Strona 1 z 1

ASB - problem

: 2008-07-17, 19:49
autor: greg
Witam wszystkich,
wybieram sie z reklamacja do serwisu, gdzie naprawiano mi skrzynie, ale wczesniej chcialbym wiedziec, czym moge sie podeprzec argumentujac ze spartaczyli robote :)
1. Przy wrzucaniu R albo D wystepuje stukniecie i autko az sie ,,spina'' by wystartowac. Przed remontem skrzyni nie bylo tego.

2. Po 2 miesiacach od naprawy, wymienili mi w tym samym serwisie olej w skrzyni i od tamtej pory po uruchomieniu autka nie moge ruszyc z miejsca (za malo oleju?)Musze poczekac dwie, trzy minuty zanim uda mi sie ruszyc. Przed wymiana oleju nie bylo tego.

3.W czasie jazdy przelaczanie z 2 na 3 odbywa sie z szarpnieciem i stukiem.

Bylbym wdzieczny za wszelka podpowiedz w w/w kwestiach.
Zaplacilem kupe kasy za remont a mam wrazenie ze jest gorzej niz bylo wczesniej.

Pzdr.

Greg

Re: ASB - problem

: 2008-07-17, 20:07
autor: chevidan
to że ciągnie za mocno po wrzuceniu biegu to uszkodzony na 90% jest konwetrer(sprzęgło hydrokinetyczne) 10% zawór lock up w płycie sterującej.przy kapitalnym remoncie za jak piszesz kupę kasy konwerter powinien być nowy-więc na gwarancji.
szarpanie przy zmianie biegów to może być kwestja regulacji lub co bardzo prawdopodobne wspomniany wcześniej konwerter.

sprawdź czy jadąc z równą prędkością np 80km/h na 5-tym biegu po dotknięciu pedału hamulca(zapaleniu świateł stopu) wzrastają obroty silnika o 200-300(pedał gazu cały czas w tym samym położeniu).wrażenie podobne jak by skrzynia zmieniła bieg na niższy i po kilku sekundach obroty spadają z powrotem.

co do braku napędu na zimnym silniku może być za mały stan oleju lub przy wymianie oleju i filtra nie założyli na filtr oringów tak jak Radkowi w pewnym serwisie.może też być nieszczelność w koszu niskich biegów.

Re: ASB - problem

: 2008-07-17, 20:10
autor: yony
Hmmm... Na Twoim miejscu to sypałbym spowrotem do serwisu z awanturą. Stuk może być wynikiem luzu w moście lub na wale, ale to, że auto nie chce ruszać po uruchomieniu to ewidentnie jakaś nieszczelność gdzieś jest lub konkretnie za mało oleju. Sprawdzałeś poziom?

Re: ASB - problem

: 2008-07-18, 11:51
autor: greg
to że ciągnie za mocno po wrzuceniu biegu to uszkodzony na 90% jest konwetrer(sprzęgło hydrokinetyczne) 10% zawór lock up w płycie sterującej.przy kapitalnym remoncie za jak piszesz kupę kasy konwerter powinien być nowy-więc na gwarancji.
szarpanie przy zmianie biegów to może być kwestja regulacji lub co bardzo prawdopodobne wspomniany wcześniej konwerter.

sprawdź czy jadąc z równą prędkością np 80km/h na 5-tym biegu po dotknięciu pedału hamulca(zapaleniu świateł stopu) wzrastają obroty silnika o 200-300(pedał gazu cały czas w tym samym położeniu).wrażenie podobne jak by skrzynia zmieniła bieg na niższy i po kilku sekundach obroty spadają z powrotem.

co do braku napędu na zimnym silniku może być za mały stan oleju lub przy wymianie oleju i filtra nie założyli na filtr oringów tak jak Radkowi w pewnym serwisie.może też być nieszczelność w koszu niskich biegów.



Jadac z rowna predkoscia 80 km/h, po delikatnym wcisnieciu hamulca, obroty rzeczywiscie skacza o 200/300 obrotow w gore i po paru sekundach wracaja do wczesniejszego stanu. Co to oznacza? :oops:

Auto odstawione do serwisu. ,,Fachowcy'' powiedzieli ze na 99% wiedza jaka jest przyczyna tego, ze auto nie rusza gdy postoi troche. Potrzebuja paru godzin i musza, jak to powiedzieli:,, zdemontowac troche skrzynie i sprawdzic jakas uszczelke lub gume, poniewaz czasami sie psuje i powoduje takie objawy''

Czekam na telefon ze jest juz gotowy......mam nadzieje. ;-)


Dzieki za szybkie odpowiedzi.

Re: ASB - problem

: 2008-07-18, 17:24
autor: chevidan




Jadac z rowna predkoscia 80 km/h, po delikatnym wcisnieciu hamulca, obroty rzeczywiscie skacza o 200/300 obrotow w gore i po paru sekundach wracaja do wczesniejszego stanu. Co to oznacza? :oops:
oznacza to że sprawny jest zawór loock up.
sprawdź przy nich przy odbiorze auta czy auto szarpie po wrzuceniu biegu i ciągnie do przodu.przy sprawnym konwerterze wrzucenie biegu R lub D z pozycju P powinno być niewyczówalne.może być słychać stuknięcie w moście i reduktorze jeżeli przełącza się biegi z R na D i z powrotem.po puszczeniu hamulca samochód może tylko delikatnie zacząć się toczyć(przy skręconych kołach nie powinien drgnąć).taki test powinno się robić gdy silnik jest przynajmniej trochę nagrzany i wyłączyło się ssanie które podnosi obroty silnika i może powodować właśnie szarpanie przy wrzucaniu biegów.

Re: ASB - problem

: 2008-07-18, 21:50
autor: greg
Jadac z rowna predkoscia 80 km/h, po delikatnym wcisnieciu hamulca, obroty rzeczywiscie skacza o 200/300 obrotow w gore i po paru sekundach wracaja do wczesniejszego stanu. Co to oznacza? :oops:
oznacza to że sprawny jest zawór loock up.
sprawdź przy nich przy odbiorze auta czy auto szarpie po wrzuceniu biegu i ciągnie do przodu.przy sprawnym konwerterze wrzucenie biegu R lub D z pozycju P powinno być niewyczówalne.może być słychać stuknięcie w moście i reduktorze jeżeli przełącza się biegi z R na D i z powrotem.po puszczeniu hamulca samochód może tylko delikatnie zacząć się toczyć(przy skręconych kołach nie powinien drgnąć).taki test powinno się robić gdy silnik jest przynajmniej trochę nagrzany i wyłączyło się ssanie które podnosi obroty silnika i może powodować właśnie szarpanie przy wrzucaniu biegów.

Chevidan-dzieki za podpowiedz.
Juz rusza na zimnym silniku bez problemow (zalozyli jakas uszczelke wewnatrz skrzyni), ale gdy odbieralem auto, zaczela migac kontrolka od 4x4. Jechalem po autostradzie z wlaczonym 4x4, a po zajechaniu do nich spowrotem nie mozna bylo dotknac przedniego mostu i walu, tak byly gorace. Stwierdzili ze to przeciez nie jest skrzynia i probowali sie mnie pozbyc. Zostawilem auto do jutra bo maja zabrac auto do nastepnego magika od napedow. Podobno poskladali wszystko jak nalezy. Tylko dlaczego oddalem im sprawne auto a odbieram uszkodzone? Zobaczymy jutro. Generalnie planuje wyslac do nich prawnika, bo jak szarpalo przy wrzucaniu D lub R, tak szarpie nadal.

Ps.a mialem jutro startowac nim do Wloch....chyba trzeba przeprosic II i poglaskac ja po masce

Pzdr.

Greg

Re: ASB - problem

: 2008-07-18, 22:05
autor: chevidan
wygląda że nie założyli uszczelek filtra jak Radkowi.w skrzyni od dołu nie ma żadnych gumowych uszczelek(oprucz tych do filtra).
z napędami to już czarna magia.mogli czegoś nie podłączyć,chociaż przy jakiejkolwiek usterce(braku połączenia) elektrycznej przedni napęd się rozłącza i nie da się go włączyć a nie odwrotnie.gorsza możliwość to bawili się napędami i jeździli po czarnym i coś się zblokowało w reduktorze.

Re: ASB - problem

: 2008-07-19, 14:44
autor: greg
wygląda że nie założyli uszczelek filtra jak Radkowi.w skrzyni od dołu nie ma żadnych gumowych uszczelek(oprucz tych do filtra).
z napędami to już czarna magia.mogli czegoś nie podłączyć,chociaż przy jakiejkolwiek usterce(braku połączenia) elektrycznej przedni napęd się rozłącza i nie da się go włączyć a nie odwrotnie.gorsza możliwość to bawili się napędami i jeździli po czarnym i coś się zblokowało w reduktorze.
Napedy dzialaja!!!! Podobno ,,jakis kabelek'' przy skrzyni rozdzielczej przelamal sie ze starosci ;-) Oczywiscie nie wierze w to bo slyszalem jeszce wersje ze to motor shift zardzewial i przestal dzialac. Ale juz jest ok (oprocz stukow przy wrzucaniu D i R, ale to juz sprawa do zalatwienia po urlopie )
Dzieki za pomoc.

Greg