Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Skrzynia padła...

2011-11-13, 10:30

a problemy z prądem mogą być związane z tym że shift motorek nie jest przykręcony na swoje miejsce? Czy to już raczej wina tego elektromagnesu? winiwini wczoraj mi podesłał link do amerykanskiego forum i jest tam chyba wszystko o reduktorze (miałem mała lekturę do poduszki) i faktycznie by wychodziło na to że elektromagnes zapiął przód ale nasuwa się pytanie jak? czemu? i czy są ewentualne części w kraju do naprawy reduktora bo wstępnie szukałem i coś znaleźć nie mogłem...

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Skrzynia padła...

2011-11-13, 11:18

raczej shift odpowiedzialny jest za przełączanie przełożeń w reduktorze... za sterowanie i dołączenie przodu w pozycji auto odpowiedzialny jest sterownik który dostaje sygnał o uślizgu tyłu...
w pozycji hi sterownik na sztywno zapina przód (brązowym przewodem idzie max prądzik na elektromagnes) bez reduktora...
shift dopiero przełącza przełożenia w reduktorze w pozycji lov... a sterownik cały czas podaje poprzez brązowy- prądzik na elektromagnes i mamy na sztywno 4x4 zredukowane...
Ostatnio zmieniony 2011-11-13, 11:20 przez Robert Kamyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Skrzynia padła...

2011-11-13, 11:22

raczej shift odpowiedzialny jest za przełączanie przełożeń w reduktorze... za sterowanie i dołączenie przodu w pozycji auto odpowiedzialny jest sterownik który dostaje sygnał o uślizgu tyłu...
w pozycji hi sterownik na sztywno zapina przód (brązowym przewodem idzie max prądzik na elektromagnes) bez reduktora...
shift dopiero przełącza przełożenia w reduktorze w pozycji lov... a sterownik cały czas podaje poprzez brązowy- prądzik na elektromagnes i mamy na sztywno 4x4 zredukowane...
dokładnie tak jest jak piszesz :-)
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Skrzynia padła...

2011-11-13, 14:50

to skoro mam cały czas zapięty przód to wina powinna leżeć gdzieś po stronie tego sterownika, (tak by wychodziło) chyba że coś się zakleszczyło w reduktorze. Ręcznie na reduktorze ustawiłem na H(igh) no bo inne opcje to N czyli luz reduktora no i L(ow) Więc ja raczej ręcznie nie zapiąłem mu przodu :) Zwale reduktor i zobaczę co tam jest grane, tylko czy będę wstanie stwierdzić czy elektromagnes załączył przód? pewnie jak go wyjmę to już nie będzie szedł prąd na niego (za pomocą brązowego przewodu) i czasami wszystko będzie mogło wydawać się ok. Ten czujnik o uślizgu z tego co się orientuje jest w tylnym moście tak?

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: Skrzynia padła...

2011-11-13, 15:20

to N czyli luz reduktora
zaraz zaraz - a N to nie będzie 2H ? bo H to masz spięty na sztywno przód czyli 4H - tak mi się wydaje.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Robert Kamyk
Posty: 3073
Rejestracja: 2009-04-10, 20:07
Lokalizacja: Warka
Model Explorera: BRAK

Re: Skrzynia padła...

2011-11-13, 17:05

myślę że wymiana,naprawa shifta powinna być lekarstwem na twoje problemy z autem...
Za późno...
Obrazek
... jest dopiero po śmierci...

Fon: 508212090
Robert

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: Skrzynia padła...

2011-11-13, 17:10

Obstawiam że pękły widełki od załączania przełorzeń w reduktorze.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
resetx
Posty: 4844
Rejestracja: 2010-02-23, 20:16
Lokalizacja: https://t.me/pump_upp
Model Explorera: EX II 1997 SOHC
Kontakt: Strona WWW

Re: Skrzynia padła...

2011-11-14, 00:38

to N czyli luz reduktora
zaraz zaraz - a N to nie będzie 2H ? bo H to masz spięty na sztywno przód czyli 4H - tak mi się wydaje.
Chyba jednak nie, z tego co czytałem na amerykanskim forum to N to jest tylko hmmm mówiąc krótko systemowe i służy do zmiany pozycji z H na L (w bezpieczny sposób) :)

A co do reszty sugestii to zobaczymy co będzie, wolał bym jednak żeby to była wina shift motorka no i żeby można było go reanimować... :)

speedo26
Posty: 22
Rejestracja: 2011-06-05, 10:07
Lokalizacja: ostrołęka

Re: Skrzynia padła...

2011-12-18, 19:36

Według mnie shift motorek odpowiada nie tylko za przełączanie ale i za informację do komputera w jakim przełożeniu znajduje się reduktor. To że ustawiłeś położenie ręcznie nie zmieniło faktu że sterownik odczytuje inne położenie, błędne, poza tym na wałkach są dwa czujniki czytające prędkość obrotową i odczyt z shift motorku może nie zgadzać się z danymi z czujników. Ja miałem głupawki kiedy do swojego Exa zapodałem skrzynię A4LD zamiast A4LDE, różnica, dwa czujniki prędkości obrotowej skrzyni i też mrugały kontrolki od napędów...

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”