Strona 1 z 3
					
				Poślizg przy zmianie z 2 na 3
				: 2015-04-25, 22:31
				autor: Paklak
				Witam, w moim exie (96r. ohv) skrzynia ślizga mi się przy zmianie z 2 na 3 niezależnie zimny czy ciepły. Oleju jeszcze nie wymieniłem, ale teraz zamierzam razem z filtrem + dodatkowa chłodnica. Skoro, więc będę ściągał michę, proszę o jakąś podpowiedź co powinienem sprawdzić. Czy to może być wina źle wyregulowanej taśmy? Coś takiego wyczytałem w którymś temacie. Czy może to być tylko wina starego oleju ?
			 
			
					
				Re: Poślizg przy zmianie z 2 na 3
				: 2015-04-25, 22:51
				autor: MirEx68
				A czy wiesz jaką masz skrzynię? Czy jesteś pewien że to 4R55E?
			 
			
					
				Re: Poślizg przy zmianie z 2 na 3
				: 2015-04-26, 08:27
				autor: Paklak
				Czy to, że miska jest na 18 śrubek coś oznacza ?
			 
			
					
				Re: Poślizg przy zmianie z 2 na 3
				: 2015-04-26, 11:05
				autor: MirEx68
				Miski są takie same w 4R jak i 5R jak i A4LD. Rozpoznać można po czujniku prędkości na skrzyni w 5R jest taki czujnik a 4R nie występuje ponieważ prędkość jest pobierana z reduktora. Czujnik znajduje się na końcu skrzyni od strony mechanizmu do załączania biegów (kierowcy) w górnej części.
			 
			
					
				Re: Poślizg przy zmianie z 2 na 3
				: 2015-04-26, 14:18
				autor: Paklak
				Czujnik prędkości jest na wyjściu z reduktora.
			 
			
					
				Re: Poślizg przy zmianie z 2 na 3
				: 2015-04-26, 14:28
				autor: adam1923
				masz 4r 

 
			 
			
					
				Re: Poślizg przy zmianie z 2 na 3
				: 2015-04-26, 15:12
				autor: MirEx68
				To że czujnik prędkości jest na reduktorze to OK, ale czy jest na skrzyni?, bo piszesz tylko o reduktorze.
			 
			
					
				Re: Poślizg przy zmianie z 2 na 3
				: 2015-04-26, 15:20
				autor: Paklak
				Sorki, źle napisałem czujnik jest TYLKO na reduktorze, na skrzyni u góry nie ma czujnika.
			 
			
					
				Re: Poślizg przy zmianie z 2 na 3
				: 2015-04-26, 23:01
				autor: MirEx68
				To w tej sytuacji 4R. Może być źle wyregulowana taśma intermediate, może być uszkodzony tłok tej taśmy uszczelka płyty sterującej, przytkany lub słabo działający elektrozawór lub kilka innych przyczyn.
			 
			
					
				Re: Poślizg przy zmianie z 2 na 3
				: 2015-04-27, 09:36
				autor: Paklak
				Czyli na początek najlepszą opcją będzie zmiana oleju plus sprawdzenie taśmy ?
			 
			
					
				Re: Poślizg przy zmianie z 2 na 3
				: 2015-04-27, 22:05
				autor: MirEx68
				Tak, sprawdzenie napięcia taśmy i sprawdzenie tłoka. Olej można wymienić, chociaż drastycznej poprawy po wymianie oleju nie wróżę.
			 
			
					
				Re: Poślizg przy zmianie z 2 na 3
				: 2015-04-27, 22:13
				autor: albricht
				Niech zwala miskę przy okazji zobaczy czy nie ma skrzyni w niej 

 
			 
			
					
				Re: Poślizg przy zmianie z 2 na 3
				: 2015-04-27, 22:15
				autor: MirEx68
				I tak to nastąpi  

 
			 
			
					
				Re: Poślizg przy zmianie z 2 na 3
				: 2015-05-03, 14:16
				autor: Paklak
				Ściągnąłem michę, było sporo opiłków na magnesie, olej dosłownie czarny i było go trochę mało oraz miałem wyciek na wężu od chłodnicy. W miejscu uszkodzenia stalowego węża, wstawiłem dodatkową chłodnicę 

 Założyłem nowy filtr, nową uszczelkę i zalałem olejem.  Zrobiłem rundkę testową i już nie odczułem ślizgania się przy zmianie biegów. Ale oczywiście nie mogło być tak pięknie, bo zaczęło mi cieknąć z miski, musiałem zbyt mocno ją dokręcić i pękła uszczelka, a dokręcałem tylko "małą grzechotką", mam za dużo siły albo te uszczelki są takie słabe. A miałem zestaw Fram uszczelka plus filtr. I takie pytanie do bardziej doświadczonych, ile mniej więcej oleju można wymienić przy statycznej wymianie ? u mnie wyszło ok 6l wiecej nie chciało wykapać. A olej który zaczął wyciekać nie był piękny i czerwony jak przy zalewaniu.
 
			 
			
					
				Re: Poślizg przy zmianie z 2 na 3
				: 2015-05-03, 16:26
				autor: adam1923
				Paklak, po wyjęciu elektrozaworów jeszcze z litr wyleci   

 a co wlałeś  
