Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: Szarpanie przy zmianie z 2 na 3 bieg,

2013-07-31, 17:40

Dziś byłem jeszcze raz u mechanika. Czy ktoś z was ma tutaj podpięte chłodzenie od skrzyni biegów? To jest w chłodnicy silnika po tej stronie co korek wlewu. Chodzi o te dwa krućce na zdjęciu jeden u góry drugi w dolnej części.
Załączniki
DSC_1220.jpg
DSC_1220.jpg (73.82 KiB) Przejrzano 3351 razy
DSC_1219.jpg
DSC_1219.jpg (50.5 KiB) Przejrzano 3351 razy

Awatar użytkownika
QDLATY
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-16, 09:22
Lokalizacja: Wołomin

Re: Szarpanie przy zmianie z 2 na 3 bieg,

2013-07-31, 19:47

ja pierdzeie ale lipa! :shock: jeszcze takiego exa nie widziałem

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Szarpanie przy zmianie z 2 na 3 bieg,

2013-07-31, 19:49

Chłodnica asb jest właśnie zespolona z chłodnicą wody, to jest prawidłowo, ja tak mam.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Szarpanie przy zmianie z 2 na 3 bieg,

2013-07-31, 20:14

A masz czujnik temp oleju skrzyni? Ciekawe jak się chłodzi jak obieg nie jest wpięty w chłodnice. A masz jakies inne chłodnice oleju skrzyni?
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: Szarpanie przy zmianie z 2 na 3 bieg,

2013-07-31, 20:27

Mam chłodnicę oleju skrzyni zamontowaną z przodu, taka wielkości kartki A4.

A tak spytam to kto ma na zbyciu takie przewody od ASB do chłodnicy tej głównej co na zdjęciu wcześniej.
Ostatnio zmieniony 2013-07-31, 20:35 przez Susel_125, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: Szarpanie przy zmianie z 2 na 3 bieg,

2013-07-31, 20:35

Ale nie masz w obiegu tej duzej chlodnicy? Olej ze skrzyni idzie tylko przez ta mała?

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: Szarpanie przy zmianie z 2 na 3 bieg,

2013-07-31, 20:40

Tak Damian mam tylko małą chłodnicę.
Tylko nie wiem po co to ktoś odłączył. Ponoć ta mała chłodnica to była dokładana. Podłączyłem dziś kompresor do tych podłączeń od dużej chłodnicy odkęciłem korek wlewu i napompowałem do 3atm i jest szczelne. Więc nie wiem, co innego jakby był przeciek płynu chłodniczego do skrzyni.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Szarpanie przy zmianie z 2 na 3 bieg,

2013-07-31, 20:43

Normalnie, fabrycznie idzie przez dużą , tą zespoloną z wodną, a te małe to nie każdy ex ma, więc niektórzy taką dają dodatkowo,a nawet dwie.
Jak była tylko ta mała to nie dobrze, a ciekawe czemu oryginalna była odłączona (może dziurawa), no i ciekawe w jakim jest stanie teraz i czy po podłączeniu nie pójdzie z niej syf do skrzynki...
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: Szarpanie przy zmianie z 2 na 3 bieg,

2013-07-31, 20:46

Jacek sprawdziłem te podłączenie przy ciśnieniu 3atm i jest dobrze. Pozostanie tylko przepłukać.


A czemu jest mała? :roll: Może ktoś kiedyś na forum przeczytał że trzeba dołożyć chłodnicę ASB to dołożył :-D :-D :-D
Ostatnio zmieniony 2013-07-31, 20:49 przez Susel_125, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Damian
Posty: 709
Rejestracja: 2010-10-23, 03:49
Lokalizacja: Piła

Re: Szarpanie przy zmianie z 2 na 3 bieg,

2013-07-31, 20:53

Susel_125, jak masz tylko mala w obiegu to na 33" kolach w tych upalach po miescie nie trudno zagotowac ASB :-/

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: Szarpanie przy zmianie z 2 na 3 bieg,

2013-07-31, 21:01

Damian te 33'' to mam około tygodnia i zrobiłem łącznie 500km, gdzie do pracy mam 8km i ze trzy razy wypad za miasto 30km. Za szybko by to było.

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Szarpanie przy zmianie z 2 na 3 bieg,

2013-07-31, 21:02

Susel_125, widzisz może być nawet z japoni i może być kupą ;-) ktoś ci pomajstrowal przy chłodzeniu ASB i prawdopodobnie ją usmażyłeś :-/ ale najgorsze jest to że skrzynia mogła dlugo pykać a ktoś jej zrobił kuku :roll: tylko czy to ten zadbany niemiec :?: :roll:

Awatar użytkownika
Susel_125
Posty: 850
Rejestracja: 2010-09-13, 19:39
Lokalizacja: Zielona Góra
Model Explorera: Ford Explorer 1997 SOHC (207KM)

Re: Szarpanie przy zmianie z 2 na 3 bieg,

2013-07-31, 21:05

To co Kojote radzisz kupić w Polsce będzie bardziej zadbany a tego sprzedać czy robić skrzynie? A może kupię VW będzie mniej problemów ;-)

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Szarpanie przy zmianie z 2 na 3 bieg,

2013-07-31, 21:10

ja osobiście bym robił drożej ale pewnie i jest gwarancja na robote ;-) ale jeżeli jeszcze nie wiesz czy go lubisz :-/ to odpóść ;-)

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Szarpanie przy zmianie z 2 na 3 bieg,

2013-07-31, 22:47

a ja sobie na własne życzenie odłączyłem przewody od chłodnicy głównej (tej wodnej) i założyłem dodatkową od Exa (której wcześniej nie miałem) i jeszcze jedną od Scorpio (idealnie pasuje za zderzakiem w szczelinie pomiędzy przednim pasem a zderzakiem),dołożyłem jeszcze czujnik temperatury i w czasie dużych upałów,w korkach w mieście nie przekroczyłem 90st,normalnie jest około 70st,ten dodatek do skrzyń też mam wlany,ale to bardziej zapobiegawczo,bo nic nie dzieje się ze skrzynią ;-)
tel. 606414212

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”