Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
albricht
Posty: 885
Rejestracja: 2010-09-03, 21:33
Lokalizacja: Wa-wa
Model Explorera: Jeep

Re: nadmierny poslizg na wszystkich biegach

2012-03-18, 13:47

Skrzynia po remoncie NIE ma prawa się uślizgiwać, może przeciągać biegi mieć szarpnięcia na zmianach ale nie ślizgać.
"Fachowiec" zapewne wymienił Ci tylko tarczki nie wymieniając uszczelnień na tłokach koszy etc.
Exploiler I 93r całe szczęście się wyleczyłem
Jeep Grand Cherokee 5,2
Honda Accord 2,7l wersja USA
Masz problem z EX dzwoń śmiało 505 673 189
We wsi gadają że specjalista od ASB
Pier..... mam już dosyć explorerów nie naprawiam.

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: nadmierny poslizg na wszystkich biegach

2012-03-18, 16:14

i co Wy na to szanowni koledzy ???
przy jakich prędkościach i przy jakich obrotach zmienia ci kolejne biegi?
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

maniekgd
Posty: 27
Rejestracja: 2012-03-07, 15:52
Lokalizacja: gdańsk

Re: nadmierny poslizg na wszystkich biegach

2012-03-18, 19:28

i co Wy na to szanowni koledzy ???
przy jakich prędkościach i przy jakich obrotach zmienia ci kolejne biegi?
kolego nie ma sztywnej predkosci przypisanej dla kazdego biegu , jedynie OD powyzej 80km/h
a 1 , 2 , 3 to w zaleznosci od tego jak mocno go piłuję po obrotach ...
mogę doprowadzic nawet do takiej sytuacji ze 2ke wrzuci mi przy np 20km/h
zakres obrotow jest ciezko stwierdzic , bo slizga mi sie , tak ze z miejsca ruszam dopiero przy 2000obr/min :eek: :eek: :eek:

maniekgd
Posty: 27
Rejestracja: 2012-03-07, 15:52
Lokalizacja: gdańsk

Re: nadmierny poslizg na wszystkich biegach

2012-03-18, 19:44

Jak będziesz zciagał płytę, to pamiętaj tylko żeby potem dac nowe uszczelki, bo może być kłopot...
Napisz co wymysliłes ;-)
a wiec zdajac relacje z operacji ktora przeprowadzilem sprawa ma sie nastepujaco ...
dostalem nowe uszczelki do plyty , EZ sprawne , opór jak juz wczesniej podałem (28 i 30)
hydrauliczne popychacze bez najmniejszej ryski , (plyta wcześniej raczej nie rozbierana...)
wszystko piekne i czysciutkie :-)
tłok od wstecznego w stanie nienaruszonym oringi na nim również ...
płyta z nowymi uszczelkami przykrecona na 12Nm (znalazłem ze ma byc 10 a w innym poscie ktos podawał 14Nm) tak ze ja sobie wypośrodkowałem hehe
oliwa zalana , stan odpowiedni (wykratkowane pole-rozgrzana skrzynka Park oczywiście)
Pasy hamulca ustawione po raz pięćdziesiąty chyba , tym razem na 2 obroty)

A co do objawów to absolutnie żadnej poprawy :cry: :cry: :cry:

ZA WSZELKIE SUGESTIE BĘDĘ DOZGONNIE WDZIĘCZNY

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: nadmierny poslizg na wszystkich biegach

2012-03-18, 19:47

tak ze z miejsca ruszam dopiero przy 2000obr/min
to jeszcze nie tak źle większość ma tak że dopiero przy 3,5k rusza ;) (mówie o tych co maja problemy).
wiem też że czasami głupi przewód podciśnienia na skrzyni (jak ktoś zapomni podpiąć) robi właśnie podobne przeboje...

maniekgd
Posty: 27
Rejestracja: 2012-03-07, 15:52
Lokalizacja: gdańsk

Re: nadmierny poslizg na wszystkich biegach

2012-03-19, 08:40

jak mi ktoregos razu zapomnialo sie zalozyc podcisnienia to R , D , 1 wchodzily z duzym szarpnieciem i mialem tylko jedynke do przodu (dwojke manualnie balem sie wlaczyc zeby cos sie nie pogruchotało w skrzyni :-(
oczywiscie objaw nadmiernego poslizgu nadal byl ...

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: nadmierny poslizg na wszystkich biegach

2012-03-20, 10:31

kolego nie ma sztywnej predkosci przypisanej dla kazdego biegu
a na cym opierasz swoje twierdzenie??

Jeśli skrzynia pracuje właściwie to i będzie zmieniać biegi przy konkretnych obrotach a co za tym idzie przy konkretnej prędkości również. Tak samo jak będziesz zwalniał, to skrzynia zredukuje bieg przy konkretnej prędkości.

wrzucenie drugiego biegu to żaden przykład - wszak jedynka służy do ruszania i dwójka powinna wchodzić stosunkowo wcześnie.

Inaczej też skrzynia przerzuca biegi jak ciśnie się gaz i skrzynia wrzuca kolejny bieg za biegiem, a inaczej jak ją rozpędzamy i odpuszczamy pozwalając jej wrzucić wyższy bieg, lub też wbijając gaz w celu redukcji na niższy, ale to wie każdy kto jeździ automatem.

Chciałem wiedzieć jak twoja skrzynie zmienia kolejne biegi i jak bardzo duży masz uślizg w trakcie zwykłego rozpędzania auta.

U mnie zmienia idealnie zawsze na 40, 80 i 100km/godz - oczywiście mam na myśli rozpędzanie auta bez odpuszczania gazu w celu wymuszenia zmiany biegu.
W czasie kiedy skrzynka pracowała bezproblemowo prędkości i biegi osiągałem przy około 2-2,5 tys obrotów. Potem zaczęło się coś kaszanić i biegi wchodziły idealnie przy tych samych prędkościach, ale już przy 3,5 tys obrotów.
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

maniekgd
Posty: 27
Rejestracja: 2012-03-07, 15:52
Lokalizacja: gdańsk

Re: nadmierny poslizg na wszystkich biegach

2012-03-21, 20:34

W moim przypadku jak ruszajac wcisne mocno pedal gazu (np na 4tys.obr)
to obrotomierz stoi jak narysowany na 4 tys (ani drgnie podczas wskakiwania kolejnego biegu) a skrzynia zmienia biegi 1 , 2 , 3 dopiero jak odpuszcze lekko gaz bo juz strach wchodzi OD (ponad 100km/h w miescie ciezko sie jezdzi bezpiecznie - nie chcialbym przejechac po czyjejs glowie :mrgreen: )

sorki ale nie kumam :-/

cytuję
" ... U mnie zmienia idealnie zawsze na 40, 80 i 100km/godz ... "

przeciez jak mocno depczesz auto , to skrzynia wysoko ciagnie na każdym biegu ,
czyli np 1 do 50km/h 2 do 90km/h 3 do 130km/h

podaje przyklad , moja tak nie zmienia przełożeń :evil:

a jak ruszasz jak emeryt (nie ubliżając nikomu ;-)
to skrzynka wrzuca nastepny bieg przy niskiej prędkości , a co za czym idzie przy niskich obrotach silnika , bo nie ma dużego obciążenia ...

ja to rozumiem w ten sposób , ale oczywiscie moge sie mylic :-D

Mówisz że :

" ... Jeśli skrzynia pracuje właściwie to i będzie zmieniać biegi przy konkretnych obrotach a co za tym idzie przy konkretnej prędkości również ... "

wedłóg mnie nie zawsze , w zaleznosci w jaki sposób rozpedzasz auto , to skrzynka bedzie zmieniac biegi przy roznych predkosciach (ps. u mnie skrzynka nie pracuje właściwie , bo sie ślizga :-/ )

cytuję
" ... Chciałem wiedzieć jak twoja skrzynie zmienia kolejne biegi i jak bardzo duży masz uślizg w trakcie zwykłego rozpędzania auta ... "

ciezko jest powiedziec i zrozumieć - zwykle rozpedzanie auta ...
każdy "normalnie" moze inaczej rozpedzac auto :-P

cytuję
" ... U mnie zmienia idealnie zawsze na 40, 80 i 100km/godz - oczywiście mam na myśli rozpędzanie auta bez odpuszczania gazu w celu wymuszenia zmiany biegu ... "

czyli musisz piłować go na jedynce aż do 40km/h zeby weszła dwójka :shock: :shock: :shock:
a trójka dopiero przy 80km/h :shock: :shock: :shock:

to ja tak nie mam ani w EX ani w żadnym poprzednim automacie w innych autach a mialem nawet mietka w automacie z 1982r czyli duuuużo starsza skrzynka niz w naszych fordzikach :grin:

Proszę Cię kolego żebyś nie odebrał tej rozmowy jako kłótni , bo to nie o to chodzi :564:

Awatar użytkownika
Hubi
Posty: 4159
Rejestracja: 2007-08-14, 13:07
Lokalizacja: Warszawa/Świnoujście
Model Explorera: EX I 1994 hotwheels

Re: nadmierny poslizg na wszystkich biegach

2012-03-21, 20:44

wyraźnie nie rozumiesz mnie, a ja tym bardziej nie mam siły analizować ostatniej twojej wypowiedzi. Nie chce mi się dywagować na temat tego co dla kogo oznacza normalnie rozpędzić auto.

szukasz porady, ale ja niestety nie jestem ci w stanie żadnej udzielić

mam nadzieję, że jakoś rozwiążesz swój problem.

pozdrawiam

ps. spoko, nie traktuję, tego jak kłótni
w EXI nie ma rzeczy trudnych - czasem tylko są czasochłonne :chillout: 517015460

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: nadmierny poslizg na wszystkich biegach

2012-03-21, 21:17

Zrób taki test :
1.Rozgrzej skrzynię do normalnej temp jej pracy
2.W pozycji P wciśnij pedał hamulca lewą nogą do oporu,naciskając cały czas na hamulec ,wrzuć 1 bieg i przez ok. 5sek dodawaj prawą nogą gazu ,zanotuj maksymalne obroty jakie osiągnie silnik .
3.Wrzuć na N na około 15sek i praca silnika ok.1000 obr .
4.Powtórz punkt 2 i 3 dla pozostałych biegów czyli 2, D,OD,R .
Pamiętaj o hamulcu i wolnej przestrzeni przed samochodem :!:
Ostatnio zmieniony 2012-03-21, 21:24 przez mastan, łącznie zmieniany 1 raz.
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

maniekgd
Posty: 27
Rejestracja: 2012-03-07, 15:52
Lokalizacja: gdańsk

Re: nadmierny poslizg na wszystkich biegach

2012-03-21, 21:45

mastan
tescik ten stosowałem jakis czas temu , wyszlo okolo 3tys.obr/min na 1 , D , R
czyli niby konwenter jest sprawny nieprawdaż :?:
tym bardziej ze jest po regeneracji w Midparts'ie
(gwarancja na 3lata)

A moze podpowiecie koledzy na co zwrócić szczególną uwagę jak znów rozbiorę skrzynke na części pierwsze :?: :?: :?:

W sumie rozbierałem moją pierwszą skrzynke juz dwa razy , ale nie zaglądałem do uszczelnień koszy :oops:
Nie wiedziałem , że w środku w koszach są jeszcze jakieś ogingi uszczelniające :oops:
Ale co mnie dziwi , że fachowiec przez duże " F " (specjalista od naprawy ASB - tak on o sobie mówi) robił po mnie tą skrzynke i nadal się slizgała tak jak po mojej pierwszej naprawie , a ja wymieniłem tylko tarczki i uszczelki na płycie sterójącej :mrgreen:

Na chwilę obecną mam założoną inną skrzynkę i rownież jest objaw slizgającej się skrzyni :cry:
Nie bardzo chce mi się wierzyć w to , że w dwóch rożnych skrzyniach są uszkodzone oringi w koszach sprzęgłowych (kosze z tarczkami) :shock: :shock: :shock:

z góry dziękuję za wskazówki :-)

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: nadmierny poslizg na wszystkich biegach

2012-03-21, 21:52

Jeśli te 3000 miałeś na wszystkich pozycjach to masz problem z ciśnieniami ,prawidłowo powinno być 2300-2400.
Sciągnij manuala do skrzyni ,tam będziesz miał konkretny opis.
Ostatnio zmieniony 2012-03-21, 21:53 przez mastan, łącznie zmieniany 1 raz.
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

maniekgd
Posty: 27
Rejestracja: 2012-03-07, 15:52
Lokalizacja: gdańsk

Re: nadmierny poslizg na wszystkich biegach

2012-03-21, 22:29

yyyyyy a jak sprawdzić te ciśnienie ? gdzie sie wpiąc ? wystarczy zwykły manometr ?
juz kiedyś zadałem takie pytanie , ale odp nie uzyskałem :-(

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: nadmierny poslizg na wszystkich biegach

2012-03-21, 22:39

Wszystko to znajdziesz w manualu do skrzyni ,opis jak to zrobić zajął by dużo miejsca .
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

babel
Posty: 25
Rejestracja: 2010-01-02, 00:48
Lokalizacja: Elblag

Re: nadmierny poslizg na wszystkich biegach

2012-03-25, 23:23

witam kolegę
ja miałem tez pewne przejścia po kupnie NIBY skrzyni po regeneracji.... i nigdy więcej tego nie zrobię, koszt taki sam jak remontu a kupujesz kota w worku....

masz walnięty pewnie czujnik położenia biegów to pierwsza rzecz, druga rzecz, pewnie źle ci wskazuje bagnet stanu oleju, ja miałem to samo po zmianie skrzyni w/g bagnetu miałem full, a oleju do pustej skrzyni wlałem za mało, wlałem ile powinno być wg manualna i zaczęło auto normalnie jeździć

jak pomyśle dobrze to dam znać co byś mógł jeszcze sprawdzić, jak coś pisz na forum

[ Komentarz dodany przez: starwind: 2012-03-26, 07:35 ]
zmniejszyłem ilość postów
Ostatnio zmieniony 2012-03-26, 07:35 przez babel, łącznie zmieniany 1 raz.

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”