Strona 1 z 1

Powitanie i Pytanie o ASB

: 2008-07-25, 11:34
autor: aniremis
Witam Serdecznie grono właścicieli Expo

Zawitałem gościnnie z rajdy4x4

Pomału zaczynam mieć problem ze skrzynią .
Problem pojawił się nagle po zabawie w terenie : Podczas podjazdu pod górę "wyskoczył bieg" (góra dość stroma ) pomogło na płaskim ponowne zapięcie 1 , pomyślałem za mało oleju w automacie po sprawdzeniu okazało się że jest ponad stan ok 2 cm, na miejscu upuściłem do stanu ( oczywiście na odpalonym silniku) , pojeździłem trochę zrobiłem jakieś 10 000 km i pomału zaczeły się problemy , najpierw ze zmiana biegów ( czuć było jak podczas zmiany biegów jakby je przeciągał - wysprzęglał ) potem zaczeły się problemy z ruszeniem z D jednak z 1 zawsze odrazu i tak nieświadom niczego jeździełm jednak oszczędzając już autko . Po pewnym czasie pojawił się problem ruszania z 1 ( musiałem przegazować ) , wymieniłem olej metodą dynamiczną ok 9 - 10 litrów wraz z filtrem. (stary olej był czarna i jak się nim mieszało
zostawała tak jakby srebrna / szara smuga . Jednak wymiana za dużo nie dała , po pewnym czasie okazało się że rano muszę gazować z 15 minut żeby włączył bieg i co dziwne jak ciepły to bieg wchodzi po jednym,dwóch przygazowaniach ,a jak zimny to muszę
z 15 minut gazować. z D i 2 praktycznie nie da się ruszyć, R wskakuje od razu po 1 sekundzie. Na 1 sprzęgło raczej nie nie ślizga ,natomiast na D raczej tak, czasami jak wlączę R to bieg wskoczy jednak sprzęgło strasznie się ślizga, a czsami na R koła w miejscu się kręcą. Po około 10 km Zapala się OD.


Proszę Was o pomoc i wskazanie prawdopodobnej przyczyny awari.

Pozdrawiam i liczę na pomoc

Re: Powitanie i Pytanie o ASB

: 2008-07-25, 12:25
autor: Boni
Zacznij od regulacji taśm, jeśli nie była robiona przy wymianie oleju. Przy okazji można obadać modulator podciśnienia, czy nie przecieka itp. Potem to już rzeczy głębiej i znacznie kosztowniej.

ASB

: 2008-07-25, 16:23
autor: gregor-ros1
Niestety przyjacielu muszę cię zmartwić.Spalony olej sygnalizuje spalone tarczki sprzęgłowe,a jego srebrne zabarwienie oznacza że coś się sypie lub już wysypało.

Re: Powitanie i Pytanie o ASB

: 2008-07-25, 21:03
autor: Marcin Koło
dokładnie miałem podobne objawy
jezdziłem do samego końca aż do momentu kiedy wchodził tylko wsteczny i wtedy to miałem wycieczke 5 km do tyłu (nie polecam)
Morał taki z tego że masz spalone tarczki ale nie łam się ten typ tak ma

Re: Powitanie i Pytanie o ASB

: 2008-07-25, 21:48
autor: Mirek358
A ja tylko się przywitam.Witaj.

Re: Powitanie i Pytanie o ASB

: 2008-07-25, 22:19
autor: Pati
Ja też tylko powitam .Witaj aniremis, ;-)

Re: Powitanie i Pytanie o ASB

: 2008-07-26, 09:59
autor: RAFBOR
witaj... i powodzenia ze skrzynką

Re: Powitanie i Pytanie o ASB

: 2008-07-27, 12:44
autor: luk_jag
cześć

Re: Powitanie i Pytanie o ASB

: 2008-07-27, 16:23
autor: adam533
Pruszków Wita

Re: Powitanie i Pytanie o ASB

: 2008-07-27, 18:42
autor: sarelka
moja rada nie kombinuj sam tylko umawiaj się do dr.Daniela (Chevidan). W Trójmiescie i okolicach żaden warsztat ci nie pomoże.


Pozdrawiam i zapraszam na zlot na Kaszubach

Re: Powitanie i Pytanie o ASB

: 2008-07-27, 20:09
autor: Mysza
Płock wita, tez robiłem skrzynię ;)

Re: Powitanie i Pytanie o ASB

: 2008-07-27, 22:35
autor: chevidan
cześć.spalone tarczki i teraz już pewnie też uszczelniacze.jak jeszcze trochę pojeździsz ze skrzynką w tym stanie to rozwalisz cały kosz do jazdy w przód a przy okazji reszcie też się sięgnie.

Re: Powitanie i Pytanie o ASB

: 2008-07-28, 08:45
autor: mikrzyz
Witaj . Nie zwlekaj z naprawą .