Strona 1 z 1

Explorer I - 91r.

: 2011-03-13, 19:18
autor: luk@asz
Witam zamierzam się z kupnem tego egzemplarza:
http://www.bstok.pl/ogloszenia/terenowo ... zenie.html

Powiedzcie na co trzeba zwrócić uwagę to będzie moja pierwsza "terenówka".

Po jeździe próbnej zauważyłem że ciąga go po drodze, czy to końcówki czy coś poważniejszego??

Dodam jeszcze że to manual i tylko tylny napęd.

Dzięki z góry za wszystkie porady.

Re: Explorer I - 91r.

: 2011-03-13, 19:38
autor: MCX
Jak tylko tył ta taka średnia terenówka , Może końcówki ale też ze względu na szerokie opony i koleiny w naszych drogach może być takie "ciąganie " .
Proponuje do stacji diagnostycznej podjechać na szarpaki tam wszystko wyjdzie .

Re: Explorer I - 91r.

: 2011-03-13, 19:52
autor: luk@asz
Jak tylko tył ta taka średnia terenówka , Może końcówki ale też ze względu na szerokie opony i koleiny w naszych drogach może być takie "ciąganie " .
Proponuje do stacji diagnostycznej podjechać na szarpaki tam wszystko wyjdzie .
Ale mocno go ciąga raczej opony i koleiny odpadają.

Re: Explorer I - 91r.

: 2011-03-13, 20:05
autor: Rad-T
zastanów się czy jest sens kupować 2WD. Różnica w cenie żadna (bo jej nie ma) a zostaniesz z ciężką krową którą łatwo będzie zakopać na byle szutrowej rozmiękniętej drodze, a zimą będzie ci tańczyć na lodzie i śniegu. Te manuale mają niezły wypierd i ciężko go będzie opanować.

Re: Explorer I - 91r.

: 2011-03-13, 20:08
autor: MCX
Szczerze to po zdjęciach i jakiś twoich dziwnych odczuciach dotyczących jazdy i przede wszystkim braku napędu to bym przemyślał sprawę zakupu ?
Praktycznie z samym tyłem to autko robi się "ślicznym" kombiakiem :-P

Re: Explorer I - 91r.

: 2011-03-13, 20:14
autor: luk@asz
Tak na prawdę nie potrzebuje 4WD i odpycha mnie to że 4WD jest tylko w automacie a nie lobie automatu, nie jest bardzo ciężko go opanować ale faktycznie ma kopyto niezłe jak na taki kolos i jakieś 150KM. Powiedzcie mi czy może explorery mają jakieś wady fabryczne typu słabe miejsca instalacji elektrycznej czy może coś w zawieszeniu itp.??

Re: Explorer I - 91r.

: 2011-03-13, 20:40
autor: Rad-T
eeee ale manuale w 4WD też są - zresztą po doświadczeniach własnych w przypadku explo wolę jednak automat, jak Ci się sypnie manual, to długi czas na naprawdę sobie zarezerwuj - części na rynku nie ma, wszystko zza wielkiej wody, do tego bardzo często skrzynki były już motane u nas np z części aerostara i wtedy dopiero zaczyna się loteria, czy zamówione graty naprawcze będą pasować. Ale jak stryjenka woli.... na siłę nie będę przekonywać :)

Re: Explorer I - 91r.

: 2011-03-14, 20:53
autor: Susel_125
Jak kolega woli napęd tylko tylny to nie ma co go zrażać i namawiać na 4x4. Może chce tego Explorera do driftu a i manual mu odpowiada. Tylko przygotuj sobie któryś tysiąc na początek bo nie ma samochodów bez żadnego wkładu...
Uważam że najważniejsza jest blacha, choć tu była już remontowana, zależy jak to zrobione? , atakie podstawowe rzeczy eksploatacyjne to można bez problemu zamienić nowymi. Co do ściągania to może być błachostka np mało powietrza w kole bądż podjechana opona czy nawet blokujący zacisk hamulcowy po długim postoju, a te felgi to wyglądają jak zapasówki z mojej dwójki 15''.