Strona 1 z 5

ślizgająca się dwójka

: 2012-05-23, 21:44
autor: pikipikacz
Panowie poradźcie mi, bo od niedawna mam EXPLORERA OHV 4L z 96r. i odnoszę wrażenie, że na drugim biegu mam poślizg tj. obroty się zwiększają a auto słabo przyspiesza, ponadto poziom oleju w asb jest powyżej max-a podczas pracy silnika i na postoju już nie wspomnę o spalaniu min. 26 l gazu – jazda mieszana. Czy to jest normalne w tych modelach?

Re: ślizgająca się dwójka

: 2012-05-23, 21:48
autor: MirEx68
Jak jest podczas pracy silnika więcej oleju niż do MAX to musisz zlać do odpowiedniego poziomu i wtedy sprawdzić co się dzieje z biegami.

Re: ślizgająca się dwójka

: 2012-05-23, 21:59
autor: RAFBOR
Ale ślizga ci z jedynki na dwójkę czy z dwójki na trójkę?? jezeli z dwójki na trójkę to tasma do regulacji może być. Co do spalania to mój tez potrafi tyle wypić.... zależnie od ciężkości nogi :-P
Poziom oleju wazny, ale ja zawsze miałem troszkę ponad stan i tragedii nie było. Dla pewności zlej do stanu.

Re: ślizgająca się dwójka

: 2012-05-24, 15:51
autor: pikipikacz
Ślizga się tylko i wyłącznie na drugim biegu, a jak bym od razu wymienił olej to, na jaki najlepiej, bo nie wiem, co tam jest aktualnie wlane tzn. co tam można domieszać ?

Re: ślizgająca się dwójka

: 2012-05-24, 17:14
autor: vicking87140
Jak nie wiesz co nalane to wymiana dynamiczna tylko kup troche wiecej oleju zeby byc pewnym ze wyplul stary.

Re: ślizgająca się dwójka

: 2012-05-24, 17:58
autor: albricht
Wymiany dynamiczne są niebezpiecznie bo mogą uszkodzić skrzynię. Zwłaszcza te z dużym przebiegiem, wypłucze uszczelnienia i pozamiatane.
Rób wymianę statyczną czyli miska w dół nowy filtr i to wszystko.
Absolutnie wszystkie skrzyniowe oleje są mieszalne, nie ma opcji żeby się cokolwiek "zważyło" etc.
Co do ślizgania biegów to jeśli ślizga się z 1na 2 to taśma
Jeśli z 2 na 3 to muszę Cie zmartwić bo to przepuszcza uszczelnienie pistonie.

Re: ślizgająca się dwójka

: 2012-05-24, 20:01
autor: Hubi
Wymiany dynamiczne są niebezpiecznie bo mogą uszkodzić skrzynię. Zwłaszcza te z dużym przebiegiem, wypłucze uszczelnienia i pozamiatane.
nie wiem jaka wymianę dynamiczną ty masz na myśli, ale to co koledzy na forum nazywają dynamiczną polega w dużym skrócie na spuszczaniu pewnej ilości oleju i jednoczesnego uzupełniania stanu taka samą ilością czystego. Spuszczamy litr oleju i uzupełniamy tą samą ilością. Obieg wymuszony pompą oleju skrzyni, więc ryzyko wypłukania czegokolwiek zerowe.
Wada tej metody tylko taka, że zużywa się znacznie więcej oleju - część idzie na zmarnowanie zmieszana z brudnym olejem. Płuczemy tą metodą do chwili uzyskania klarownego oleju.
Przy zwykłym spuszczaniu oleju duża część starego pozostanie w obiegu. Sam konwerter mieści chyba ze 3 litry, które ni jak nie spłyną po odkręceniu miski olejowej.

Ten sposób wymiany oleju jest ładnie opisany w bazie informacji

Re: ślizgająca się dwójka

: 2012-05-24, 21:07
autor: pikipikacz
Albricht, a żeby naciągnąć tą taśmę od 1 i 2 biegu to trzeba wyciągać całą skrzynie czy wystarczy przez dół ?

Re: ślizgająca się dwójka

: 2012-05-24, 21:29
autor: vicking87140
Nis nie trzeba rozbierac sroby regulacyjne sa z boku. Na forum jest opisane dokladnie jak sie to robi. Poszukaj ;-)

Re: ślizgająca się dwójka

: 2012-05-24, 22:23
autor: MirEx68
Absolutnie wszystkie skrzyniowe oleje są mieszalne, nie ma opcji żeby się cokolwiek "zważyło" etc.
Ciekawe czy jeszcze stosujesz taką zasadę dla klientów i lejesz do skrzyni co popadnie (to znaczy jaki olej do ASB, weźmiesz przypadkowo albo drogą losowania do ręki) :-P

Re: ślizgająca się dwójka

: 2012-05-26, 12:30
autor: pikipikacz
Mam prośbę czy mógłby ktoś przesłać mi na mojego meila instrukcje obsługi do EXPLORERA po polsku. Byłbym bardzo wdzięczny, pozdrawiam.

Re: ślizgająca się dwójka

: 2012-05-26, 15:33
autor: albricht
Kolego Winiwini nie lubię jak ktoś takie głupoty klepie jak Ty.
Ja zawsze leję to co zaleca producent.
A jak piszę że wszystkie oleje do asb są mieszalne to nie mam na myśli oleju słonecznikowego według Twojego mniemania.
Tylko oleum firmy "X" jest mieszalny z olejem firmy "Y" i to samo jest ze specyfikacjami.
To tyle co miałem Ci do napisania.

Re: ślizgająca się dwójka

: 2012-05-26, 17:51
autor: Rad-T
panowie ale zachowajcie sobie wycieczki osobiste dla siebie...

a oleje potrafią się zwarzyć co opisałem dawno temu gdy robiłem wymianę statyczną w samko. Miałem nawet próbkę zlaną do ekspertyzy. Panowie wlali jakiegoś starego dexrona i się kisiel zrobił w skrzyni.

Re: ślizgająca się dwójka

: 2012-05-26, 22:12
autor: MirEx68
Kolego albricht dobrze że wytłumaczyłeś dokładniej co i jak. Wiem jednak że może się znleźć ktoś kto się zastosuje do tego co napisałeś i narobi sobie bałaganu w skrzyni. Pewnie wiesz że są skrzynie do których jest dedykowany konkretny olej. Owszem będzie ona działała na każdym, tylko jak długo?I to by było na tyle mojego wymądrzania się :oops:

Re: ślizgająca się dwójka

: 2012-05-27, 07:39
autor: decania
albricht, tak z ciekawosci, dynamicznej wymiany takiej jaka stosuja posiadacze explorerow czyli jednoczesne zlewanie i dolewanie nowego nie polecasz? Czyli dziesiatki z nas popelnili blad? Ja sie nie znam nic a nic ale jestem ciekaw skad pochodza takie roznice w wiedzy na temat wymiany oleju.