spostrzeżenia.

A i jeszcze jedno, myślicie że auta mogą mieć homologację fabryczną czy robioną?

Re: 2 różne Ford Explorer pickup

: 2010-06-29, 14:53
autor: Rad-T
Pierwszy to ktoś idzie na bajerkę - napęd na tył ale auto na AT-kach, krata na przodzie i inne cuda, lans pełną gębą :)

4x4 nie będzie palił więcej, a szkoda przy tych gabarytach czy nawet załadowanej pace nie mieć 4 kółek, zimą zresztą przy pustej pace 2x4 będzie pewnie latał jak szalony po drodze.

Co do homologacji ciężarowej - na 100% robiona bo fabrycznej nie mają bo nie były sprzedawane w polskiej sieci dealerskiej (jak wszystkie nowe Exy od bodajże 2001 roku w górę - wtedy ostanie modele były eksperymentalnie wprowadzone do sieci Forda)

Re: 2 różne Ford Explorer pickup

: 2010-06-29, 15:12
autor: starwind
Czy nie trzeba będzie zdjąć krat z lamp przed przeglądem? Czy policja będzie się interesować?
ja pojechałem ostatnio z takim samym grilem na przegląd i Pan nawet nie "kwikął" znaczy nie maił żadnych wątpliwości co do jego celowości

natomiast jeżeli chodzi o policję to bardzo upierdliwy Pan policjant może się dowalić do jakichkolwiek nie homologowanych rur (a te "amerykańskie" homologacji nie mają na pewno)

sprawdź czy lampy mają homologacje bo z tym może być później problem
polecam temat http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... php?t=6192

Re: 2 różne Ford Explorer pickup

: 2010-06-29, 16:09
autor: Jajcjusz
Pierwszy to ktoś idzie na bajerkę - napęd na tył ale auto na AT-kach, krata na przodzie i inne cuda, lans pełną gębą :)

4x4 nie będzie palił więcej, a szkoda przy tych gabarytach czy nawet załadowanej pace nie mieć 4 kółek, zimą zresztą przy pustej pace 2x4 będzie pewnie latał jak szalony po drodze.

Co do homologacji ciężarowej - na 100% robiona bo fabrycznej nie mają bo nie były sprzedawane w polskiej sieci dealerskiej (jak wszystkie nowe Exy od bodajże 2001 roku w górę - wtedy ostanie modele były eksperymentalnie wprowadzone do sieci Forda)
Tak i ja myślę, dzięki za podpowiedź. Ogólnie jak auto trzyma się drogi porównując do osobowych? Jeżdżę teraz Rover 75, ale jeździłem też A6 Quattro, Renault Laguna i inne klasy średniej.

Z homologacją mnie zmartwiłeś, bo w świetle ostatniej dyskusji Polska - EU nie wiadomo czy od robionej homologacji będzie można odpisywać VAT od benzyny, a wszystko wskazuje na to że lipcu wejdzie przepis na to że jednak nie...

Re: 2 różne Ford Explorer pickup

: 2010-06-29, 19:13
autor: kasper3211 syn
z tym czarnym coś mi nie pasuje :-/ http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11657416 różnica w cenie i to aż o 5,5 tysia :shock: :roll:

Re: 2 różne Ford Explorer pickup

: 2010-06-30, 08:41
autor: leszek_g
[quote="Rad-T"]

4x4 nie będzie palił więcej, a szkoda przy tych gabarytach czy nawet załadowanej pace nie mieć 4 kółek, zimą zresztą przy pustej pace 2x4 będzie pewnie latał jak szalony po drodze.

Miałem przez 3 lata Isuzu Amigo z napędem tylko na tył i dawał radę w błocie, piasku na plaży, śniegu. OPONY mają wielkie znaczenie i technika jazdy. Poza tym dawał nieopisaną frajdę przy wchodzeniu poślizgami w zakręty he he. 2 tony w kontrolowanym poślizgu na rondzie...to jest to! 8)

Nikt nie mówi, że Mercedes czy BMW to zacofane marki bo produkują samochody z tylnym napędem...

A ze sprzedażą nie miałem problemu.

Re: 2 różne Ford Explorer pickup

: 2010-06-30, 11:32
autor: Rad-T
Poza tym dawał nieopisaną frajdę przy wchodzeniu poślizgami w zakręty he he. 2 tony w kontrolowanym poślizgu na rondzie...to jest to!
pogadaj z właścicielami navar, l200, rangerów i pozostałych pickupów jak się jeździ tymi autami z nie zapiętym przodem i pustką paką (czyli jakbyś miał wersję 2x4). Miałem okazję podróżować kilka razy w towarzystwie navary oraz l200 i widziałem jak te autka się zachowują w różnych sytuacjach gdy kierownik nie zapiął przodu - na tym opieram swoją opinię. Oczywiście każdy bierze to co lubi, wg mnie przy wydawaniu niemałej kasy szkoda kupować wersję 2x4.
Nikt nie mówi, że Mercedes czy BMW to zacofane marki bo produkują samochody z tylnym napędem...
Ja też tego nie mówię - ale oni nie produkują pickupów, a w tym cały sęk sensowności 2x4 i 4x4 w rozważanym przypadku.

Re: 2 różne Ford Explorer pickup

: 2010-06-30, 11:43
autor: Dawid
Wystarczy Explo bez auto....zapytaj adriano,jak wyleciał z zakrętu.
Fakt,trzeba mieć umiejętności,ale na dłuższą metę to męczące...

Pamiętaj,że jak takiego pickupa załadujesz i się ładnie wkleisz,to sama tylnia ośka nie wystarczy.
Z resztą,jak kto woli....ja wolę mieć oparcie w 4 a nie w 2 kółkach...a pobawić się można dużo lepiej z napędem na wszystkie łapy ;-) :-D

Re: 2 różne Ford Explorer pickup

: 2010-06-30, 15:19
autor: Robert Kamyk
wyjechanie z parkingu zawalonego śniegiem graniczy z cudem :-P wiem co mówię, tej zimy po stracie przedniego napędu ciężko było :-/ jazda na 2WD a 4WD Auto to znaczne utrudnienie,oczywiście przy śliskiej nawierzchni.
Z całą pewnościom tylko 4X4 choć bardzo lubię samochody z tylnym napędem :-)

Re: 2 różne Ford Explorer pickup

: 2010-06-30, 17:14
autor: Jajcjusz
Jade chyba obejrzeć czerwonego, wolałbym coś bez paki i zamiast tego dodatkowy rząd siedzeń ale nie widziałem w tej cenie z homologacją... jakieś spostrzeżenia na co zwracać uwagę, nasuwają mi się takie pytania:

czy przy skrzyni automatycznej w tym aucie dopuszczalne jest szarpanie podczas zmiany biegów (w rover 75 czasami szarpie mimo że skrzynia ok)?
jak sprawdzić i jak zmienić typy napędu?
czy kontrolka silnika powinna się świecić przy instalacji gazowej? Jak sprawdzić czy gaz jest dobrze założony?
gdzie można się spodziewać ognisk korozji?
jak bardzo skorodowane może być nadwozie, widziałem ostatnio ssang younga i tam całe zawieszenie było pomarańczowe?
jak poznać że lampy mają homologację?

I teraz pytania o model:
pasażerowie mają wystarczająco miejsca z tyłu? (ford explorer pickup 2002)
jak działa klimatyzacja, szybko chłodzi w lato i dobrze grzeje w zimę?

Wiem że trochę nie ten dział, ale czeka mnie 440km w miejsce gdzie oprócz tego forda widziałem jeszcze ssanga rextona, jestem tak więc nastawiony na kupno, ale wiadomo że jak będzie bubel to nie kupie.

Aha no i czy przy V6 4.0l 205km jest czym depnąć? (zaznaczam że gaz)

Re: 2 różne Ford Explorer pickup

: 2010-06-30, 17:22
autor: jacek4
A widzisz Kasper jaka okazja, cena spadła ale za to przybyło mu całe 7 kucyków :-D :-D :-P

Re: 2 różne Ford Explorer pickup

: 2010-07-01, 08:58
autor: leszek_g
Jeszcze trochę pokasztanię o napędach.

Przez całą zimę jeździłem swoim tak by nie zapinał się przedni most (uszkodzony dyfer). Z tego powodu ruszałem na śliskim z czuciem, delikatnie. Nigdy nie miałem sytuacji w której tył by mnie nie wygrzebał ze śniegu, jednak nie jeżdżę po dziurach, polnych drogach. Muszę jeszcze wspomnieć że oponki mam całoroczne. Miałem raz też taki przypadek z tirem: na nic się nie przyda 4x4 w zimę jeśli ja mogę jechać dalej ale tir przede mną nie może i zablokuje drogę. Zawracam i już, ale 4x2 też by zawrócił.
Jak najbardziej zgodzę się, że 4x4 jest super, naprawdę bardzo pomaga w sytuacjach podbramkowych, daje poczucie bezpieczeństwa i bardzo się przydaje-po to kupiłem Explozję. Gdybym natomiast miał do kupienia swojego za cenę 20tyś zł bez napędu na przód zamiast za 30tyś zł z napędem 4x4 to nie zastanawiał bym się a ni chwili. Myślę, że w tym jest sęk by sprzedawca wycenił 4x2 taniej niż 4x4.
W stanach jest tyle Explo, Jeepów, Isuzu tylko z napędem na tył. Wszystko zależy od tego do czego będzie używany. I ceny. ;-) :-P

Re: 2 różne Ford Explorer pickup

: 2010-07-01, 10:07
autor: Robert Kamyk
leszek_g, zgadza się
Gdybym natomiast miał do kupienia swojego za cenę 20tyś zł bez napędu na przód zamiast za 30tyś zł z napędem 4x4 to nie zastanawiał bym się a ni chwili. Myślę, że w tym jest sęk by sprzedawca wycenił 4x2 taniej niż 4x4.
każdy ma swoje wyrobione zdanie,ja swoje zdanie wyrobiłem kilka razy nie mogąc wyjechać z parkingu pod blokiem (spory opad śniegu i jeszcze lekko pod górkę)
dodam że jak działało 4WD AUTO nie miałem żadnych problemów w codziennej jeżdzie :-)
wszystko zaczęło się gdy padł reduktor ( dokładnie przeniesienie napędu na przód) :cry: