Witam serdecznie. Zaciekawił mnie ostatnio czujnik TR. Mianowicie jakiś rok temu raz autko mi nie wbiło biegu wstecznego, wbił z opóźnieniem ze 3sek i zamrugało OD i zaraz zgasło. Wróciłem do domu podłączyłem komputer i błąd który się wyświetlił to błąd czujnika TR. Poczytałem, że ten czujnik odpowiada tylko za to by nie odpalić silnika na D. Trochę mnie to zdziwiło, lecz ostatnim razem jak wbiłem D i też zamrugała OD i zgasło, musiałem chwilę poczekać na zapięcie biegu, oraz znowu wywaliło błąd czujnika czujnika TR . Przeczyściłem kostki i jest ok. Ale co ten czujnik ma do zapięcia biegów? Sądziłem że za to odpowiedzialny jest EPC.
Błąd TR
I takie o to mi możliwe przyczyny tego błędu wyrzuciło :
- Nieprawidłowa regulacja cięgna, bądź czujnika TR
- Przerwa w obwodzie TR na masę
- Przerwa w obwodzie sygnału TR
Ale kuśka co ma czujnik TR do zapięcia biegu ?
Druga sprawa to że jak temp powietrza spadnie poniżej 0st celsjusza i auto jest zimne to dłuższą chwilę trzeba poczekać na zapięcie biegu. Jak jest ciepły wszystko działa błyskawicznie. Nigdy nie mogłem złapać tego kodu błędu, ale dzisiaj mi się udało Podpiąłem go od razu po tym dłuższym zapięciu. W kodach tymczasowych zauważyłem kod P0756 :
===OBDII DTC P0756-P===
Kod: P0756 - Wydajność zaworu elektromagnetycznego zmiany biegów B lub zawór zablokowany wyłączony
Status:
- Oczekujący - usterka oczekuje na potwierdzenie
Moduł: Diagnostyka pokładowa II
Szczegóły kodów usterek
Dzialanie SSB lub SSPCB lub zablokowany wylaczony
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
wewnętrzna usterka mechaniczna/hydrauliczna
Możliwe przyczyny:
SSB
SSPCB
Dalsze czynnosci diagnostyczne i naprawy podaje instrukcja napraw.
Co to ten SSB i SSPCB ? Rozumiem, że to któryś z elektrozaworów. Ale który to z nich ?
Rozumiem, że to jest taki zwykły solenoid taki jak ten :
http://www.ebay.com/itm/4R44E-4R55E-5R5 ... Qg&vxp=mtr
Posiadam takowy, tylko by trzeba było założyć nowe oringi. Dostanę takie u nas ?
Pozdrawiam Magiczna ta elektronika...