Strona 1 z 2

Czy ktoś zna ten egzemplarz?

: 2011-01-06, 20:55
autor: jomm
Mam pytanie, czy ktoś zna ten egzemplarz EX. Pytanie 2, to czy naprawdę tak łatwo naprawić usterkę z ogłoszenia.
Zależy mi na info, bo właśnie takiej czarnej I (lub II w podobnych pieniądzach szukam)

http://otomoto.pl/ford-explorer-4-0-gaz ... 70894.html

Re: Czy ktoś zna ten egzemplarz?

: 2011-01-06, 21:12
autor: starwind
faktycznie shiftmotor można kupić za około 200 zł wymienisz go sam bo to trzy śruby

ale...

jak nie ma shifta to nie masz pewności czy działa przód chyba że faktycznie zapniecie go ręcznie

bo jak nie działa przód to usterek może być klika a koszty naprawy mogą już iść mocno w górę

Re: Czy ktoś zna ten egzemplarz?

: 2011-01-06, 21:18
autor: jomm
faktycznie shiftmotor można kupić za około 200 zł wymienisz go sam bo to trzy śruby

ale...

jak nie ma shifta to nie masz pewności czy działa przód chyba że faktycznie zapniecie go ręcznie

bo jak nie działa przód to usterek może być klika a koszty naprawy mogą już iść mocno w górę
Dzięki. Zdecydowanie przed ewentualnym zakupem sprawdzę działanie przodu. ;-)

Re: Czy ktoś zna ten egzemplarz?

: 2011-01-06, 22:22
autor: Adrian
faktycznie shiftmotor można kupić za około 200 zł wymienisz go sam bo to trzy śruby

ale...

jak nie ma shifta to nie masz pewności czy działa przód chyba że faktycznie zapniecie go ręcznie

bo jak nie działa przód to usterek może być klika a koszty naprawy mogą już iść mocno w górę
A co ma shift motor do napędu 4x4 high? Nic. Shift motor przełącza z high na low.

Re: Czy ktoś zna ten egzemplarz?

: 2011-01-06, 22:24
autor: starwind
4x4 high

w jedynce??

Re: Czy ktoś zna ten egzemplarz?

: 2011-01-06, 22:30
autor: Adrian
4x4 high

w jedynce??
Taka sama zasada działania 2x4 i 4x4 reduktor high i 4x4 low chyba, że o czymś nie wiem ...

Re: Czy ktoś zna ten egzemplarz?

: 2011-01-06, 22:37
autor: starwind
ale jedynka tak jak dwójka ohv ma 4x4 auto a nie high
a w przejściu z 2wd na na 4x4 auto potrzebny jest shift bo przedni wał trzeba przecież zapiąć

Re: Czy ktoś zna ten egzemplarz?

: 2011-01-06, 22:39
autor: RAFBOR
Dziwnie sie pali Check Engine.... jak ta instalacja taka super to czemy się pali??? Nie wierze w bajki że progi zdrowe. Pewnie robione. Zreszta na jednej z fotek widac w tylnim prawym nadkolu część swego rodzaju uszczelnienia, żeby sie nie lało do progu.

Autko fajne.... do sprawdzenia :)

Co do shifta to nie powinien być problem.... chyba że dodatkowo jeszcze sprzęgiełka zmielone, albo i jedno.... nie chce myśleć że coś z mostem, bo z wypowiedzi właściciela wynika że nie ma zielonego pojęcia jak jeżdzić exem po czarnym :-/

Re: Czy ktoś zna ten egzemplarz?

: 2011-01-06, 22:42
autor: RAFBOR
jedynka ma 2wd, 4x4 i 4x4 low. Innej opcji nie ma. Obydwie 4x4 ida przez reduktor. Amen :)

Re: Czy ktoś zna ten egzemplarz?

: 2011-01-07, 10:28
autor: Adrian
ale jedynka tak jak dwójka ohv ma 4x4 auto a nie high
a w przejściu z 2wd na na 4x4 auto potrzebny jest shift bo przedni wał trzeba przecież zapiąć
To nie ma znaczenia jest tak jak napisałem, auto zapina ci nie shift motor tylko sprzęgło ...

Re: Czy ktoś zna ten egzemplarz?

: 2011-01-07, 16:22
autor: pawko29
w jedynce jak uszkodzony shift to nie dołączysz przodu,

Re: Czy ktoś zna ten egzemplarz?

: 2011-01-07, 18:17
autor: Adrian
w jedynce jak uszkodzony shift to nie dołączysz przodu,
:scratch:
no to nie wiem jak to jest rozwiązane, ale właściciel 1ki mnie bardziej przekonał :-P

Re: Czy ktoś zna ten egzemplarz?

: 2011-01-07, 18:25
autor: pawko29
jak wyciągniesz shift to na reduktorze możesz ręcznie przełączyć na 2h,4h i 4l,też nie wiedziałem ale u mnie po zakupie też nie działały napędy,i trzeba było się nauczyć he he

Re: Czy ktoś zna ten egzemplarz?

: 2011-01-08, 08:43
autor: Adrian
Dobrze wiedzieć, to tak dla mojego douczenia jak to mechanicznie działa w reduktorze, jak zmienia z 2x4 na 4x4? Rozumiem, że w jedynce tak samo jak w dwójce podczas jazdy można to przełączyć.

Re: Czy ktoś zna ten egzemplarz?

: 2011-01-08, 13:32
autor: pawko29
można przełączyć w czasie jazdy,bez problemu,ja mam jeszcze automatyczne sprzęgielka to jak wyłączę to muszę ok.3 metrów cofnąć,jak to działa mechanicznie w reduktorze to nie wiem bo nie rozbierałem ale jak nie jest dopiety przód to wał przedni się nie kręci więc pewnie w reduktorze jest tryb który odpowiada za przedni napęd