Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Ex III tym razem skrzynia

2016-04-02, 19:52

kujawski z pierwszego tłoczenia :P
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Ex III tym razem skrzynia

2016-04-02, 20:09

Jak mixol to koniecznie w proporcji 1:49 z oliwą z oliwek z pierwszego tłoczenia na zimno i dwa razy destylowaną.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Ex III tym razem skrzynia

2016-04-03, 00:26

a jak ravenol to w inter cars :)
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Klubowicz Kamyk.
Klubowicz
Posty: 894
Rejestracja: 2012-12-21, 20:03
Lokalizacja: Zieleniewo /Wrocław
Model Explorera: Eddie Bauer 1996 OHV

Re: Ex III tym razem skrzynia

2016-04-04, 16:30

Wszystkie Vavoline są hydrocrakowane ;)
Ford explorer to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Ale buggyego sam z bagienka wytargam :)

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Ex III tym razem skrzynia

2016-04-05, 08:55

wczoraj robiłem zmianę u siebie i zalałem ravenol mercon v,przedtem miałem zalany petro canada duradrive i nie zauważyłem żadnej różnicy pomiędzy tymi dwoma płynami,co prawda na ravenolu przejechałem dopiero 200km,więc zobaczymy co będzie dalej.(cena 30 zł w inter cars,ale nie o cenę mi chodziło tylko o szybki zakup,akurat zrobiło mi się wolne popołudnie,a petro canady akurat nikt wokół mnie nie miał,a nasi forumowi "skrzyniarze"raczej dobrze się o ravenolu wypowiadają).
Na stronie mają zgoła inną cenę:
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... j-atf.html
Chyba że wziąłeś 20l ;)
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... j-atf.html
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

k-91
Posty: 168
Rejestracja: 2014-11-02, 11:44
Lokalizacja: Lublin
Model Explorera: 4.6 V8 3V 2007 Eddie Bauer

Re: Ex III tym razem skrzynia

2016-04-05, 13:51

Witam, ja gdy kupiłem swojego z przebiegiem 190tys postanowiłem zmienić olej w ASB bo nie wiedziałem czy był wymieniany. Po długich namysłach i kontaktach z różnymi "skrzyniarzami" padło na Ravenol, mój to miał jakoś symbol 6HP no ale u mnie skrzynia 6R60. Po wymianie oleju (nie wiem co było wlane wcześniej) skrzynia zaczęła chodzić duuużo płynniej itd itd. Także ja polecam w 100 proc.......
pozdr....

p.s....dodam tylko że przejechałem już na nim ok 5 tys i jest git :-D

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Ex III tym razem skrzynia

2016-04-05, 21:24

Cześć, ciesze się, że twój jeździ ;) Ja pewnie kupie ravenol, ale muszę znaleźć w rozsądnej cenie.
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Klubowicz karolb863
Klubowicz
Posty: 2570
Rejestracja: 2009-12-26, 11:17
Lokalizacja: Poznań
Model Explorera: był II OHV,jest SOHC

Re: Ex III tym razem skrzynia

2016-04-05, 21:30

Adrian,kupiłem 5L w opakowaniach 1L,tajemnicę dobrej ceny wyjaśniłem na PW :)
tel. 606414212

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Ex III tym razem skrzynia

2016-05-04, 22:24

Wracając do tematu, Mirek rozebrał mi skrzynię, która zakupiłem wygląda nie tak źle. Ja się za to zdecydowałem rozebrać swoją - jak już widziałem z czym to się je. Wygląda na to że się uszkodził pierwszy kosz - z tego co pamiętam to od OD.
Obrazek

Tłoczek pierwszej taśmy chodzi zdecydowanie ciaśniej niż w zakupionej skrzyni, w sumie nie wiem czy warto kupować nowy czy go zostawić:

https://picasaweb.google.com/1162333633 ... 3567013378

Jedna taśma też całkiem nieźle wygląda, w tamtej zakupionej też jedna jest w miarę - jeszcze przemyślę czy kupować czy nie.
Tarczki niestety w tym koszu gdzie w zakupionej skrzyni jest jedna nadpalona to w mojej wszystkie są przypalone, więc też muszę kupić.

Jak komuś się nudzi to tutaj więcej zdjęć z rozbiórki, zrobione głównie w celu zapamiętania odwracalności procederu rozkładania :) :
https://picasaweb.google.com/1162333633 ... sZ_eovDXOQ
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Ex III tym razem skrzynia

2016-05-04, 22:28

To odpowiedź już masz, zakup tylko to niezbędne. Drugi tłok też sprawdź jak wygląda w jednej i w drugiej. Jednokierunek to nieźle załatwiłeś :-D, chociaż widziałem już mocniej upalone ;-)
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 3080
Rejestracja: 2007-08-02, 21:48
Lokalizacja: Dolny śląsk
Model Explorera: Ex 2002 4.6 V8; 2012 Camaro 45th 6.2

Re: Ex III tym razem skrzynia

2016-05-05, 08:06

To odpowiedź już masz, zakup tylko to niezbędne. Drugi tłok też sprawdź jak wygląda w jednej i w drugiej. Jednokierunek to nieźle załatwiłeś :-D, chociaż widziałem już mocniej upalone ;-)
Ale dalej jeździł ;)
Co jest przyczyną takiego stanu elektrozawory?
Był Ex2 97', Ex2 95' i ex2 99'. Jest ex 3 02'

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Ex III tym razem skrzynia

2016-07-25, 15:07

Siemanko jestem akurat w łodzi i dopadł mnie ten sam problem co Adriana, żebym się w hotelu nie nudził. Błąd P1700 w zasadzie tylko jak bardziej skasztani to wyskakuję jak w LOGu, Objaw rano na zimnio ruszam z wymuszonych 1 2 3 jak się rozbuja na D i lata, jak ruszę normalnie to ciężko idzie i po wrzuceniu na 2 obroty lecą auto się toczy :D

===EATC DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Elektroniczna automatyczna regulacja temperatury

===END EATC DTC Brak===

===OBDII DTC P1120-P===
Kod: P1120 - Warto__ dla obwodu czujnika TP poni_ej zakresu - warto__RATCH zbyt niska.

Status:
- Oczekujący - usterka oczekuje na potwierdzenie

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

Warto__ dla obwodu czujnika TP poni_ej zakresu - warto__RATCH zbyt niska.

Kod ten zostaje zapisany w pamięci w przypadku gdy moduł PCMwykrywa, iż napięcie w obwodzie czujnika TP jest niższe od wartościnapięcia dla zamkniętej przepustnicy, ale wyższe od wartości minimalnej.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Zacięcie się lub wygięcie cięgna przepustnicy.

Obluzowany czujnik przy zespole wtryskiwacza jednopunktowego.

Niewłaściwe wyregulowany ogranicznik przepustnicy.

Nieprawidłowa wartość RATCH zapisana w KAM.

Czujnik

===END OBDII DTC P1120-P===

===OBDII DTC P1700-C===
Kod: P1700 - Przekładnia nie wybrała położenia neutralnego

Status:
- Potwierdzony - usterka jest potwierdzona

Moduł: Diagnostyka pokładowa II

Szczegóły kodów usterek

Nieokreślona usterka przekładni (nie przełącza w N)

wewnętrzna usterka mechaniczna/hydrauliczna

Dalsze czynnosci diagnostyczne i naprawy podaje instrukcja napraw.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

===END OBDII DTC P1700-C===

===IC DTC U1027===
Kod: U1027 - Nieprawid_owe dane RPM silnika.

Moduł: Tablica przyrządów

Szczegóły kodów usterek

W pewnym momencie w przesz_o_ci z PCM odebrany zosta_nieprawid_owy komunikat. Spr˘buj wykasowa_ ten kod DTC celem sprawdzeniaczy ten sam DTC pojawi si_ ponownie. Je_eli kod pojawi si_ jeszczeraz, ostro_nie sprawd_ przewody SCP i uruchom procedur_ diagnostyczn_dla PCM.

===END IC DTC U1027===

===ABS DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł układu przeciwblokującego ABS / Układu przeciwpoślizgowego TCS

===END ABS DTC Brak===

===PCM DTC P0506===
Kod: P0506 - Warto_ci cyklu pracy zaworu IAC ni_sze ni_ oczekiwano.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

===END PCM DTC P0506===

===PCM DTC P1000===
Kod: P1000 - Test gotowości diagnostyki On-Board (OBD) niekompletny

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Check of all systems is not complete since last memory clear.

--Possible Causes--
- The vehicle is new from the factory and has not yet been through a complete OBD Drive Cycle.
- The battery or PCM has been disconnected.
- An OBD monitor failure had occurred prior to completion of an OBD Drive Cycle.
- The PCM DTCs have been cleared as part of a service process.

Note: The only way P1000 can be cleared (removed) from memory is when all of the OBD monitors have been successfully completed during normal vehicle operation.

P1000 cannot be cleared from the PCM when: 1. The thermostat is stuck open and a DTC is not generated. 2. There is an open VSS circuit and a DTC is not generated. 3. If the vehicle has a Power Take Off (PTO), the circuit is shorted to VPWR or B+, or the PTO is ON during Self-test.

The purpose of the Diagnostic Trouble Code DTC P1000 is to indicate that not all of the On Board Diagnostics OBD monitors have yet been successfully completed. You may also refer to the OBD Drive Cycle defined under the Powertrain Control/Emission Diagnosis Manual-Diagnostic Methods or the Owner's Manual.

Remember: It is not necessary to remove P1000 from the Powertrain Control Module PCM by driving the vehicle.

===END PCM DTC P1000===

===PCM DTC P1120===
Kod: P1120 - Warto__ dla obwodu czujnika TP poni_ej zakresu - warto__RATCH zbyt niska.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Warto__ dla obwodu czujnika TP poni_ej zakresu - warto__RATCH zbyt niska.

Kod ten zostaje zapisany w pamięci w przypadku gdy moduł PCMwykrywa, iż napięcie w obwodzie czujnika TP jest niższe od wartościnapięcia dla zamkniętej przepustnicy, ale wyższe od wartości minimalnej.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Zacięcie się lub wygięcie cięgna przepustnicy.

Obluzowany czujnik przy zespole wtryskiwacza jednopunktowego.

Niewłaściwe wyregulowany ogranicznik przepustnicy.

Nieprawidłowa wartość RATCH zapisana w KAM.

Czujnik

===END PCM DTC P1120===

===PCM DTC P1125===
Kod: P1125 - Pojawiająca się chwilowo usterka obwodu czujnika TP.

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Pojawiająca się chwilowo usterka obwodu czujnika TP.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

Przerwa w obwodzie Vref.

Przerwa w obwodzie

Czujnik

Czujnik by_ wcze_niej od__czony.

Nieprawidłowe połączenie

Brudne lub zanieczyszczone szczotki TP.

SIGRTN zwarty do VPWR lub masy.

===END PCM DTC P1125===

===PCM DTC P1700===
Kod: P1700 - Przekładnia nie wybrała położenia neutralnego

Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).

Szczegóły kodów usterek

Nieokreślona usterka przekładni (nie przełącza w N)

wewnętrzna usterka mechaniczna/hydrauliczna

Dalsze czynnosci diagnostyczne i naprawy podaje instrukcja napraw.

Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:

===END PCM DTC P1700===

===RCM DTC Brak===
Pomyślny odczyt DTC, nie było kodów błędów

Moduł: Moduł układu SRS

===END RCM DTC Brak===
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Ex III tym razem skrzynia

2016-07-25, 16:36

tak się patrze i się zastanawiam nad pozycjonerem ;) a z tego co wiem mirek dłubał ci skrzynie i tam raczej nie ma co szukać ;) nie ma bata usterka musi być elektroniczna ;)

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: Ex III tym razem skrzynia

2016-07-25, 16:54

Skrzynia była u Mirka bo chciałem żeby ktoś mądrzejszy obejrzał i tak jak ja nic nie znalazł, istnieje opcja że puścił lut bo wymieniałem wtyczkę ASB, skrzynkę mam drugą nówkę sztukę na części ale na chwilę obecną to jedyne auto w rodzinie więc nie mam zbytnio możliwości żeby po powrocie wy-out-ować auto na kilka dni mieszkając w lesie z noworodkiem

Forscan twardo czepia się hydrauliki ale narqazie to wróżenie z fusów które mnie wnerwia u innych więc nie będę go sam uskuteczniał najbardziej wnerwia to że ma tu w łodzi tyle czasu że naprawiłbym ją sobie kopiąc dziurę w lesie zamiast kanału a Krzychu dosłał by mi części ... jak narazie miarka się przerwała i nie chce go oglądać a ten kilometr do szpitala z hotelu mogę sobie dymać z buta
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: Ex III tym razem skrzynia

2016-07-25, 17:03

oczywiście jak zawory nie puszczają bo nie mają prądu to i ciśnienie jest małe a przemądry komputerek ci pierdzieli że słabo tłoczy ;D

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”