Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.

P1784

Moderatorzy: starwind, resetx, Hubi

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

P1784

2013-01-04, 23:56

Czy ktoś z szanownej braci jest mi w stanie podać opis błedu, skrzyni biegów: P1784. Problem dotyczy Forda Windstara.


Znalazłem taki opis, ale kto mi to przetłumaczy na zrozumiały polski techniczny? :roll:
Shift up/down Wire, Open / Short to Ground
Ostatnio zmieniony 2013-01-05, 00:37 przez MirEx68, łącznie zmieniany 2 razy.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
Klubowicz Speedo
Klubowicz
Posty: 1109
Rejestracja: 2010-05-16, 15:05
Lokalizacja: lubuskie
Model Explorera: 2001 Sport Trac

Re: P1784

2013-01-05, 02:05

wg mnie ten bład inaczej się nazywa i w windstarze to nie będzie ten słynny wyłacznik ciśnieniowy w skrzyni zwalony?

Remove the VB(valve body) and the solenoid pack is easy to change and a shift kit comes with a non stick switch valve.In most of the cases is faulty solenoid pack causing this eror code.But there are other possibilities to.
P1784-LR PRESSURE SWITCH SENSE CIRCUIT
Pozdrawiam
Speedo

Obrazek

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: P1784

2013-01-05, 08:22

Właśnie wskazuje jak by na niego, ale chciałbym się upewnić na 100%. Założone zostały nowe, wszystkie elektrozawory i wyskakuje właśnie ten błąd. Już nie mówiąc o tym że są dziwne zachowania samej skrzyni.
Ostatnio zmieniony 2013-01-05, 08:39 przez MirEx68, łącznie zmieniany 1 raz.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: P1784

2013-01-06, 23:08

Czy ktoś z szanownej braci jest mi w stanie podać opis błedu, skrzyni biegów: P1784. Problem dotyczy Forda Windstara.


Znalazłem taki opis, ale kto mi to przetłumaczy na zrozumiały polski techniczny? :roll:
Shift up/down Wire, Open / Short to Ground
Ale ten opis z tym numerem błędu to jest do VW i audi ,w Fordzie ten błąd to : mechaniczne uszkodzenie jedynki i wstecznego .

.
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: P1784

2013-01-06, 23:34

:-) Dzięki, no i właśnie tu jest problem. Bo, wsteczny jest jak najbardziej w porządku. Jedynka manualna też załącza, niestety nie za każdym razem, ale jednak. Jak ruszę z manualnej 2 i przełączę podczas jazdy na D, to nie zmienia w górę na 3, a jak straci prędkość to też nie schodzi na 1. Podejrzewam jakieś zwarcie lub przerwę na kablach do sterowania. Ale temat ciężki do rozwikłania bez 0,5l% :-D Do tego wszystkiego założony nowy środek- tarczki, przekładki, uszczelnienia, elektrozawory i niestety totalna lipa. Już nie wiem co jeszcze sprawdzić i gdzie szukać przyczyny. Dodam że auto przechodziło już kilku "mechaników" i nie wiadomo co który na modził po drodze. Mimo to proszę o wskazówki i pomysły, bo moje już się wyczerpują, a auto trzeba w końcu uruchomić, bo niszczeje. ;-)
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Awatar użytkownika
mastan
Posty: 551
Rejestracja: 2007-08-18, 22:40
Lokalizacja: Kwidzyn, pomorskie

Re: P1784

2013-01-07, 00:21

:-) Dzięki, no i właśnie tu jest problem. Bo, wsteczny jest jak najbardziej w porządku. Jedynka manualna też załącza, niestety nie za każdym razem, ale jednak. Jak ruszę z manualnej 2 i przełączę podczas jazdy na D, to nie zmienia w górę na 3, a jak straci prędkość to też nie schodzi na 1. Podejrzewam jakieś zwarcie lub przerwę na kablach do sterowania. Ale temat ciężki do rozwikłania bez 0,5l% :-D Do tego wszystkiego założony nowy środek- tarczki, przekładki, uszczelnienia, elektrozawory i niestety totalna lipa. Już nie wiem co jeszcze sprawdzić i gdzie szukać przyczyny. Mimo to proszę o wskazówki i pomysły, bo moje już się wyczerpują, a auto trzeba w końcu uruchomić, bo niszczeje. ;-)
Ta właśnie sporadycznie nie załączająca się jedynka generuje ten błąd .
Jak masz dostęp to jest TSB do tego błędu :
TSB #980304
NHTSA ID #607705
JANUARY 01 1998
Problem to jak piszą (nie w TSB):
These transmissions had engineering problems with the forward drum, to date 14th revision, plus they had problems with the valve body. Specifically the forward apply valve would push right through the retainer.
Samochód będzie ci służyć do końca życia,jak będziesz nim bardzo szybko jeździł.

Awatar użytkownika
Klubowicz MirEx68
Klubowicz
Posty: 2850
Rejestracja: 2009-12-28, 01:21
Lokalizacja: St. Gierałtów
Model Explorera: II OHV 96 156KM

Re: P1784

2013-01-07, 01:45

:-) Widzę że to dobra sprawa ten dostęp. Niestety brak :-? . A płytę sterującą przeglądałem na wszystkie możliwe sposoby.
tel. 723810754 chcesz się dodzwonić napisz wcześniej SMS-a, w wolnej chwili oddzwonię.

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”