Wymiana oleju ASB - metoda
: 2015-01-25, 01:04
Witam,
przygotowuję się powoli do wymiany oleju ASB, skrzynka 5R55E, nie miała żadnego remontu i raczej zbytnio problemów nie sprawia (nie ślizga się, biegi przerzuca płynnie, rzadko było cokolwiek holowane... mam nadzieję
). No i teraz zastanawiam się, która opcja wymiany oleju będzie lepsza.
1) olej w ASB wymienię sam, ale w takim wypadku po prostu ściągnę misę od skrzyni i tylko z niej spuszczę olej
2) dynamiczna wymiana oleju w jakimś serwisie - wyleci olej stary z misy oraz z konwertera, czy czegośtam, przy okazji zrobi się przegląd u "profesjonalisty"
No i tu pytanie. Ile jest oleju w konwerterze, tzn. gdy ściągnę misę, dużo zostanie oleju w "systemie", który się nie opróżni? Bardzo zanieczyści ten stary olej nowy gdybym nie opróżniał konwertera? Czy warto bawić się w wymianę dynamiczną oleju, czy raczej skrzynki w Exach nie są aż tak wymagajace?
Dodatkowo - koniecznie wymieniać filtr i uszczelkę? Obstawiam, że gdybym wymienił sam olej, a filtr+uszczelka pozostanie ta sama, raczej nie byłoby to najlepsze rozwiązanie?
I ostatnia sprawa. W większości manuali, nawet na forum (oraz w manualu Forda) jest tylko wymieniona ilość litrów w skrzyni ASB tak ogólnie. Tyle tylko, że chciałbym sam kupić olej (Mercon V) i muszę konkretnie wiedzieć ile go trzeba. Ile należałoby zakupić oleju przy wymianie zwykłej? A ile przy metodzie dynamicznej - dużo wzrasta? Cóż, przyznam szczerze że olej ATF najtańszy nie jest i jak gdzieś czytałem, że przy metodzie dynamicznej trzeba "wylać" czasem kilkanaście litrów dobrego oleju po 30zł/l to trochę słabo mi się to opłaci
.
przy okazji spytam, by się nie dać naciągnąć: ile płacicie za samą robociznę przy wymianie oleju w ASB, ewentualnie jaka kwota za robociznę + filtr + olej? Mam tylko jeden serwis w promieniu 80km zajmujący się ASB i to trochę taki monopolista, bo to praktycznie jedyna osoba zajmująca się taką robotą, więc pewnie korzystając ze swojej monopolistycznej pozycji na rynku czuję, że będzie chciał ostro pociągnąć po kieszeni...
przygotowuję się powoli do wymiany oleju ASB, skrzynka 5R55E, nie miała żadnego remontu i raczej zbytnio problemów nie sprawia (nie ślizga się, biegi przerzuca płynnie, rzadko było cokolwiek holowane... mam nadzieję

1) olej w ASB wymienię sam, ale w takim wypadku po prostu ściągnę misę od skrzyni i tylko z niej spuszczę olej
2) dynamiczna wymiana oleju w jakimś serwisie - wyleci olej stary z misy oraz z konwertera, czy czegośtam, przy okazji zrobi się przegląd u "profesjonalisty"
No i tu pytanie. Ile jest oleju w konwerterze, tzn. gdy ściągnę misę, dużo zostanie oleju w "systemie", który się nie opróżni? Bardzo zanieczyści ten stary olej nowy gdybym nie opróżniał konwertera? Czy warto bawić się w wymianę dynamiczną oleju, czy raczej skrzynki w Exach nie są aż tak wymagajace?
Dodatkowo - koniecznie wymieniać filtr i uszczelkę? Obstawiam, że gdybym wymienił sam olej, a filtr+uszczelka pozostanie ta sama, raczej nie byłoby to najlepsze rozwiązanie?
I ostatnia sprawa. W większości manuali, nawet na forum (oraz w manualu Forda) jest tylko wymieniona ilość litrów w skrzyni ASB tak ogólnie. Tyle tylko, że chciałbym sam kupić olej (Mercon V) i muszę konkretnie wiedzieć ile go trzeba. Ile należałoby zakupić oleju przy wymianie zwykłej? A ile przy metodzie dynamicznej - dużo wzrasta? Cóż, przyznam szczerze że olej ATF najtańszy nie jest i jak gdzieś czytałem, że przy metodzie dynamicznej trzeba "wylać" czasem kilkanaście litrów dobrego oleju po 30zł/l to trochę słabo mi się to opłaci

przy okazji spytam, by się nie dać naciągnąć: ile płacicie za samą robociznę przy wymianie oleju w ASB, ewentualnie jaka kwota za robociznę + filtr + olej? Mam tylko jeden serwis w promieniu 80km zajmujący się ASB i to trochę taki monopolista, bo to praktycznie jedyna osoba zajmująca się taką robotą, więc pewnie korzystając ze swojej monopolistycznej pozycji na rynku czuję, że będzie chciał ostro pociągnąć po kieszeni...