Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Marcin Koło
Posty: 632
Rejestracja: 2007-10-04, 12:22
Lokalizacja: Koło

Re: zmagania ze skrzynią

2008-05-11, 15:17

ta plytka jest pelna i kwadratowa i sa tylko dwie

[ Dodano: 2008-05-11, 15:27 ]
co do tarczek to już doszłem wczoraj do ładu z pomocą Daniela
okazało sie ze tą najgrubszą policzyliśmy jako siódmą
luz na tarczkach okazał się rzeczywiście około 1,5 mm
wczoraj okazało też sie ze mam popalone tarczki na następnym koszu tak że na wszystkich koszach tarczki i przekladki są do wymiany.
Uszczelki na tlokach też nieżle dostaly (zawsze się zastanawialem czym się wszyscy podniecają mówiąc o przyspieszeniu jakie ma explo teraz wiem ze ja miale do d..py skrzynie), więc już wymieniamy wszystko co sie da
Zastanawiamy się też czy nie powymieniać wszystkich uszczelek na plycie sterującej
Ostatnio zmieniony 2008-05-11, 15:28 przez Marcin Koło, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
QDLATY
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-16, 09:22
Lokalizacja: Wołomin

Re: zmagania ze skrzynią

2008-05-17, 07:43

witam Cie serdecznie od dluzszego czasu sledze Twoje zmagania i fotki porobione przy ogledzinach skrzyni sa bardzo pomocne z tego wzgledu iz czeka mnie taka sama praca

od tygodnia czekalem na rozebranie swojej i dzisiaj w sobote to bede robil mam nadzieje ze tarczki bede mial ok.
co do danych teh. i jakiejs ksiazki serwisowej ASB to bede mial na pdf w poniedzialek
jak bedziesz chcial to sie podziele z przyjemnoscia
a sam kpl. uszczelek na cala skrzynie + liltr oleju dostalem w cenie 240pln olej dexron III w bankach 2l. po jakies 74za szt.

i oczywiscie tez zdam relacje co z moja skrzynka
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Marcin Koło
Posty: 632
Rejestracja: 2007-10-04, 12:22
Lokalizacja: Koło

Re: zmagania ze skrzynią

2008-05-17, 07:53

będe wdzięczny za pdf napewno się przyda mi i wielu innym potrzebującym
co do części to radze zamówić na samym końcu wszystko żeby uniknąć zbędnych dodatkowych kosztów przesyłki
ogólnie skrzynia nie jest mocno skomplikowana, no ale trzeba uważac na wszystko i najlepiej wszystkie kosze z tarczkami rozebrać na częsci i wymienic wszystkie uszczelki.
Mi dużo pomaga Daniel (chevidan)
jak będziesz coś potrzebował czy miał jakieś pytania to pytaj na pewno ci pomożemy

[ Dodano: 2008-05-17, 08:18 ]
No i wreście dziś mamy czs zeby wrzucići skrzynke do auta
wczoraj była walka z ukręconą śrubą od wydechu przy kolektorze wylotowym
Także roboty przybywa zamiast ubywać przypadkiem też zauwazyliśmy że mam do wymiany krzyżak w przednim moście i brak z lewej strony odboju gumowego, i teraz wiem skąd te dziwne uderzenia pod podłogą w czasie jazdy po dziurach
Ostatnio zmieniony 2008-05-17, 08:18 przez Marcin Koło, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
QDLATY
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-16, 09:22
Lokalizacja: Wołomin

Re: zmagania ze skrzynią

2008-05-17, 16:44

no i lipa mam zbyt plytki kanal zeby wyciagnac skrzynie
i do tego jeszcze jakies dziwne patenty ktos uskutecznial np. linka do zmiany biegu opleciona drutem do mocowania dzwigienki...

musze jakiegos warsztatu poszukac jednak ehhh zycie

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: zmagania ze skrzynią

2008-05-17, 22:56

no i lipa mam zbyt plytki kanal zeby wyciagnac skrzynie
:eek: co ty opowiadasz :eek:
Boni wyciągał skrzynię bez kanału i dał radę ;P
za leniwy chyba jesteś :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
QDLATY
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-16, 09:22
Lokalizacja: Wołomin

Re: zmagania ze skrzynią

2008-05-18, 10:58

hehe moze i masz racje troszke sie przerazilem...
i tak musze zaczekac na klucze od znajomego zebu odkrecic wydech itp.

aaa i z tego co wstepnie oszacowalem i tu pytanie- czy mozna zdjac wal napedowy przod odkrecajac go na krzyzakach wg mnie to sa tam male mostki na sruby imbusowe?

dzieki za kopa i pozdrawiam $explorer`owcow ;-)

Awatar użytkownika
Marcin Koło
Posty: 632
Rejestracja: 2007-10-04, 12:22
Lokalizacja: Koło

Re: zmagania ze skrzynią

2008-05-18, 12:28

przedni wał jedynie tak zdemontujesz najskuteczniej
wystarczy odkręcić krzyżaki "mostki"

Awatar użytkownika
kizio 730
Posty: 252
Rejestracja: 2008-02-16, 22:13
Lokalizacja: Pomorskie

Re: zmagania ze skrzynią

2008-05-18, 23:20

jakies foty mojej płyty mam ale nie wiele
Ostatnio zmieniony 2008-05-18, 23:26 przez kizio 730, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Marcin Koło
Posty: 632
Rejestracja: 2007-10-04, 12:22
Lokalizacja: Koło

Re: zmagania ze skrzynią

2008-05-19, 08:02

w sobotę już wsadziliśmy skrzynke, dziś skladamy do końca auto i chwila prawdy czy zadziała

Awatar użytkownika
kizio 730
Posty: 252
Rejestracja: 2008-02-16, 22:13
Lokalizacja: Pomorskie

Re: zmagania ze skrzynią

2008-05-19, 11:58

Będzie dobrze bez obaw ;-)

Awatar użytkownika
Marcin Koło
Posty: 632
Rejestracja: 2007-10-04, 12:22
Lokalizacja: Koło

Re: zmagania ze skrzynią

2008-05-19, 13:06

a jak z twoim ?? dobrze??

[ Dodano: 2008-05-19, 22:57 ]
więc auto działa ale dla odmiany teraz nie ma wstecznego
co może być przyczyną??

Awatar użytkownika
kizio 730
Posty: 252
Rejestracja: 2008-02-16, 22:13
Lokalizacja: Pomorskie

Re: zmagania ze skrzynią

2008-05-20, 00:08

1. Niewłaściwy poziom oleju . 1. Przeprowadź kontrolę poziomu .
2. Za niskie ciśnienie sterujące przy wstecznym biegu . 2. Przeprowadź test ciśnienia .
3. Ubytki ciśnienia na siłowniku taśmy hamulcowej niskich biegów i biegu wstecznego . 3. Wykonaj test sprężonym powietrzem. Wizualnie sprawdź pierścienie tłoka siłownika i gniazdo tłoka .
4. Uszkodzone sprzęgło jednokierunkowe niskich biegów (tylne) lub nadbiegu (overdrive) . 4. Skontroluj działanie sprzęgieł .
5. Nadmiernie zużyta panewka promieniowa kosza sprzęgła wysokich biegów i biegu wstecznego lub 4-go biegu (overdrive) . 5. Sprawdź luzy panewek , wymień gdy potrzeba .
6. Uszkodzone lub zużyte pierścienie uszczelniające/rowki pierścieni/ statora kosza sprzęgła wysokich biegów i biegu wstecznego . 6. Zweryfikuj powierzchnie pracy statora i pierścienie uszczelniające .
7. Uszczelniacze tłoka siłownika wysokich biegów i biegu wstecznego albo 4-go biegu (nadbiegu)-uszkodzone/zużyte . 7. Wykonaj test sprężonym powietrzem. Wizualnie sprawdź uszczelniacze tłoków ,wymień gdy potrzeba .
8. Uszkodzonu lub zużyty tłok siłownika taśmy hamulcowej niskich biegów i biegu wstecznego . 8. Sprawdź , wymień gdy potrzeba .
9. Za duży luz taśmy hamulcowej niskich biegów i biegu wstecznego lub uszkodzenie taśmy . 9. Sprawdź taśmę i luz taśmy .
10. Luzy na wale napędowym , lub na zawieszeniu silnika . 10. Sprawdź sprzęgło gumowe wału ,krzyżaki i poduszki mocowania silnika i skrzyni , wymień lub napraw gdy potrzeba .
11. Uszkodzone uszczelniacze lub gniazda tłoka siłownika taśmy hamulcowej niskich biegów i biegu wstecznego . 11. Wykonaj test sprężonym powietrzem. Wizualnie sprawdź uszczelniacze tłoków ,wymień gdy potrzeba .
12. Zanieczyszczone przewody chłodnicy, zbiornika radiatora lub chłodnica pomocnicza . 12. Przeprowadź test przepływu płynu przekładniowego w systemie chłodzenia .

[ Dodano: 2008-05-20, 00:10 ]
z moim wszystko ok a sprawdzałeś tłoki pasów hamulcowych

[ Dodano: 2008-05-20, 00:17 ]
moze to ci pomże
Załączniki
rys1g.jpg
sch
rys1g.jpg (52.42 KiB) Przejrzano 4679 razy

Awatar użytkownika
Marcin Koło
Posty: 632
Rejestracja: 2007-10-04, 12:22
Lokalizacja: Koło

Re: zmagania ze skrzynią

2008-05-20, 07:37

więc tak jak wcześniej pisałem skrzynka przed awarią jeżdziła tylko na wstecznym
teraz wymieniliśmy wszystkie uszczekniacze i panewki wlaściwie wszystkie części eksploatacyjne
zastanawiam się czy to nie wina sterowania czy przypadkiem nie zblokowaliśmy w plycie sterującej zaworu od wstecznego
Otoż pisze dla czego, wypadla nam plytka kwadratowa nikt nie był w stanie określić z ktorego miejsca jednak na rysunku jest taka płytka na zawoże od wstecznego i tam ją ulokowaliśmy
Załączniki
PŁYTKA.JPG
SUGEROWALIŚMY SIĘ TĄ PŁYTKA
PŁYTKA.JPG (69.09 KiB) Przejrzano 4661 razy
Ostatnio zmieniony 2008-05-20, 07:38 przez Marcin Koło, łącznie zmieniany 1 raz.

chevidan

Re: zmagania ze skrzynią

2008-05-20, 08:48

mi się zdarzyło kiedyś że po zmontowaniu pasa od wstecznego(tego na końcu skrzyni)przy dalszym składaniu pas się przesunął i później tłok zaciskający ten pas nie trafiał w gniazdo w pasie.w efekcie wszystkie biegi chodziły oprucz wstecznego.

Awatar użytkownika
Palio
Posty: 28
Rejestracja: 2008-01-18, 21:31
Lokalizacja: Kuklówka Radz.
Kontakt: Strona WWW

Re: zmagania ze skrzynią

2008-06-30, 22:58

Podepne się do wątku.
Miałem klópoty ze ASB - jak zimna wszystko ok, jak się rozgrzała, to przy coraz wyższych obrotach zmieniała biegi.
1 diagnoza - modulator. i faktycznie, po zdjęciu przewodu, wylał sie olej. Więc gop wymieniłem. Niby sie poprawiło, ale nie do końca. W korkach w Wawce sytuacja powróciła. Zmieniłem olej. Ponieważ za cholerę nie mogłem uzyskac informacyi od poprzedniego właściciela, czy w ogóle zmieniał olej ( i na jaki) Wlałem mineralnego nazwy nie pomnę, ale kupiony w serwisie ASB. olej zlałem czarny - praktycznie maź - wymieniłem dynamicznie, poszło ponad 20 literów:((
i teraz mam dramata. Lookup się ślizga, "4" w ogóle ni ma :((((((
Co mogłem spierd.. ewentualnie co przeoczyłem???
Poradźcie coś, bo mnie już ogarnia chęc uczynienia wielkiego pożaru......
Palio
Ford Granada 2.8iV6 GHIA AD1982
Sprzedawany...Ford Transit 2,8V6 AD1974
Sprzedany...Ford Explorer 4,0V6 na Blosie AD1993

e-mail: palio@capri.pl
tel. 0-604-591-002

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”