Strona 1 z 5
ślizgająca się dwójka
: 2012-05-23, 21:44
autor: pikipikacz
Panowie poradźcie mi, bo od niedawna mam EXPLORERA OHV 4L z 96r. i odnoszę wrażenie, że na drugim biegu mam poślizg tj. obroty się zwiększają a auto słabo przyspiesza, ponadto poziom oleju w asb jest powyżej max-a podczas pracy silnika i na postoju już nie wspomnę o spalaniu min. 26 l gazu – jazda mieszana. Czy to jest normalne w tych modelach?
Re: ślizgająca się dwójka
: 2012-05-23, 21:48
autor: MirEx68
Jak jest podczas pracy silnika więcej oleju niż do MAX to musisz zlać do odpowiedniego poziomu i wtedy sprawdzić co się dzieje z biegami.
Re: ślizgająca się dwójka
: 2012-05-23, 21:59
autor: RAFBOR
Ale ślizga ci z jedynki na dwójkę czy z dwójki na trójkę?? jezeli z dwójki na trójkę to tasma do regulacji może być. Co do spalania to mój tez potrafi tyle wypić.... zależnie od ciężkości nogi
Poziom oleju wazny, ale ja zawsze miałem troszkę ponad stan i tragedii nie było. Dla pewności zlej do stanu.
Re: ślizgająca się dwójka
: 2012-05-24, 15:51
autor: pikipikacz
Ślizga się tylko i wyłącznie na drugim biegu, a jak bym od razu wymienił olej to, na jaki najlepiej, bo nie wiem, co tam jest aktualnie wlane tzn. co tam można domieszać ?
Re: ślizgająca się dwójka
: 2012-05-24, 17:14
autor: vicking87140
Jak nie wiesz co nalane to wymiana dynamiczna tylko kup troche wiecej oleju zeby byc pewnym ze wyplul stary.
Re: ślizgająca się dwójka
: 2012-05-24, 17:58
autor: albricht
Wymiany dynamiczne są niebezpiecznie bo mogą uszkodzić skrzynię. Zwłaszcza te z dużym przebiegiem, wypłucze uszczelnienia i pozamiatane.
Rób wymianę statyczną czyli miska w dół nowy filtr i to wszystko.
Absolutnie wszystkie skrzyniowe oleje są mieszalne, nie ma opcji żeby się cokolwiek "zważyło" etc.
Co do ślizgania biegów to jeśli ślizga się z 1na 2 to taśma
Jeśli z 2 na 3 to muszę Cie zmartwić bo to przepuszcza uszczelnienie pistonie.
Re: ślizgająca się dwójka
: 2012-05-24, 20:01
autor: Hubi
Wymiany dynamiczne są niebezpiecznie bo mogą uszkodzić skrzynię. Zwłaszcza te z dużym przebiegiem, wypłucze uszczelnienia i pozamiatane.
nie wiem jaka wymianę dynamiczną ty masz na myśli, ale to co koledzy na forum nazywają dynamiczną polega w dużym skrócie na spuszczaniu pewnej ilości oleju i jednoczesnego uzupełniania stanu taka samą ilością czystego. Spuszczamy litr oleju i uzupełniamy tą samą ilością. Obieg wymuszony pompą oleju skrzyni, więc ryzyko wypłukania czegokolwiek zerowe.
Wada tej metody tylko taka, że zużywa się znacznie więcej oleju - część idzie na zmarnowanie zmieszana z brudnym olejem. Płuczemy tą metodą do chwili uzyskania klarownego oleju.
Przy zwykłym spuszczaniu oleju duża część starego pozostanie w obiegu. Sam konwerter mieści chyba ze 3 litry, które ni jak nie spłyną po odkręceniu miski olejowej.
Ten sposób wymiany oleju jest ładnie opisany w bazie informacji
Re: ślizgająca się dwójka
: 2012-05-24, 21:07
autor: pikipikacz
Albricht, a żeby naciągnąć tą taśmę od 1 i 2 biegu to trzeba wyciągać całą skrzynie czy wystarczy przez dół ?
Re: ślizgająca się dwójka
: 2012-05-24, 21:29
autor: vicking87140
Nis nie trzeba rozbierac sroby regulacyjne sa z boku. Na forum jest opisane dokladnie jak sie to robi. Poszukaj

Re: ślizgająca się dwójka
: 2012-05-24, 22:23
autor: MirEx68
Absolutnie wszystkie skrzyniowe oleje są mieszalne, nie ma opcji żeby się cokolwiek "zważyło" etc.
Ciekawe czy jeszcze stosujesz taką zasadę dla klientów i lejesz do skrzyni co popadnie (to znaczy jaki olej do ASB, weźmiesz przypadkowo albo drogą losowania do ręki)

Re: ślizgająca się dwójka
: 2012-05-26, 12:30
autor: pikipikacz
Mam prośbę czy mógłby ktoś przesłać mi na mojego meila instrukcje obsługi do EXPLORERA po polsku. Byłbym bardzo wdzięczny, pozdrawiam.
Re: ślizgająca się dwójka
: 2012-05-26, 15:33
autor: albricht
Kolego Winiwini nie lubię jak ktoś takie głupoty klepie jak Ty.
Ja zawsze leję to co zaleca producent.
A jak piszę że wszystkie oleje do asb są mieszalne to nie mam na myśli oleju słonecznikowego według Twojego mniemania.
Tylko oleum firmy "X" jest mieszalny z olejem firmy "Y" i to samo jest ze specyfikacjami.
To tyle co miałem Ci do napisania.
Re: ślizgająca się dwójka
: 2012-05-26, 17:51
autor: Rad-T
panowie ale zachowajcie sobie wycieczki osobiste dla siebie...
a oleje potrafią się zwarzyć co opisałem dawno temu gdy robiłem wymianę statyczną w samko. Miałem nawet próbkę zlaną do ekspertyzy. Panowie wlali jakiegoś starego dexrona i się kisiel zrobił w skrzyni.
Re: ślizgająca się dwójka
: 2012-05-26, 22:12
autor: MirEx68
Kolego
albricht dobrze że wytłumaczyłeś dokładniej co i jak. Wiem jednak że może się znleźć ktoś kto się zastosuje do tego co napisałeś i narobi sobie bałaganu w skrzyni. Pewnie wiesz że są skrzynie do których jest dedykowany konkretny olej. Owszem będzie ona działała na każdym, tylko
jak długo?I to by było na tyle mojego wymądrzania się

Re: ślizgająca się dwójka
: 2012-05-27, 07:39
autor: decania
albricht, tak z ciekawosci, dynamicznej wymiany takiej jaka stosuja posiadacze explorerow czyli jednoczesne zlewanie i dolewanie nowego nie polecasz? Czyli dziesiatki z nas popelnili blad? Ja sie nie znam nic a nic ale jestem ciekaw skad pochodza takie roznice w wiedzy na temat wymiany oleju.