Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
chevidan

Re: [EXII problem z ASB] Slizga się czwarty i piąty bieg

2009-02-08, 18:43

czterobiegową jak wszystkie w eplorerach.jako zmianę biegu liczony jest sprzęg lock up-u i wtedy wychodzi faktycznie 5 biegów(zakładając że zmiana biegu to zmniejszenie obrotów silnika przy tej samej prędkości to faktycznie jest to bieg).4R44E identycznie zmienia biegi ale katalogowo ma biegów 4.poza tym tak samo są tylko 4 elektrozawory od biegów w każdym ex II.przy stałej prędkości po wciśnięciu guzika OD obroty się podnoszą czyli OD działa prawidłowo.
Ostatnio zmieniony 2009-02-08, 18:47 przez chevidan, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Krzysztof Kurek
Posty: 557
Rejestracja: 2008-09-02, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Re: [EXII problem z ASB] Slizga się czwarty i piąty bieg

2009-02-08, 19:07

Czyli lock up to over drive?
Nie bierz nic na wiarę, sam wszystko badaj...


Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: [EXII problem z ASB] Slizga się czwarty i piąty bieg

2009-02-08, 19:22

z calym szacunkiem, lock-up to nie bieg. Podczas załączania lockupa zadne przełożenie się nie zmienia, blokuje się tylko konwerter i nie ma uślizgu między wejściem z silnika a wyjściem na skrzynię.
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

chevidan

Re: [EXII problem z ASB] Slizga się czwarty i piąty bieg

2009-02-08, 19:27

i to jest powodem zmiany obrotów silnika co liczone jest jako bieg.wiem że faktycznie to nie jest zmiana przełożenia bo skrzynia biegów pracuje w tym momencie bez zmian.to był pewnie chwyt marketingowy przy wprowadzaniu na rynek silnika SOHC i sugestia że wycofano z produkcji kiepską skrzynkę a teraz montowana jest nowa lepsza.faktycznie zmiany nastąpiły:trochę zmieniona płyta sterująca i wywiercili otwór na czujnik prędkości.

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: [EXII problem z ASB] Slizga się czwarty i piąty bieg

2009-02-08, 19:32

co liczone jest jako bieg
błędnie z resztą, i przez nieświadomego użytkownika auta. Pozatym o co chodzi z tym SOHC? Lock-up jest od początku w każdej A4LD z OHV. Tez bym powiedzial ze mam pięć biegów, ale nie mam. Bo są 4 a na koniec dopina się lock-up. I nie jest to żaden chwyt marketingowy, tylko świetna oszczędność energii, bo olej bez potrzeby nie mieli się w konwerterze, co pozwala na uniknięcie dużej ilości strat.
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

chevidan

Re: [EXII problem z ASB] Slizga się czwarty i piąty bieg

2009-02-08, 19:34

aha,zaczęli montować inne niby lepsze tarczki w koszach,jednak są tak dobre że jeszcze nigdy ich nie widziałem bo każda skrzynka którą robiłem nie mała już oryginalnych tarcz tylko po remoncie założone zamienniki(oryginalne są około 6 razy droższe)

chevidan

Re: [EXII problem z ASB] Slizga się czwarty i piąty bieg

2009-02-08, 19:38

ex II z 95 roku też ma pięć biegów licząc tym sposobem.w ex I lock up zapina się na samym końcu.

Awatar użytkownika
Krzysztof Kurek
Posty: 557
Rejestracja: 2008-09-02, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Re: [EXII problem z ASB] Slizga się czwarty i piąty bieg

2009-02-08, 19:47

Lock up jest biegiem, to tak jak spięcie wałka sprzęgłowego bezpośrednio ze zdawczym z pominięciem choinki?
Wtedy prędkości wału korbowego i napędowego są 1:1?
Ostatnio zmieniony 2009-02-08, 21:50 przez Krzysztof Kurek, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie bierz nic na wiarę, sam wszystko badaj...


Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: [EXII problem z ASB] Slizga się czwarty i piąty bieg

2009-02-08, 19:58

Skrócona historia lekkich fordoautomatów zaczyna się od 3-biegowej C3, która po dołożeniu 4 biegu (Overdrive'a) oraz blokady konwertera (lock-up'u) wyszła jako A4LD, potem dostała elektronicznie sterowany zawór OD i nazwano ją A4LDe, następnie zabrali jej podciśnieniowy zawór modulacji i zastąpili elektronicznie sterowanym - nazwa A4LDE (czyli 4R44E), potem przyszła 4R55E (mocniejsza, do wiekszych silnikow), następnie dołożono piąty bieg w 5R55E co wymusiło zmianę konstrukcji płyty zaworowej (nie ma pojedynczych solenoidów tylko są w bloku) oraz robiono bliźniaczą słabszą odmianę 5R44E, następnie zrobili zintegrowany nieodkręcany dzwon w 5R55W, 5R55S, 5R55N które tłuką do tej pory. Cyferki po N-ce oznaczają moment obrotowy, czyli 440 lbft lub 550 lbft. Cyferka na początku to ilość biegów jak już wcześniej napisałem. Piąty bieg ma więc dopiero 5R44E. A w zasadzie dołożoną jedynkę...

[ Dodano: 2009-02-08, 20:00 ]
Wtedy prędkości wału korbowego i napędowego są 1:1
z wyłączonym lock'upem w idealnych warunkach, bez obciążenia, założeniem super sprawności konwertera jest dokładnie to samo. I proszę nie bredzić. Idąc tym tokiem (nie powiem że rozumowania) nowsze exy z 5R44x mają 6 biegów? Paranoja.
Ostatnio zmieniony 2009-02-08, 20:06 przez Mysza, łącznie zmieniany 1 raz.
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

chevidan

Re: [EXII problem z ASB] Slizga się czwarty i piąty bieg

2009-02-08, 20:09

więc ja się jeszcze nie spotkałem z dołożoną jedynką.

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: [EXII problem z ASB] Slizga się czwarty i piąty bieg

2009-02-08, 20:29

Źle się wyraziłem, ale można uznać że to jedynka.
Skoro 4R44 ma przełożenia:
I - 2.47
II - 1.47
D - 1.00
OD - 0.75
Zaś 5R44 ma przełożenia:
I - 2.47
II - 1.85
III - 1.47
D - 1.00
OD - 0.75
to sam pomyśl jak to nazwać :) Z jedynki rusza, potem zapina... też jedynkę, ale z OD :) 2.47x0.75 wychodzi magiczna dwójka 1.85 której tak naprawdę nie ma... Dalej normalnie. I tu masz dopiero ściemę i chwyt marketingowy.
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Awatar użytkownika
Krzysztof Kurek
Posty: 557
Rejestracja: 2008-09-02, 20:13
Lokalizacja: Poznań

Re: [EXII problem z ASB] Slizga się czwarty i piąty bieg

2009-02-08, 21:26

[ Dodano: 2009-02-08, 20:00 ]
Wtedy prędkości wału korbowego i napędowego są 1:1
z wyłączonym lock'upem w idealnych warunkach, bez obciążenia, założeniem super sprawności konwertera jest dokładnie to samo. I proszę nie bredzić. Idąc tym tokiem (nie powiem że rozumowania) nowsze exy z 5R44x mają 6 biegów? Paranoja.[/quote]

Drogi kolego Myszo, nie jestem przyzwyczajony do tego typu wypowiedzi pod moim kierunkiem. Jeśli jesteś niezdrowo podniecony to weź proszę tabletkę, przemyj buzię zimną wodą i idź spać. Tak będzie najlepiej :-)
Nie bierz nic na wiarę, sam wszystko badaj...

Awatar użytkownika
Mysza
Posty: 308
Rejestracja: 2008-07-11, 00:01
Lokalizacja: Płock

Re: [EXII problem z ASB] Slizga się czwarty i piąty bieg

2009-02-08, 21:44

nie jestem przyzwyczajony do tego typu wypowiedzi pod moim kierunkiem
Czyli jakiego typu? Że lock-up to nie "bieg"? Gdzie jest błąd merytoryczny w mojej wypowiedzi? Nie tylko pod Twoim kierunkiem to było, ale do Chevidana również, bo przytaknął na coś z czym się kategorycznie nie zgadzam. 4R - cztery biegi, 5R - pięć biegów. I koniec. Jak w powyższej rozpisce.
Lock up jest biegiem, to tak jak spięcie wałka sprzęgłowego bezpośrednio ze zdawczym z pominięciem choinki
i to jest właśnie trójka, czyli D. Przełożenie 1:1. A że między silnikiem a "wałkiem zdawczym" jest jeszcze coś co powoduje uślizg, to nijak sie to nie ma do przełożeń wewnątrz skrzyni. Stosując Twoją analogię do manualnej skrzyni, to jest coś jak ślizganie sprzęgła.
weź proszę tabletkę, przemyj buzię zimną wodą i idź spać.
wiesz, Twoje zapewne sprawdzone metody nie na każdego muszą działać, więc ryzykował nie będę. Ja przed snem wolę poczytać o skrzyniach i wtryskach, bo widać brakuje mi jeszcze trochę wiedzy żeby móc z Tobą porozmawiać. Jeśli uraziłem w jakiś inny sposób, np tonem wypowiedzi, to bardzo przepraszam. Żegnam ozięble w tym topicu, ufając że jednak mam rację w kwestii działania tych skrzyń i przełożeń.
Ostatnio zmieniony 2009-02-08, 21:46 przez Mysza, łącznie zmieniany 1 raz.
Oprócz explo:
Ford Granada GXL '72 2.9 24v6 cosworth
Ford Granada Ghia X '84 2.8 v6 injection
Ford Scorpio GL '88 2.9 v6
Ford Fiesta CL '90 1.8D "Ropuszka"

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”