5R55E - odbudowa - rebuild
: 2012-12-15, 21:40
Z racji tego, że google zmieniło ustawienia serwisu picasa, większość zdjęć zniknęła z manuala.
Pełny manual zrobiony od nowa dostępny jest pod adresem:
http://www.explopedia.net/technikalia/r ... nej-5r55e/
Objawy: Skrzynia odmówiła współpracy - przestała jeździć na D i R - wymuszone 1 i 2 działały. Olej lekko przypalony z powodu próby ruszenia na R poza tym ładny i klarowny. Brak błędu na kontrolce O/D. Na komputerze błąd P0731 Gear I Incorrect ratio.
Skrzynia zrzucona z auta, powyciągane wszystkie kosze po kolei.

Kosz Overdrive miał spalone tarczki i przyszlifowane przekładki:
Zamówiony został zatem pełny zestaw do odbudowy skrzyni oraz zestaw upgrade do płyty sterującej poprawiający pracę skrzyni i usuwający błąd uślizgu 2/3



Łączny koszt zestawu i upgradu wraz z wysyłką z USA około 1100-1200 pln.
Początek prac.
-----------------------------------------------------------
No dobra zacząłem powolutku dłubać przy skrzyni
Na pierwszy ogień poszedł ten kosz w którym zjarały się tarczki. Użyłem special tool-a
żeby rozebrać go na elementy pierwsze. Chodzi o to, żeby trochę docisnąć sprężyny, aby dało się wyjąć zabezpieczenie (pierścien segera).
Zdjąłem zabezpieczenie i w tym momencie można było rozebrać element blokujący sprężynki.
Na bokach widać syf po zeszlifowanych tarczkach.
Ostatecznie kosz rozebrany w całości.
Dzięki temu będę mógł wymienić uszczelnienie wewnętrzne i zewnętrzne z pakietu uszczelek. Ważne jest aby dobrze włożyć nową uszczelkę - w odpowiednią stronę.
Natomiast martwi mnie (może niepotrzebnie) wygląd tego elementu. Wyraźnie widać, że przyjarało go przy okazji zeszlifowania tarczek. Pytanie czy w tym wypadku jest on do wymiany czy może nadal pracować właściwie. Są na nim również drobniutkie opiłki tarczek, które się przygrzały do powierzchni.

Pełny manual zrobiony od nowa dostępny jest pod adresem:
http://www.explopedia.net/technikalia/r ... nej-5r55e/
Objawy: Skrzynia odmówiła współpracy - przestała jeździć na D i R - wymuszone 1 i 2 działały. Olej lekko przypalony z powodu próby ruszenia na R poza tym ładny i klarowny. Brak błędu na kontrolce O/D. Na komputerze błąd P0731 Gear I Incorrect ratio.
Skrzynia zrzucona z auta, powyciągane wszystkie kosze po kolei.


Kosz Overdrive miał spalone tarczki i przyszlifowane przekładki:

Zamówiony został zatem pełny zestaw do odbudowy skrzyni oraz zestaw upgrade do płyty sterującej poprawiający pracę skrzyni i usuwający błąd uślizgu 2/3



Łączny koszt zestawu i upgradu wraz z wysyłką z USA około 1100-1200 pln.
Początek prac.
-----------------------------------------------------------
No dobra zacząłem powolutku dłubać przy skrzyni

Na pierwszy ogień poszedł ten kosz w którym zjarały się tarczki. Użyłem special tool-a

Zdjąłem zabezpieczenie i w tym momencie można było rozebrać element blokujący sprężynki.
Na bokach widać syf po zeszlifowanych tarczkach.
Ostatecznie kosz rozebrany w całości.
Dzięki temu będę mógł wymienić uszczelnienie wewnętrzne i zewnętrzne z pakietu uszczelek. Ważne jest aby dobrze włożyć nową uszczelkę - w odpowiednią stronę.
Natomiast martwi mnie (może niepotrzebnie) wygląd tego elementu. Wyraźnie widać, że przyjarało go przy okazji zeszlifowania tarczek. Pytanie czy w tym wypadku jest on do wymiany czy może nadal pracować właściwie. Są na nim również drobniutkie opiłki tarczek, które się przygrzały do powierzchni.