Strona 1 z 2
Kick down EX III
: 2015-04-06, 23:21
autor: Cola
Witam Panowie mam pytanie w związku z kick downem i OD w moim samochodzie .Szukałem na forum , ale znalazłem wiele informacji na temat II i moje pytanie brzmi czy w III też mechanizm kick downa jest na linkę czy działa na jakiejś innej zasadzie i jak go wyregulować ponieważ u mnie przy wciśnięciu mocno gazu wzrastają mocno obroty skrzynia redukuje , ale odbywa się to w nieprzyjemny sposób , czuć mocne szarpnięcie.
Druga część dotyczy OD , gdzie u mnie na desce ma być kontrolka od tego mechanizmu bo nic nie świeci , chociaż OD działa bo po wciśnięciu przycisku skrzynia wyłącza nadbieg , ale żadna kontrolka nie świeci i czy może być to spalona żarówka w desce czy awaria może być poważniejsza
Re: Kick down EX III
: 2015-04-07, 07:53
autor: MirEx68
Może to być spalona żaróweczka. Kick-down działa elektronicznie i nie jest sterowany żadną linką. Jeżeli jest szarpnięcie, to jest to objaw niepożądany.
Re: Kick down EX III
: 2015-04-07, 08:32
autor: Rad-T
Szukałem na forum , ale znalazłem wiele informacji na temat II i moje pytanie brzmi czy w III też mechanizm kick downa jest na linkę
Mirek kolega znalazł pewnie info, że w jedynkach jest na lince i to powiązał - ale od II gen. jest elektroniczne.
Re: Kick down EX III
: 2015-04-07, 08:57
autor: MirEx68
Mirek kolega znalazł pewnie info, że w jedynkach jest na lince
Tak, wiem że takie info znalazł. Można wybaczyć szukał. Jest jeszcze mało wprawionym szukaczem i takie wyniki wychodzą

.
Re: Kick down EX III
: 2015-04-07, 11:30
autor: toms001
Może to być spalona żaróweczka.
...albo wyciągnięta.
Sprawdzałeś kickdown przy zakupie? Kontrolka OD mogła już sygnalizować jakiś problem. Dobrze by było podpiąć kompa.
Re: Kick down EX III
: 2015-04-07, 14:01
autor: Susel_125
A może te szarpnięcie jest spowodowane jak napisał mocnym wciśnięciem gazu, wzrastają obroty (max) jest wtedy redukcja np. o dwa biegi i wtedy jest tzw. kopnięcie. Silnik ma wysokie obroty i wrzuci drugi bieg, może to być normalne.
Automat jak będzie traktowany do sportowej jazdy to nie będzie zmieniał biegów płynnie i delikatnie.
Cola sprecyzuj. Może ostro deptasz w gaz

Re: Kick down EX III
: 2015-04-07, 20:54
autor: Cola
dzięki za podpowiedzi oczywiście szarpnięcie miało miejsce przy wciśnięciu mocno gazu i była to najprawdopodobniej mocna redukcja w dół i stało się to przy dużej prędkości , próbowałem skrzynie , przy delikatniejszym wciśnięciu szarpnięcia nie ma , co do kontrolki to oprócz OD nie świeci mi kontrolka też druga koło niej od silnika , więc może to jakaś wtyczka odłączona specjalnie lub nie , w związku z tym pytanie czy łatwo wyjąć zegary aby to zdiagnozować. Kontrolki udało mi się namierzyć dzisiaj dzięki koledze z Chyrzyny , było małe spotkanie
Re: Kick down EX III
: 2015-04-07, 21:04
autor: wit.rys
było małe spotkanie
Sorry, taki malutki kasztanik
Ps. W zakresie porównania Exów zbyt wiele pomóc nie mogłem, bo pomimo tylko trzyletniej różnicy wieku, różnice w komorze silnika są znaczące...
Re: Kick down EX III
: 2015-04-09, 21:18
autor: Cola
Rozebrałem dzisiaj deskę i wyciągnąłem licznik i okazało się że u mnie w aucie można wymienić tylko żarówki podświetlenia natomiast żaróweczki kontrolek wlutowane są w całość płytki licznika . Po delikatnym rozebraniu układu okazało się że ktoś już tu był i oczywiście wylutował diodę o OD i CHECK . jutro spróbuję wlutować i pewnie okaże się że świecą obydwie w czasie pracy silnika bo ktoś włożył trochę pracy aby je dezaktywować .
Jestem ciekaw

Re: Kick down EX III
: 2015-04-09, 22:07
autor: wit.rys
Cola - organizuj od razu diagnostykę komputerową ...

Re: Kick down EX III
: 2015-04-09, 22:15
autor: Cola
Przekonany jestem na 90 procent że będzie to potrzebne , choć w czasie jazdy nic na to nie wskazuje , ale przynajmniej będę wiedział na czym stoję
Re: Kick down EX III
: 2015-04-09, 23:48
autor: toms001
Wypadało by też `pogadać` z poprzednim właścicielem...
Re: Kick down EX III
: 2015-04-10, 14:49
autor: zBYcH
ręce i nogi opadają, cizes co za wieśniaki, nie liczą sięz niczym byle tylko sprzedać złomka i zarobić 5 tysięcy na czysto
Re: Kick down EX III
: 2015-04-10, 20:59
autor: Cola
wstawiłem dzisiaj te diody i złożyłem deskę , oczywiście kontrolki po zapaleniu świeciły . Check cały czas a OD migał z dużą częstotliwoscią . Z powodu braku dostępu dzisiaj do diagnostyki odłączyłem klemy od akumulatora na pół godziny i po podłączeniu i zapaleniu Check gaśnie ale OD cały czas miga z dużą częstotliwością , więc jutro spróbuje zdiagnozować błędy i będę pytał dalej. jutro też trochę pojeżdżę i zobaczę czy nie zaświeci Check bo dioda była też przecież wylutowana

Re: Kick down EX III
: 2015-04-11, 22:19
autor: Cola
Witam dzisiaj byłem u mechanika który próbował zdiagnozować moje błędy i wyskoczył mu jeden błąd skrzyni . P1804 Transmission 4-Wheel Drive High Indicator Circuit Failure. Po tłumaczeniu wychodzi mi jakaś awaria obwodu co to może wskazywać
W silniku był komunikat o takiej treści RETIEVE CONTINUOUS DTS i druga tresc KOEO ON-DEMAND SELF TEST nie wiem czy dobrze mechanik odpisał mi treśc z komputera . Proszę o podpowiedzi Dodam iż dzisiaj jeździłem i kontrolka OD cały czas po zapaleniu mrugała , check zaświecił się po około 20 km jazdy