Strona 1 z 2

ślizganie na zimnym silniku

: 2013-09-17, 13:43
autor: maksimus
posiadam EX II OHV gdy rano chcę nim ruszyć ślizga się jakby sprzęgło jak się nagrzeje jest ok. Gość co mi go sprzedał zapewniał że skrzynia jest po remoncie, faktycznie płynnie zmienia biegi i nie szarpie. Sprawdziłem stan oleju po rozgrzaniu a tam nic bagnet suchutki, czy mogę dolać jakiegoś oleju bo nie wiem jakim jest zalana skrzynia.

Re: ślizganie na zimnym silniku

: 2013-09-17, 14:04
autor: boris
może być że oleju mało i jedynkę słabo wrzuca.

Re: ślizganie na zimnym silniku

: 2013-09-17, 14:57
autor: MirEx68
Na ban za mało oleju, dolej jak najszybciej w innym wypadku spalisz skrzynię, jeżeli ju,ż nie jest spalona. Olej Mercon V ma spełniać specyfikację Forda.

Re: ślizganie na zimnym silniku

: 2013-09-17, 17:27
autor: gizmo1978.78
lważne żeby był dextron III

Re: ślizganie na zimnym silniku

: 2013-09-17, 18:27
autor: Rad-T
lważne żeby był dextron III
no raczej ważne żeby był Mercon V jak winiwini napisał wyżej, bo to jest podstawowa specyfikacja dla tych skrzyń, a nie klasyfikacja GM.

Re: ślizganie na zimnym silniku

: 2013-09-17, 18:37
autor: maksimus
czy dextron III może być dowolnej firmy np. mobil czy musi być Mercon V, nie wiem jakim olejem jest zalana skrzynia czy te oleje są mieszalne.

Re: ślizganie na zimnym silniku

: 2013-09-17, 19:47
autor: albricht
Powtarzam po raz miloinpiecsetnydwanasierazy wszystkie oleje do automatów są mieszalne :-D

Re: ślizganie na zimnym silniku

: 2013-09-17, 20:23
autor: maksimus
sprawdziłem stan na zimnym silniku na bagnecie jest olej kolor jak świeży olej silnikowy, zapach wyraźny oleju i lekko przypalone sprzęgło na ciepłym silniku brak oleju

Re: ślizganie na zimnym silniku

: 2013-09-17, 20:28
autor: Speedo
ale to na odpalonym sprawdzasz?

Re: ślizganie na zimnym silniku

: 2013-09-17, 20:34
autor: zBYcH
Olej sprawdzasz na odpalonym silniku i rozgrzanej skrzyni. przejedź z 5km i stań, powachluj wajchą w dół i górę i sprawdź stan oleju. i nie Dexron III tylko MERCON V

Re: ślizganie na zimnym silniku

: 2013-09-17, 20:51
autor: MirEx68
No to tak, jeżeli kolor jest żółto brązowy, to już jest źle. Oczywiście sprawdzasz tym bagnetem za cewką zapłonową. Kolor nawygodniej sprawdzić na białej husteczce higienicznej. No i oczywiście MerconV (czerwony) jakiej firmy to już odrobinę mniej istotna sprawa. Na pewno musi spełniać specyfikacje Forda (to znaczy na etykiecie małymi literkami musi być napisane: Ford i nr). A z Brzegu do mnie nie jest aż tak daleko. No i nie jeździj jak nie masz stanu oleju w skrzyni, bo ją zabijesz.

Re: ślizganie na zimnym silniku

: 2013-09-17, 20:54
autor: karolb863
Dexron,nie Dextron :-P

Re: ślizganie na zimnym silniku

: 2013-09-17, 20:55
autor: maksimus
najpierw sprawdziłem prawidłowo czyli 20km przejechałem na zapalonym silniku wszystkie biegi góra dół x2 na P i oleju brak, potem odczekałem aż ostygnie aby zobaczyć czy w ogóle coś spłynie i spłynęło. Jutro pojadę kupić Meracon V doleje i zobaczę co będzie się działo.
A dopiero co przeszczepiłem silnik :cry: i popłynąłem z kasą

Re: ślizganie na zimnym silniku

: 2013-09-17, 20:56
autor: Kojot
winiwini, z tego co wiem to gulff ma atf w takim kolorze i z tego co wiem to spełnia specyfikacje ;-) chyba Qdlaty posuwa na takim ;-)

Re: ślizganie na zimnym silniku

: 2013-09-17, 20:58
autor: MirEx68
No chyba że jest tak jak piszesz.