Strona 1 z 2

EX I 1993r

: 2016-09-17, 23:12
autor: FFK
Witam
Przeglądając forum nie mogę znaleźć tego co dotyczy mojego auta. Jest to EX z 1993r. 4.0 V6. Problem leży w skrzyni, a mianowicie skrzynia przełącza ładnie biegi, wszystko wydaje się OK, ale.... wyciągając dzisiaj frotkę z błota, podczepiwszy linę, włączyłem "D", spięty na 4x4 i ... dupa! Auto nie jedzie, jakby się w manualu sprzęgło ślizgało. Po prostu nic nie przekazuje napędu na koła. Czy to wina skrzyni, czy sprzęgła hydrokinetycznego?
Czy ktoś wie jakie jest oznaczenie tej skrzyni? Naprawiać, czy kupować używkę?

Re: EX I 1993r

: 2016-09-17, 23:24
autor: karolb863
nie jedzie bo ma Opla na lince i się buntuje:)
nie jedzie tylko z obciążeniem czy w ogóle przestał jeździć?
masz wyciek ATF-u pomiędzy silnikiem a skrzynią?

Re: EX I 1993r

: 2016-09-17, 23:43
autor: FFK
Nie jedzie tylko z obciążeniem. Chociaż na pusto pod górkę (na wstecznym) też miał problem.
Wycieku ATFu nie zauważyłem, ale w poniedziałek podjadę na warsztat to się sprawdzi i doleje.
Przy normalnej jeździe jest OK, problem się zaczyna jak miałem frote na lince i jak sam powoli pod dużą pochyłość wjeżdżałem.

Re: EX I 1993r

: 2016-09-17, 23:48
autor: jacek4
Napisz jeszcze dokładnie i po kolei jak załączasz napędy bawiąc się w terenie. (sam bez podpowiedzi ;) )

Re: EX I 1993r

: 2016-09-17, 23:51
autor: FFK
Jak wjeżdżam w teren to włączam najpierw 4x4, kontrolka się zapala. Potem włączam LOW RANGE. Tylko przy LOW RANGE nie zapala mi się pomarańczowe "światełko", a przy przełączniku od 4x4 "światełko" się świeci..

Re: EX I 1993r

: 2016-09-18, 00:01
autor: jacek4
A jak sprzegiełka przy kołach, jakie masz ?

Re: EX I 1993r

: 2016-09-18, 00:02
autor: FFK
Przy kołach są automaty.

Re: EX I 1993r

: 2016-09-18, 00:39
autor: karolb863
to jeszcze napisz jak wyłączasz 4x4 to co robisz,oprócz tego że nadusisz guzik?:)
jeżeli w I system załączania 4x4 LOW jest podobny jak w II (nie pamiętam niestety), to jeszcze musisz cuś zrobić żeby się załączyło :)
jeżeli wyrywałeś Opla bez włączonego 4x4 LOW,to nie wyszło to skrzyni na zdrowie.

Re: EX I 1993r

: 2016-09-18, 07:18
autor: FFK
Nie wiem jaka jest procedura załączania napędu. Zrobiłem tak jak zalecił mi poprzedni właściciel. Teraz tak na spokojnie myśląc to jeszcze wcześniej podjeżdżając pod stromą górkę też ledwo co się wdrapałem i objawy były takie same. Jak załączam 4x4 to zatrzymałem się. Włączyłem 4x4, coś stuknęło w przednim moście, następnie LOW RANGE i to wszystko, nie wiem co powinienem zrobić jeszcze. Poprzedni właściciel zademonstrował mi w ten sposób załączenie napędu.
Przy automacie wiem, że wyłączając napęd muszę cofnąć autem ze 3 metry, aby się rozpięło wszystko. Nie wiem w jakim stanie była skrzynia jak kupiłem, jak dla mnie auto jechało, biegi zmieniały się prawidłowo. To co wiedziałem to sprawdziłem, ale jest to moje pierwsze auto z ASB i nie wiem jak powinna działać i jak sprawdzić ASB.

Re: EX I 1993r

: 2016-09-18, 07:53
autor: tomgrodzisk
Wajcha na D , hamulec i gaz. Obroty nie moga przekroczyć 3000 czy 2500 obrotow. Wciskaj gazcmax 3 sekundy.

Re: EX I 1993r

: 2016-09-18, 07:59
autor: FFK
I jak powinno zachować się auto z dobrze działającą ASB?

Re: EX I 1993r

: 2016-09-18, 08:03
autor: tomgrodzisk
Obroty nie powinny przekroczyc 3000 tysi to wtedy wiesz cxy sie cos slizga czy nie. No i auto stoi w miejscu:)

Re: EX I 1993r

: 2016-09-18, 08:20
autor: Rad-T
Załączanie reduktora, skrzynia na N, wciśnięty hamulec i dopiero 4low.

Re: EX I 1993r

: 2016-09-18, 08:38
autor: karolb863
no,wyłączasz prawidłowo :)

Re: EX I 1993r

: 2016-09-18, 09:38
autor: FFK
Przy włączeniu 4x4 też powinna być skrzynia na N?