Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-09-26, 18:42

Skrzynia 4R70W (misa 14 śrub)
Skrzynia 5R55W (misa 16 śrub)
Skrzynia A4LD (misa 18 śrub)
Skrzynia 6R80 (misa 21 śrub)

takie coś znalazłem na forum
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-09-26, 18:58

Skrzynia 4R70W (misa 14 śrub)
Skrzynia 5R55W (misa 16 śrub)
Skrzynia A4LD (misa 18 śrub)
Skrzynia 6R80 (misa 21 śrub)

takie coś znalazłem na forum
Jest jeszcze:
4R44E
4R55E
5R55E
i wszystkie po 16 śrub
:-D
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz boris
Klubowicz
Posty: 2051
Rejestracja: 2012-11-18, 18:01
Lokalizacja: Nakło Nad Notecią

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-09-26, 22:51

ja mam 18 nie komplikuj mi prostych odkryć forumowych :mrgreen:

która z nich jest najtrwalsza?
Ostatnio zmieniony 2013-09-26, 22:52 przez boris, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Ford Explorer Sport Trac 4.0 SOHC
Był Ford Explorer III 4.6 V8 Limited
Ford Explorer II 4.0 V6 OHV 4" Sport edition by Boris

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-09-26, 23:33

Jutro sprawdze czy aby napewno te które dodałem mają po 16 śrub. Odpowiednio traktowane wszystkie są trwałe :-D , wydaje się że 5R55E, 4R70W, 5R55W będą jednak najtrwalsze, ale bez szaleństwa.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-09-27, 08:34

Jest jeszcze:
4R44E
4R55E
5R55E
i wszystkie po 16 śrub
Poprawiam info
Te typy skrzyń mają po 18 śrub.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
karmel
Posty: 375
Rejestracja: 2013-06-18, 19:43
Lokalizacja: Tarnów

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-09-30, 18:45

Panowie, przy 5r55 po puszczeniu hamulca na ciepłym silniku samochód powinien się toczyć? Czy jest dopuszczalne żeby stał w miejscu? Czy można to wyregulować? Na ssaniu zimny jedzie dość żwawo po puszczeniu gazu, natomiast jak się zagrzeje to raczej niemrawo. Tak powinno być, czy coś jest nie tak, martwić się?

Awatar użytkownika
zBYcH
Posty: 465
Rejestracja: 2012-05-06, 14:06
Lokalizacja: Vietz lubuskie

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-09-30, 19:09

Tak ma być panie

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-09-30, 19:10

Zimny olej jest gęstszy i dlatego masz taki objaw. A tak na marginesie, kiedy był wymieniany, może już czas wymienić.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Moderator Kojot
Moderator
Posty: 4526
Rejestracja: 2010-12-06, 16:21
Lokalizacja: warszawa

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-09-30, 19:16

i można jeszcze po wymianie jak by nie było lepiej zrobić test bańki ;-)

Awatar użytkownika
Moderator Jankes
Moderator
Posty: 3111
Rejestracja: 2007-12-08, 19:37
Lokalizacja: Chicago/Kraków
Model Explorera: Każdy
Kontakt: Strona WWW

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2013-10-02, 02:46

a mnie się zawsze wydawało, że poczciwa A4LD to najlepsza skrzynia na świecie... no nie.

Ale nie umniejszając, każda z tych skrzyń ma swoje mocne i słabe strony. Na polskie warunki każda z nich potrzebuje dodatkowej chłodnicy oleju. Stała jazda autostradą z prędkością 160 km/h nie za dobrze im służy. Wymiany oleju wraz z flitrem też są wskazane.

Skrzynie z serii A4LD czy 4R44E i wyżej to po prostu unowocześnione wersje skrzyni C3 Forda (po prostu dodano nadbieg - stąd ta czwórka w numeracji) tak samo jak 5R44E i wyżej to skrzynia pięciobiegowa... itd. itp. Co do tego to przydałby sie dokładny opis jeśli takowego jeszcze gdzieś nie ma historii skrzyń Forda.

Skrzynie z serii 4R44E słyną z tego, że z czasem powstają klopoty z przejściem z dwójki na trójkę ze względu na wyślizgany bądź też rozregulowany pas hamujący. W sumie płyta sterująca może być w pewnym sensie też zmodyfikowana podczas remontu kapitalnego tak, żeby parametry skrzyni poprawić ale i tak to skrzynie spisujące się dość dobrze jeśli należycie o nie zadbamy.
Yankee Kustoms
Chicago, Illinois

Awatar użytkownika
Wujek
Posty: 433
Rejestracja: 2010-04-17, 17:07
Lokalizacja: Bytom
Kontakt: Strona WWW

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2014-01-07, 17:55

RAD a kaj można kupić ten dziwny korek spustowy do miski w skrzyni ?
Nie sztuką zabić muchę na przedniej szybie, sztuką jest zrobić to na bocznej ;))
Obrazek

Awatar użytkownika
mercmario
Posty: 170
Rejestracja: 2012-09-27, 19:35
Lokalizacja: dąbrowa górnicza

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2014-01-07, 20:27

coś mi sie zdaje że trza se urzeżbić i samemu wspawać

Awatar użytkownika
Rad-T
Administrator
Posty: 10016
Rejestracja: 2007-06-22, 20:46
Lokalizacja: Kampinos
Model Explorera: SOHC 99, OHV Sport 92
Kontakt: Strona WWW Facebook

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2014-01-07, 21:33

zgadza się - samoróba.
Remont SOHC in progress... the end...
...Cars don't talk back they're just four wheeled friends now...

Awatar użytkownika
Wujek
Posty: 433
Rejestracja: 2010-04-17, 17:07
Lokalizacja: Bytom
Kontakt: Strona WWW

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2014-01-07, 21:37

TO jest chyba do kupienia kajś ?
Kurde ktoś to na śląsku zrobi mi ?
Może jakaś instrukcja ? Co i jak ?
Nie sztuką zabić muchę na przedniej szybie, sztuką jest zrobić to na bocznej ;))
Obrazek

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

2014-01-07, 21:58

1. Wyznaczasz miejsce gdzie śruba spustowa nie będzie przeszkadzała podczas jazdy w terenie, i jednocześnie będzie to miejsce gdzie po wkreceniu korka spustowego nie uszkodzisz płyty sterującej lub filtra (to w przypadku gdyby śruba korka była odrobinę za długa)
2. Do miedzianej podkładki - uszczelki dobierasz odpowiedniej średnicy śrubę z nakrętką
3. Wspawujesz nakrętkę w miejsce wcześniej wyznaczone w misce olejowej
4. Docinasz śrubę- korek na odpowiednią długość, skrecasz wszystko w całość zalewasz olejem i się cieszysz.
:-D :-D :-D

ale się naprodukowałem :-D :-D :-D
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”