Strona 1 z 3

ASB jak zimna skrzynia silzga sie na wszystkich biegach

: 2012-09-25, 10:10
autor: abo
Witam ponwnie w związku z tym ze zrobiło sie chłodniej mam niepokojący mnie objaw rano jak jest zimniej i auto stało całą noc skrzynia slizga sie na wszystkich biegach objawy slizgania zaikają jak sie nagrzejeje wtedy biegi przełącza idealnie co moze byc przyczyną ?
A i olej niedawno wymieniony wraz z filtrem
pozdrawiam

Re: ASB jak zimna skrzynia silzga sie na wszystkich biegach

: 2012-09-25, 10:12
autor: RAFBOR
Sprawdź poziom. Jak mniemam olej zgodny ze specyfikacją.... A i oring tez założony na filtr??

Re: ASB jak zimna skrzynia silzga sie na wszystkich biegach

: 2012-09-25, 10:21
autor: abo
kurde juz sie zastanawiam nad tym ale ole chyba wlali daxtron II :( a co do oringu na filtrze powiem szczerze ze wtedy nie zwracałem na to uwagi dopiero teraz nad tym mysle jak poczytałem forum powiem jeszcze tyle ze na początku było ok od wymiany zrobiłem moze 1500km i nie wiem czy to zaczela sie slizgac bo zimnie czy z jakiegos innego powodu

Re: ASB jak zimna skrzynia silzga sie na wszystkich biegach

: 2012-09-25, 10:52
autor: starwind
jeżeli masz dextron II to szybciutko zamień go dynamicznie na coś co spełnia normę Mercon i może jeszcze uda się uratować skrzynię

Re: ASB jak zimna skrzynia silzga sie na wszystkich biegach

: 2012-09-25, 10:57
autor: abo
czyli daxtron II moze powodowac takie objawy tak ? :(

Re: ASB jak zimna skrzynia silzga sie na wszystkich biegach

: 2012-09-25, 11:09
autor: RAFBOR
W dwójkach tak. DextronII to do A4LD możesz najwyżej lać... EX ale jedyneczka.
W dwójkach już tak jak pisze starwind,

Re: ASB jak zimna skrzynia silzga sie na wszystkich biegach

: 2012-09-28, 21:25
autor: abo
witam ponownie dziś byłem u majstra okazało sie ze wlał daxtron III i twierdzi ze to jedyny słuszny olej mówi ze nie ma sprawy wleje jaki chce jak kupię :) i na własną odpowiedzialnosc :) ale opisze wiec co i jak bo juz zgłupiałem wiec jest tak jak skrzynia zimna bieg "r" zapina bez problemu biegi "d,2,1" zapina jakby z opóżnieniem" jak juz zapnie przeslizguje najbardziej na 3 wszystkie biegi zmienia i redykuje bez najmniejszych szarpniec płynnie jak sie skrzynia (olej) rozgrzeje nie przeslizguje ale nadal zapina biegi do przodu z opóźnieniem jakby nabierał cisnienia zbierał cisnienie czy cos nie wiem jak to opisac - stan oleju ok. Robiłem prubę bieg do przodu hamulec i gaz obroty rosną do 2500 max mysle ze moze to wina tasm ? bo juz nie wiem jakies sugestie ?

Re: ASB jak zimna skrzynia silzga sie na wszystkich biegach

: 2012-09-28, 21:34
autor: Kojot
ja bym postawił na konwerter ;-)

Re: ASB jak zimna skrzynia silzga sie na wszystkich biegach

: 2012-09-28, 21:49
autor: abo
hmm ale czemu R bez problemu ?

Re: ASB jak zimna skrzynia silzga sie na wszystkich biegach

: 2012-09-28, 22:12
autor: Hubi
sprawdź wężyk idący od modulatora podciśnienia lub pokuś się o jego wymianę

możesz zrobić "test konwertera" ale trzeba poszukać opisu, bo ja akurat nie mam pod ręką

Re: ASB jak zimna skrzynia silzga sie na wszystkich biegach

: 2012-09-28, 22:16
autor: MirEx68
sprawdź wężyk idący od modulatora podciśnienia
w tej skrzyni już nie powinno być modulatora, to jest prawdopodobnie 4r44

Re: ASB jak zimna skrzynia silzga sie na wszystkich biegach

: 2012-09-28, 22:21
autor: Hubi
ehh... no to nie wiem :-( ja miałem u siebie pewne opóźnienia w zmianie biegów jak wężyk modulatora mi się przytykał i przy okazji modulator wymieniłem i problemy znikły. Niestety nie mam manuala do tego modelu skrzyni, żeby poszukać co reguluje zmianą biegów

Re: ASB jak zimna skrzynia silzga sie na wszystkich biegach

: 2012-09-28, 22:35
autor: Hubi
abo, jaką masz skrzynię - 4 czy 5 biegową?

Re: ASB jak zimna skrzynia silzga sie na wszystkich biegach

: 2012-09-28, 22:41
autor: MirEx68
w II OHV powinna być 4-biegowa w I były A4LD z modulatorem.

Re: ASB jak zimna skrzynia silzga sie na wszystkich biegach

: 2012-09-28, 23:03
autor: Hubi
jeśli to rzeczywiście A4ld to proponowałbym sprawdzić modulator.

Przy okazji wyszperałem procedurę testu konwertera:

1. silnik i skrzynia powinny być rozgrzane do standardowej temperatury użytkowej
2. należy podstawić bloki pod tylne koła
3. należy zablokować hamulec postojowy i wcisnąć dodatkowo pedał hamulca.
4. uruchomić silnik
5. dźwignię biegów przestawić na "d"
6. docisnąć maksymalnie pedał gazu - przytrzymać go tak długo jak trzeba, ale nie dłużej niż 5 sekund. Dłuższe trzymanie w tej pozycji może spowodować silne przegrzanie skrzyni. Jeśli będziemy mieli potrzebę powtórzenia testu należy przełączyć skrzynię w tryb "N" i pozostawić tak na pracującym silniku na około 2 minuty - tak aby pozwolić ostygnąć tarczom.

Przy wrzuconym "D" i wciśniętym gazie obroty silnika powinny utrzymać się na poziomie 2300-2700rpm

Następnie można powtórzyć cały test na przełożeniu "R"

Jeśli obroty na przełożeniu "D" są wyższe niż podane
oznacza to, że jeden z koszy sprzęgłowych się ślizgają

Jeśli obroty na przełożeniu "R" są wyższe niż podane
oznacza to, że pierwszy kosz sprzęgłowy lub hamulec wstecznego się ślizgają

Jeśli obroty na przełożeniu "D" i "R" są niższe od podanych
oznacza to niewłaściwą pracę silnika lub uszkodzenie konwertera