Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
kasper3211
Posty: 473
Rejestracja: 2008-01-09, 11:04
Lokalizacja: Rawicz

Re: ASB co to jest?

2008-08-15, 14:48

Jestesmy w takiej samej sytuacji,skrzynka sprawdzona sprzeglo od Adriana i żadnej poprawy,1,2,3,4wchodza poprawnie 4przeciąga wlancza 5 bieg i zaczyna migać o/d :cry:

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: ASB co to jest?

2008-08-15, 16:00

Sprzęgło na pewno ok na jednym i drugim jeździłem - nawet nie wiem z którego mam włożone, jakby co to mam jeszcze na sprzedaż skrzynię z uszkodzonym wstecznym ....
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

gregor-ros1
Posty: 237
Rejestracja: 2007-10-03, 19:39
Lokalizacja: Koziegłowy

pompa

2008-08-16, 18:56

Jak już sobie obiecałem,wytargałem ową nieszczęsną ASB i rozebrałem jej pompę oleju. Nie było by w tej historii nic ciekawego,gdyby wszystko nie było w jak największym porządku. Elementy pompy są całe i zdrowe a pomimo to był brak ciśnienia oleju zarówno na chłodnicy jak i na "linii". Co wy na to???Wszystkie otworki w pompie są drożne i filtr oleju także.Sam się zastanawiam czy sam konwerter ma coś wspólnego z ciśnieniem oleju bo może najzwyczajniej on po prostu padł.

[ Dodano: 2008-08-16, 18:59 ]
Pompa w pełnej krasie
Załączniki
IMGP1811.JPG
IMGP1811.JPG (76.97 KiB) Przejrzano 3522 razy
IMGP1808.JPG
IMGP1808.JPG (80.34 KiB) Przejrzano 3520 razy
Ross
Tel:695-710-651

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: ASB co to jest?

2008-08-16, 19:41

czy sam konwerter ma coś wspólnego z ciśnieniem oleju
Owszem ma. Wchodzi w niego taki cienki wałek. Jeśli ten wałek ma wytarty wieloklin na którymś z końców, to będzie podobna historia. Oczywiście równie dobrze moze być padnięty zewnętrzny wielowypust który nachodzi na ten wałek - albo w konwerterze, albo w planetarce. Przejrzyj dobrze oba połączenia.
Ostatnio zmieniony 2008-08-16, 19:43 przez Mysza, łącznie zmieniany 1 raz.
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

gregor-ros1
Posty: 237
Rejestracja: 2007-10-03, 19:39
Lokalizacja: Koziegłowy

asb weryfikacja

2008-08-17, 13:38

Wałek zdawczy ma oba końce dobrze uzębione,choć wydaje mi się że on tylko odpowiada za przekazanie momentu obrotowego z silnika na ASB. Wydaje mi się że za ciśnienie odpowiada bardziej zewnętrzny wypust konwertera,który stale obraca kołem wewnętrznym pompy oleju i jest w stanie idealnym ,te wielowypusty wewnątrz konwertera też są OK,już sam nie wiem. Składam pompę do kupy i może zajrzę do płyty sterującej...
Ross
Tel:695-710-651

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: ASB co to jest?

2008-08-18, 21:58

a jak rozbierałeś to pamietaszw tórą stronę miałeś koła zębate :?:
są na nich znaczniki :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: ASB co to jest?

2008-08-18, 23:29

Znaczniki chyba w dno zeliwnej obudowy. Tak mi się zapamiętało jak walczyłem ze swoimi pompami.
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

gregor-ros1
Posty: 237
Rejestracja: 2007-10-03, 19:39
Lokalizacja: Koziegłowy

pompa

2008-08-19, 03:36

Znacznik na dużej zębatce w stronę konwertera,a małą zukosowaną stroną wewnętrzną też w stronę konwertera.Kłopot w tym że po przeanalizowaniu wszystkiego doszedłem do wniosku że po przez wymianę tarczek,uszczelnień,pasów itd...poprawiłem tylko ogólny stan ASB, natomiast nie usunąłem jej usterki.ASB bowiem tak się zachowuje jak przed rozebraniem,czyli brak oznak życia.Po jej pierwszym rozebraniu znalazłem w misce widełki podtrzymujące pas drugiego biegu.Według Daniela pomimo wszystko powinien być wsteczny i jedynka,ale u mnie nie było nic. Dlatego wiem że to nie kwestia montażu, tylko coś się pokopało,a ja jak narazie nie potrafię tego znaleść.
Ross
Tel:695-710-651

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”