Strona 13 z 15

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

: 2013-09-26, 18:42
autor: boris
Skrzynia 4R70W (misa 14 śrub)
Skrzynia 5R55W (misa 16 śrub)
Skrzynia A4LD (misa 18 śrub)
Skrzynia 6R80 (misa 21 śrub)

takie coś znalazłem na forum

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

: 2013-09-26, 18:58
autor: MirEx68
Skrzynia 4R70W (misa 14 śrub)
Skrzynia 5R55W (misa 16 śrub)
Skrzynia A4LD (misa 18 śrub)
Skrzynia 6R80 (misa 21 śrub)

takie coś znalazłem na forum
Jest jeszcze:
4R44E
4R55E
5R55E
i wszystkie po 16 śrub
:-D

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

: 2013-09-26, 22:51
autor: boris
ja mam 18 nie komplikuj mi prostych odkryć forumowych :mrgreen:

która z nich jest najtrwalsza?

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

: 2013-09-26, 23:33
autor: MirEx68
Jutro sprawdze czy aby napewno te które dodałem mają po 16 śrub. Odpowiednio traktowane wszystkie są trwałe :-D , wydaje się że 5R55E, 4R70W, 5R55W będą jednak najtrwalsze, ale bez szaleństwa.

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

: 2013-09-27, 08:34
autor: MirEx68
Jest jeszcze:
4R44E
4R55E
5R55E
i wszystkie po 16 śrub
Poprawiam info
Te typy skrzyń mają po 18 śrub.

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

: 2013-09-30, 18:45
autor: karmel
Panowie, przy 5r55 po puszczeniu hamulca na ciepłym silniku samochód powinien się toczyć? Czy jest dopuszczalne żeby stał w miejscu? Czy można to wyregulować? Na ssaniu zimny jedzie dość żwawo po puszczeniu gazu, natomiast jak się zagrzeje to raczej niemrawo. Tak powinno być, czy coś jest nie tak, martwić się?

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

: 2013-09-30, 19:09
autor: zBYcH
Tak ma być panie

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

: 2013-09-30, 19:10
autor: MirEx68
Zimny olej jest gęstszy i dlatego masz taki objaw. A tak na marginesie, kiedy był wymieniany, może już czas wymienić.

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

: 2013-09-30, 19:16
autor: Kojot
i można jeszcze po wymianie jak by nie było lepiej zrobić test bańki ;-)

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

: 2013-10-02, 02:46
autor: Jankes
a mnie się zawsze wydawało, że poczciwa A4LD to najlepsza skrzynia na świecie... no nie.

Ale nie umniejszając, każda z tych skrzyń ma swoje mocne i słabe strony. Na polskie warunki każda z nich potrzebuje dodatkowej chłodnicy oleju. Stała jazda autostradą z prędkością 160 km/h nie za dobrze im służy. Wymiany oleju wraz z flitrem też są wskazane.

Skrzynie z serii A4LD czy 4R44E i wyżej to po prostu unowocześnione wersje skrzyni C3 Forda (po prostu dodano nadbieg - stąd ta czwórka w numeracji) tak samo jak 5R44E i wyżej to skrzynia pięciobiegowa... itd. itp. Co do tego to przydałby sie dokładny opis jeśli takowego jeszcze gdzieś nie ma historii skrzyń Forda.

Skrzynie z serii 4R44E słyną z tego, że z czasem powstają klopoty z przejściem z dwójki na trójkę ze względu na wyślizgany bądź też rozregulowany pas hamujący. W sumie płyta sterująca może być w pewnym sensie też zmodyfikowana podczas remontu kapitalnego tak, żeby parametry skrzyni poprawić ale i tak to skrzynie spisujące się dość dobrze jeśli należycie o nie zadbamy.

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

: 2014-01-07, 17:55
autor: Wujek
RAD a kaj można kupić ten dziwny korek spustowy do miski w skrzyni ?

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

: 2014-01-07, 20:27
autor: mercmario
coś mi sie zdaje że trza se urzeżbić i samemu wspawać

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

: 2014-01-07, 21:33
autor: Rad-T
zgadza się - samoróba.

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

: 2014-01-07, 21:37
autor: Wujek
TO jest chyba do kupienia kajś ?
Kurde ktoś to na śląsku zrobi mi ?
Może jakaś instrukcja ? Co i jak ?

Re: 5R55E - odbudowa - rebuild

: 2014-01-07, 21:58
autor: MirEx68
1. Wyznaczasz miejsce gdzie śruba spustowa nie będzie przeszkadzała podczas jazdy w terenie, i jednocześnie będzie to miejsce gdzie po wkreceniu korka spustowego nie uszkodzisz płyty sterującej lub filtra (to w przypadku gdyby śruba korka była odrobinę za długa)
2. Do miedzianej podkładki - uszczelki dobierasz odpowiedniej średnicy śrubę z nakrętką
3. Wspawujesz nakrętkę w miejsce wcześniej wyznaczone w misce olejowej
4. Docinasz śrubę- korek na odpowiednią długość, skrecasz wszystko w całość zalewasz olejem i się cieszysz.
:-D :-D :-D

ale się naprodukowałem :-D :-D :-D