Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Regulacja taśm w ExI

2012-11-11, 22:04

Testuje sie go, podczepiajac zwykły miernik elektroniczny, do bodaj 1 wszego i 2 kabla wtyczki, patrzac od strony maski. Potencjometr reguluje plynnie napiecie od okolo 0,6V przy zamknietej przepustnicy do 4,5V Przy pelnym otwarciu. Zmiana ta powinna nastepowac plynnie bez skokow napiecia. Jezeli podczas wychylania miernik wskaze 0 albo wariuje to wypalone sa sciezki weglowe w srodku, wymiana.

W Twoim przypadku bym sie tego nie czepial, a jak juz masz takie intensywne parcie zeby czyms zajac rece to lepiej bledy sobie dioda wymrugac, wyjdzie i MAF i TPS i inne kwiaty jak sa ;)
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Regulacja taśm w ExI

2012-11-11, 22:13

W Twoim przypadku bym sie tego nie czepial, a jak juz masz takie intensywne parcie zeby czyms zajac rece to lepiej bledy sobie dioda wymrugac, wyjdzie i MAF i TPS i inne kwiaty jak sa
No to może sie skuszę.... tylko gdzieś muszę poszukac jak się to robiło...
W kązym razie Speedo, dzięki za zainteresowanie tematem i wskazówki ;-)
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Regulacja taśm w ExI

2012-11-11, 22:20

tylko gdzieś muszę poszukac jak się to robiło...
http://www.explorerfanklub.org.pl/forum ... da2c9f9b75

proponuje diode z rezystorem 470 oma zamiast zarowki
Ostatnio zmieniony 2012-11-11, 22:23 przez Speedo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Regulacja taśm w ExI

2012-11-11, 22:33

proponuje diode z rezystorem 470 oma zamiast zarowki
Ooooo a co to za wynalazek??
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Regulacja taśm w ExI

2012-11-11, 23:02

??? diode swiecaca http://pl.wikipedia.org/wiki/Dioda_elek ... escencyjna z rezystorem zeby dzialala na 12V to juz chyba starozytni egipcjanie wynalezli czy jakos tak ;)
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
kizio 730
Posty: 252
Rejestracja: 2008-02-16, 22:13
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Regulacja taśm w ExI

2012-11-11, 23:04

mój silnik też chodził jak zegarek a po czyszczeniu przepływki wszystkie biegi wróciły do normy

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: Regulacja taśm w ExI

2012-11-11, 23:05

no ale to wszystkie a on nie ma jednego tylko ;)
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Regulacja taśm w ExI

2012-11-12, 20:41

??? diode swiecaca http://pl.wikipedia.org/wiki/Dioda_elek ... escencyjna z rezystorem zeby dzialala na 12V to juz chyba starozytni egipcjanie wynalezli czy jakos tak ;)
A to takie rzeczy.... Nie zmienia to faktu że elektryk to ze mnie żaden, więc o ile diode bym sobie znalazł, to rezystor to już inna bajka :-D
Dobra a nie wypika mi na cheku??
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

thermos
Posty: 204
Rejestracja: 2011-12-15, 18:54
Lokalizacja: Warszawa

Re: Regulacja taśm w ExI

2012-11-16, 22:17

To ja dorzucę kilka słów odnośnie OD.

Też mi kiedyś się czwórka zapodziała, ale po wymianie przepływomierza wszystko wróciło do normy.

Wszystko było cacy, aż któregoś razu coś grzebałem przy alternatorze i niechcący zrobiłem zwarcie. A że jestem głupi i grzebałem bez odpięcia klem, to coś pstryknęło, poleciały iskry i OD znikł. Myślałem, że przepaliłem przepływkę, więc wymieniłem ,ale nic to nie dało. OD nadal nie było. Potem trochę pojeździłem i co ciekawe czasami (rzadko) czwóreczką mi się włącza, no ale ale jest to trochę wkurzające, kiedy nie wiem czy mam OD czy nie mam.

Pogadałem z mądrzejszymi od siebie, poczytałem forum i wziąłem dokręciłem śrubę od regulacji taśmy, po czym ją cofnąłem. Efekt, brak OD i brak wstecznego :D
No więc po konsultacjach z Jackiem wykręciłem śrubę do poprzedniej pozycji i wsteczny powrócił. Ale OD nadal nie było.

Potem pojechałem ze znajomymi na weekend za miasto i drugiego dnia OD powróciło, na cały dzień i cały następny! Ale po powrocie do Warszawy znowu się obraził i se poszedł. (Może Warszawa mu nie służy?)

Tak więc OD nadal nie mam, mimo że skrzynia ogólnie chodzi cacy, przepływka działa, taśmy są chyba OK. Nie bardzo wiem co może być przyczyną.

Aha, ostatnio też czasami pojawia mi się taki głośny, terkoczący dźwięk jak jade pod dużym obciążeniem. Zrobiło mi się tak trzy razy, ale wystarczy się na chwilę zatrzymać i znika, nawet jak znowu dam mu w palnik.

Uff, ale się rozpisałem. No to by było tyle.

Pozdro

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”