Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Skrzynia padła...

2011-11-12, 17:51

napędy próbowałem włączać i wyłączać bez skutku, pamiętam jeszcze że zaraz przed zdarzeniem 4x4low nie chciało się rozpiąć i musiałem cofnąć żeby to się stało myślałem że jest ok i w pedał :) jak sie okazało coś nie było ok :)

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Skrzynia padła...

2011-11-12, 18:35

albo wejdź pod samochód i odkręć shift motor,jak go zdejmiesz to zobaczysz metalową ośkę,którą ten shift motor obraca,sprawdź jak jest ustawiona,są tam oznaczenia jakie przełożenie jest aktualnie wrzucone-powinno się zgadzać z tym co masz w kabinie.
Ten opis dotyczy OHV ale SOHC chyba ma podobnie,cała robota to 20 minut,więc chyba możesz zaryzykować.
dokładnie kilka śrubek do odkręcenia i może się okazać że to błahostka :D
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
Klubowicz perkuter
Klubowicz
Posty: 464
Rejestracja: 2008-01-25, 21:53
Lokalizacja: Zwoleń
Model Explorera: Ponownie Blazer 4.3

Re: Skrzynia padła...

2011-11-12, 18:47

Zacznij od sprawdzenia reduktora a następnie ASB w dół. ;-)

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Skrzynia padła...

2011-11-12, 19:58

nie wytrzymałem ubralem się, wziąłem narzędzia i poszedłem do niego, położyłem sie pod nim na cieplutkim betonie pod blokiem :) wykręciłem shift motorek i zauważyłem ze położenie tego trójkącika chyba nie jest takie jak powinno, przekręciłem kombinerkami najpierw co prawda do góry czyli w moim przypadku na LOW i odpaliłem auto, wrzucam D i co? jedzie :D :shock: Cały happy powalczyłem żeby ręcznie przesunąć na HIGH udało się i działa. Teraz pytanko, bo w shift motorku położenie nie zgadza się z tym trójkącikiem w reduktorze (nawet na shift motorku widać znak gdzie powinien być skierowany) i problem jest tego typu że nie da się tego ręcznie nastawić (oczywiście mówię o shift motorku) jest na to jakis sposób? czy może silniczek dostał w tyłek i powiedzmy spalił się lub zatarł lub w inny sposób zblokował? Silniczek jest obecnie przykręcony obudową do reduktora ale nie tymi trzema śrubami, czy mogę tak jeździć póki co? No i nadal migają kontrolki od napędów, zauważyłem że jest to jakiś znak (on do mnie przemawia:P ) bo mrugają co jakiś czas 6 razy pod rząd-coś to znaczy :) ale wydaje mi się że to pokazuje że nie ma sterowania napędami, chyba że inaczej... tak czy siak WIELKIE DZIĘKI (tak moderatorze, krzyczę :D) za sugestie bo na bank skrzynia poszła by w dół i narobił bym sobie w sumie niepotrzebnych kosztów...

Awatar użytkownika
Moderator starwind
Moderator
Posty: 4858
Rejestracja: 2008-08-12, 20:49
Lokalizacja: Malbork
Model Explorera: '96 3" lift 32"BFG MT
Kontakt: Google+

Re: Skrzynia padła...

2011-11-12, 20:01

fajnie że to nie skrzynia :D
Niech Moc Będzie z Nami :lol:
Adam

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Skrzynia padła...

2011-11-12, 20:02

no i poszło pomógł :D thx karolb863, masz dużego browarka jak się spotkamy :D

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Skrzynia padła...

2011-11-12, 21:42

:evil:
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Skrzynia padła...

2011-11-12, 22:51

To mruganie kontrolkami informuje o braku sterowania reduktorem. Rozbierz shift motorek i sprawdź czy czasem ścieżki się nie skończyły.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Skrzynia padła...

2011-11-12, 22:57

rozbiorę ale to jakoś w poniedziałek :) Jadąc z żoną na kolacje zauważyłem jeszcze jedną niepokojącą mnie sytuacje ale to już ani ze skrzynia ani z reduktorem, mianowicie chyba sprzęgiełka z przodu się nie wypięły :/ czuć opór przy jeździe delikatny i przy skręcaniu kół pod kątem 90* niewyobrażalne stuki i przeskakiwanie hmm czegoś, no i hamowanie auta do praktycznie zera... muszę chyba zwalić koła i tam zajrzeć ale znów pytanie jak patrzeć czy są jeszcze dobre i czy może jest jakiś patent żeby je ewentualnie odblokować :/ ehh... jak nie jedno to drugie ale przynajmniej jeździ :)

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Skrzynia padła...

2011-11-12, 23:03

chyba lepiej zdjąć reduktor, tam nie ma nic skomplikowanego, a będzie wiadomo czy wszystko OK w środku. W jeden wieczór uporałem się z kompletnym remontem i demontarzem i montarzem reduktora.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Skrzynia padła...

2011-11-12, 23:12

myślisz że to miało by wpływ na ten przód? wiesz nie boję się wyzwań :) lubię je ale nie lubię unieruchomionego auta :)

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Skrzynia padła...

2011-11-12, 23:20

Możliwe że coś się wykrzywiło albo ułamało i jest teraz zapięty przód. Lepiej sprawdzić niż narobić sobie bigosu w reduktorze. Nie straszę, może jest wszystko dobrze, a ja jestem przewrażliwiony.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Skrzynia padła...

2011-11-12, 23:26

hmm... coś może być na rzeczy, bo w sumie tak się zachowuje jak by tak było ale ja mam 4x4Auto Ale w sumie tak jak mówisz rozebrać i zobaczyć, a składa się go na? silikon? uszczelki? muszę chyba użyć "szukajki" zanim się za to zabiorę...

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Skrzynia padła...

2011-11-12, 23:43

Ja sobie dorobiłem uszczelkę. Nic trudnego.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Skrzynia padła...

2011-11-13, 10:21

rozbiorę ale to jakoś w poniedziałek :) Jadąc z żoną na kolacje zauważyłem jeszcze jedną niepokojącą mnie sytuacje ale to już ani ze skrzynia ani z reduktorem, mianowicie chyba sprzęgiełka z przodu się nie wypięły :/ czuć opór przy jeździe delikatny i przy skręcaniu kół pod kątem 90* niewyobrażalne stuki i przeskakiwanie hmm czegoś, no i hamowanie auta do praktycznie zera... muszę chyba zwalić koła i tam zajrzeć ale znów pytanie jak patrzeć czy są jeszcze dobre i czy może jest jakiś patent żeby je ewentualnie odblokować :/ ehh... jak nie jedno to drugie ale przynajmniej jeździ :)
w II nie ma sprzęgiełek z przodu... masz problem z prądem na elektromagnes w reduktorze... pomimo ze nie ma uślizgu tyłu na elektromagnes idzie prądzik i masz dopięty przód na sztywno...
Ostatnio zmieniony 2011-11-13, 10:23 przez Robert Kamyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”