Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Przełączanie biegów w trakcie jazdy

2011-11-01, 22:19

Dla mnie to dziwne, ja po prostu w mieście wrzucam D
A 1 lub 2 używam wtedy gdy chcę jechać na jednym lub dwóch biegach - w terenie, lub w połączeniu z reduktorem.
Co do wrzucania na P i R tam nic nie ma.
A jak wrzucimy na P podczas jazdy to mi chodzi że nie spowoduje to nic złego, bo się zorientujemy o co chodzi i poprawimy - wiadomo-jak będziemy zwalniać i prędkość spadnie prawie do zera to blokada zaskoczy i się złamie.
Ostatnio zmieniony 2011-11-01, 22:20 przez jacek4, łącznie zmieniany 1 raz.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Przełączanie biegów w trakcie jazdy

2011-11-01, 22:31

Jeżeli jeździsz tylko w mieście i w korkach to po co Ci 2 i 1 :-> . Tych biegów używasz w odpowiednich warunkach i właśnie do załączania biegów w tych warunkach ta instrukcja się odnosi :-D. Ale co tam, znam przypadki ekstremalnych zachowań z ASB.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Przełączanie biegów w trakcie jazdy

2011-11-01, 22:39

No to podpowiedz mi w jakiej sytuacji mam zaczynać jazdę z 1, 2 a potem D, zamiast po prostu tylko D.
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Przełączanie biegów w trakcie jazdy

2011-11-01, 22:59

Jacku, musisz przyjechać na południe kraju, a nie trzeba będzie tłumaczyć co do czego służy. W terenie sam zobaczysz kiedy jakiego biegu używać żeby sobie skrzyni nie rozjechać ;-)
Ostatnio zmieniony 2011-11-01, 23:00 przez MirEx68, łącznie zmieniany 1 raz.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: Przełączanie biegów w trakcie jazdy

2011-11-02, 11:20

W SOHC z 2000r (nie wiem jak innych):
- jeszcze jedna różnica po wyłączeniu overdrive - skrzynia wtedy będzie 'hamowała biegami'.
- co do włączania 2 i 1 w czasie jazdy to jak najbardziej jest możliwe - używałem tego czasami podczas zjazdu z ostrej, długiej góry, żeby nie zagotować hamulców.
- 1 można wrzucić nawet jadąc 100km/h, ale skrzynia zredukuje do faktycznej 1 dopiero po zejściu prędkości poniżej jakiegoś progu.
Pozdrawiam,
Adrian

Awatar użytkownika
Klubowicz RAFBOR
Klubowicz
Posty: 6093
Rejestracja: 2008-06-11, 13:12
Lokalizacja: Warszawa/Białołęka

Re: Przełączanie biegów w trakcie jazdy

2011-11-02, 20:22

W terenie sam zobaczysz kiedy jakiego biegu używać
Śmiem stwierdzić że Jacek trochę terenu już liznął :-P :x
Pozdrawiam
Rafal
503 185 961 jak nie odbiorę to oddzwonię

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Przełączanie biegów w trakcie jazdy

2011-11-02, 21:37

W terenie sam zobaczysz kiedy jakiego biegu używać
Śmiem stwierdzić że Jacek trochę terenu już liznął :-P :x
;-) Wcale nie twierdzę ze nie liznął ;-)
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Billy
Posty: 67
Rejestracja: 2011-06-10, 17:20
Lokalizacja: Katowice

Re: Przełączanie biegów w trakcie jazdy

2011-11-03, 18:07

Chłopaki Z całym szacunkiem odnosze wrażenie że wiekszość z was nie jeździła po górach . W sumie chyba tylko Adrian wie o co chodzi
Czyli rozumiem że z over drivem mogę przełączyć bieg na niższy jadąc z góry bez zatrzymywania się podczas przełączania co pozwala na hamowanie skrzynią bez ciągłego deptania i scierania tarcz hamulcowych ?
Billy

Awatar użytkownika
Cezar
Posty: 310
Rejestracja: 2010-07-25, 22:02
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przełączanie biegów w trakcie jazdy

2011-11-03, 18:34

Każdy automat na to pozwala,ja zawsze przed redukcją (a i przed wrzuceniem wyższego biegu) zdejmuję nogę z gazu,nie wiem czy to konieczne,ale tak robię.Bez sensu byłoby mieć auto,które należy zatrzymać,kiedy zmieniają się płynnie warunki jazdy.Kilka lat temu jechałem do Chorwacji vectrą w automacie i bałem się zredukować bieg przy zjazdach,szukałem pobocza,a nie było ich za wiele,same bariery i w końcu spaliłem hamulce.Po wymianie w chorwackim serwisie i powrocie do domu przemyślałem temat i na swojej ziemi odważyłem się dotknąć lewarka w czasie jazdy i nic się nie zmieliło ani nie wybuchło tak do tej pory czynię,kiedy potrzeba.
Pozdrawiam Czarek
601055808

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Przełączanie biegów w trakcie jazdy

2011-11-03, 19:02

jazda na D odbywa się bez hamowania silnikiem, jak jesteś w górach w trakcie jazdy można zawsze zrzucić na 2 wtedy auto przejdzie na biegi 2-3 i dodatkowo będzie miało hamowanie silnikiem. Można też zejść na 1 ale skrzynia i tak zapnie go dopiero gdy prędkość spadnie do max. 50 kmh. Wszystko można robić w trakcie jazdy, czyli przełączanie pomiędzy D, 2, 1
W zasadzie nawet można na R wrzucić :) - skrzynia ma zabezpieczenie przed takimi akcjami i nic się nie stanie - pogromcy mitów robili taki test nawet :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hakNxO5pME4[/youtube]
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Rad-T, łącznie zmieniany 2 razy.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Billy
Posty: 67
Rejestracja: 2011-06-10, 17:20
Lokalizacja: Katowice

Re: Przełączanie biegów w trakcie jazdy

2011-11-03, 19:11

Dzięki Koledzy Te odpowiedzi rozwiały moje wątpliwości Szerokości Pozdro :)
Billy

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Przełączanie biegów w trakcie jazdy

2011-11-03, 19:15

Kto Exem chętny na taki test :-D ?
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz jacek4
Klubowicz
Posty: 5873
Rejestracja: 2008-06-18, 21:37
Lokalizacja: Warszawa-Pr.Płd.
Model Explorera: EX II 1996 OHV

Re: Przełączanie biegów w trakcie jazdy

2011-11-03, 19:19

No i ja teraz już wiem, po prostu nawet nie miałem potrzeby tego robić, ale może kiedyś się przyda.

Tych samych pogromców oglądaliśmy i dlatego pisałem że nawet na P można - tak tam było. :-)
jacek4
kom. +48 515 276 140

W walce z ogniem nie ma kompromisów - są zwycięstwa, ale i czasem są porażki...
http://www.youtube.com/watch?v=NErhyfVwscU

Awatar użytkownika
BliG
Posty: 1067
Rejestracja: 2007-07-16, 09:55
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt: Strona WWW

Re: Przełączanie biegów w trakcie jazdy

2011-11-04, 11:46

Rad-T, jazda na D (wyłączone OD, zaświecona kontrolka koło zegarów) prowadzi do hamowania silnikiem jak odpuszczasz gaz (tak samo jak w przypadku 2 i 1). Wyczytałem na gdzieś [może nawet na tym forum?], że tak ma być - i przynajmniej u mnie tak jest.
Jeżeli nie wyłączysz OD (kontrolka nie świeci się) - to skrzynia nie będzie hamować po odpuszczeniu gazu.
Pozdrawiam,
Adrian

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Przełączanie biegów w trakcie jazdy

2011-11-05, 19:03

eee chyba nie :)
dzisiaj specjalnie zrobiłem sobie próbę, no i niestety ale bez OD też nie hamuje silnikiem przy zapiętym D. Zresztą zajrzałem też do instrukcji polskiej do dwójki i też piszą tam że hamowanie silnikiem jest tylko przy 2 i 1 zapiętym.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”