Rejestracja na forum została wyłączona. Obecnie forum pełni rolę archiwum wiedzy zebranej na przestrzeni lat.
Awatar użytkownika
Marcin Koło
Posty: 632
Rejestracja: 2007-10-04, 12:22
Lokalizacja: Koło

zmagania ze skrzynią

2008-05-06, 22:49

dzisaj w końcu zaczeliśmy rozmontowywać skrzynke bo autko z dnia na dzień przestało jeżdzić do przodu, i na dzień dobry taki widok (zmiast oleju czarna maż i ubytki w uszczelce plyty sterującej
Załączniki
P1020862.JPG
P1020862.JPG (128.66 KiB) Przejrzano 7414 razy
P1020861.JPG
P1020861.JPG (124.84 KiB) Przejrzano 7414 razy
Ostatnio zmieniony 2008-05-07, 18:00 przez Marcin Koło, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
kizio 730
Posty: 252
Rejestracja: 2008-02-16, 22:13
Lokalizacja: Pomorskie

Re: zmagania ze skrzynią

2008-05-06, 22:57

Witam widze że zdiełeś płyte sterującą czy mozesz wrzucic fotki jak są rozmieszczone u ciebie zaworki kulkowe i ile ich jest
Są one umieszczone pod blachą separującą i są to małe kulki gumowe będe wdzięczny ,ps tylko ostrożnie zeby ci nie powypadały

Awatar użytkownika
Marcin Koło
Posty: 632
Rejestracja: 2007-10-04, 12:22
Lokalizacja: Koło

Re: zmagania ze skrzynią

2008-05-06, 23:02

pewno jutro się tam dostaniemy bo trzeba całą skrzynke wyczuścić, to wrzuce fotki
Ostatnio zmieniony 2008-05-06, 23:03 przez Marcin Koło, łącznie zmieniany 1 raz.

chevidan

Re: zmagania ze skrzynią

2008-05-06, 23:12

kizio-sorki.właśnie jak przeczytałem Twój post powyżej to sobie przypomniałem że miałem schematy z kulkami z warsztatu przynieść.
jutro przyniosę i nawet jak już nie będziesz potrzebował to wrzucę do bazy informacji.

Awatar użytkownika
kizio 730
Posty: 252
Rejestracja: 2008-02-16, 22:13
Lokalizacja: Pomorskie

Re: zmagania ze skrzynią

2008-05-06, 23:37

ok niema sprawy :-D

[ Dodano: 2008-05-06, 23:44 ]
Marcin Koło, ten olej nie jest za ciekawy wskazuje na spalone tarczki albo jakieś pasy chamulcowe dokładnie przeglądnij te elementy tylko mnie ciekawi w jaki sposób wcieło ten kawłek uszczelki

Awatar użytkownika
Marcin Koło
Posty: 632
Rejestracja: 2007-10-04, 12:22
Lokalizacja: Koło

Re: zmagania ze skrzynią

2008-05-07, 08:12

Daniel mi na pw napisal że prawdopodobnie przy rozkręcaniu gdzieś się oderwała ale rano dziś sprawdzilem w garażu i nie znaalazłem tych kawałków
dziwna sprawa

[ Dodano: 2008-05-07, 08:27 ]
Co do oleju to ja robiłem wymiane w marcu wtedy też wyleciał nie zaciekawy,
ale to co widze teraz to ja jestem w szoku na fotce tego aż tak nie widać ale prawie na każdym elemencie jest czarna maż konsystencją przypominająca masło.
Sąsiad z ktorym "grzebiemy w skrzyni" stwierdził że jakby nie widział że wymieniałem olej to uznał by że on nie był wymieniany przez kilka ładnych lat.
Ja podejżewam że efekt ten to skutek tego ze zmieszałem kiedyś oleje, ale skąd ten czarny kolor??
co do tarcze i pasów obejżymy to dzisiaj
tylko dziwne jest to że auto do samego końca potrafilo ruszyć z piskiem
a potem został tylko wsteczny
przyczym że kilka tygodni temu miałem problem z OD o czym pisalem już w temacie ślizgające sie biegi na OD
moze to już byl początek czegoś poważnego
Ostatnio zmieniony 2008-05-07, 08:27 przez Marcin Koło, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: zmagania ze skrzynią

2008-05-07, 08:40

Prawie na pewno coś poważnego :? masło to zapewne z mieszania olei albo od wody (brak odpowietrzenia dobrego albo za mocne "odpowietrzenie" ;) ). No ale brak jazdy to już sugeruje że coś "siłowego" poleciało w elementach OD.

A uszczelkę mogło też ciśnienie porozrywać i poszła w kanały i zmieliło ją na pył, to się zdarza, co prawda nie widziałem żeby aż taki kawał wyrwało, ale pojedyncze pasemka potrafi na pewno wciągnąć "w tryby".

chevidan

Re: zmagania ze skrzynią

2008-05-07, 09:12

jak wybebeszysz skrzynkę,to znajdziesz jeden żeliwny kosz sprzęgłowy.wyciągnij tarczki i na dole powinno być uszczelnienie kosza(umownie można go zazwać oringiem około 10cm średnicy)stawiam na spalone tarcze na tym koszu i stopiony oring.życzę aby wszystkie mechaniczne-metalowe części były całe.

Awatar użytkownika
Marcin Koło
Posty: 632
Rejestracja: 2007-10-04, 12:22
Lokalizacja: Koło

Re: zmagania ze skrzynią

2008-05-07, 11:03

mam nadzieje że twoje życzenia się spełnią
dzięki

Awatar użytkownika
fotomysz
Posty: 2359
Rejestracja: 2007-11-04, 11:32
Lokalizacja: Łódź
Kontakt: Strona WWW

Re: zmagania ze skrzynią

2008-05-07, 21:05

A uszczelkę mogło też ciśnienie porozrywać i poszła w kanały i zmieliło ją na pył, to się zdarza, co prawda nie widziałem żeby aż taki kawał wyrwało, ale pojedyncze pasemka potrafi na pewno wciągnąć "w tryby".
albo poprzednik coś chciał pogrzebać w skrzyni i się oderwała i tak zostawił :P
Explorer '99 4.0L V6 + LPG, zawiecha +2" up .......... na razie :P
SHREK '09 4.0 V6 OHV :D
Stworzyłem POTWORA ;P
Miał być jeszce Sport ale się nie udalo :P więc jest SHREK

Awatar użytkownika
Marcin Koło
Posty: 632
Rejestracja: 2007-10-04, 12:22
Lokalizacja: Koło

Re: zmagania ze skrzynią

2008-05-07, 22:39

wlaśnie wrocilem z warsztatu i nie wiem od czego zacząć ,może od tego
Daniel miałeś racje i jeszcze raz udowodniłeś że wiesz o czym mowisz
a poniżej dowod na to

[ Dodano: 2008-05-07, 22:59 ]
kizio to fotki o ktore prosiłeś kulek mam 5 i dwa zaworki i dwie płytki(zaworki) a jeżeli chodzi o uszczelke to jest kompletnie spalona i trzeba ją zeskrobać co widać na fotkach
na wczorajszych fotkach uszczelka wyglądała jakby było na niej kupe opiłków, jednak to tylko tak wyglądało na fotkach
Załączniki
P1020874.JPG
P1020874.JPG (136.43 KiB) Przejrzano 7307 razy
P1020875.JPG
P1020875.JPG (134.11 KiB) Przejrzano 7306 razy
P1020878.JPG
P1020878.JPG (129.51 KiB) Przejrzano 7306 razy
P1020877.JPG
P1020877.JPG (133.26 KiB) Przejrzano 7305 razy
P1020886.JPG
P1020886.JPG (130.23 KiB) Przejrzano 7289 razy
P1020885.JPG
P1020885.JPG (133.22 KiB) Przejrzano 7289 razy
P1020883.JPG
P1020883.JPG (139.03 KiB) Przejrzano 7289 razy
P1020882.JPG
P1020882.JPG (131.69 KiB) Przejrzano 7290 razy
Ostatnio zmieniony 2008-05-07, 22:42 przez Marcin Koło, łącznie zmieniany 2 razy.

chevidan

Re: zmagania ze skrzynią

2008-05-07, 23:21

Marcin poprostu skrzynki w EX I są bardzo przewidywalne a taka naprawa jak u Ciebie to standardowy serwis po około 200 tyś km.z twojego opisu objawów wynikało jednoznacznie o co chodzi(oczywiście czasem można się zdziwić).ze skrzyniami w EX II już nie jest tak kolorowo(zabawa ze skrzynią Miki).

Awatar użytkownika
Marcin Koło
Posty: 632
Rejestracja: 2007-10-04, 12:22
Lokalizacja: Koło

Re: zmagania ze skrzynią

2008-05-07, 23:27

mam też szczęście że mam takiego sąsiada ktory powoli i cierpliwie dąży do celu
po wyjęciu każdego elementu zaraz probowal go wlożyć spowrotem żeby zobaczyć czy jest łatwo to wsadzić spowrotem i obrac sobie technike montażu
A ja stałem obok i niecierpliwie czekałem aż się dokopie do tarczek :-)

[ Dodano: 2008-05-09, 23:09 ]
więc teraz ja potrzebuje pomocy z plytą sterującą
dziś ją przedmuchaliśmy i wypadła nam jedna plytka kwadratowa
zauważyłem że na całej plycie są dwie takie w tym ta jedna co wypadla

druga sprawa to w koszu gdzie jest uszczelniacz (ten ktory mi się przepalil
czy jest siedem przekladek i na końcu jedna gruba
czyli kolejność taka :
uszczelniacz-przekladka-przekladka-tarczka
pytam sie bo jakrozebraliśny to żeby zamowić mówiliśmy z sąsiadem że potrzebne jest 7 przekladek i sześć tarczek
a dziś nam brakuje jednej starej przekladki i teraz już zglupieliśmy czy zgineła nam jedna przepalona przekladka czy też o jedną za dużo zamówilem

Awatar użytkownika
kizio 730
Posty: 252
Rejestracja: 2008-02-16, 22:13
Lokalizacja: Pomorskie

Re: zmagania ze skrzynią

2008-05-11, 09:04

Witaj zrób fotki tej płytki to może uda mi sie tobie pomóc

Awatar użytkownika
Boni
Posty: 636
Rejestracja: 2007-09-04, 21:20
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Re: zmagania ze skrzynią

2008-05-11, 11:08

Marcin, płytka kwadrat z rozcięciem, czy pełny kwadrat?

A co do sprzęgła i ilości płytek, to w zasadzie należy składać tyle płytek ile wlezie w bęben do założonego luzu (miedzy dużym segerem zamykającym bęben a pressure platem, tą grubszą przekładką zamykającą), a nie ile było, bo mogło być źle poskładane, np. jak w naszym. Czyli powinno być tak - tłok, amortyzator (ten "uszczelniacz, ale ale - jego są dwie wysokości! starszy jest chyba niższy), potem przekładka, tarczka, przekładka, tarczka, itd, na końcu - ostatnia tarczka, gruba przekładka (pressure plate), seger zamykający sprzęgło. Po złożeniu na ile se chcesz tarczek (4, 5 lub 6, zależy od wersji skrzyni), ściskasz sprzęgło ręką i mierzysz szczelinomierzem luz miedzy segerem a pressure platem, ma być ok 1,5mm, bodaj od 1.3 do 2.0, dokładnie reguluje się dobierając segery, ale u ciebie - ma po prostu tyle mniej więcej wyjść, jak wyjdzie o wiele za dużo, dołóż tarczkę, jak kolanami będziesz dopychał seger, to ujmij jedną tarczkę.

Wróć do „SKRZYNIE AUTOMATYCZNE ASB”