Strona 1 z 4

Problem ze skrzynią/silnikiem KRA w alpach

: 2008-08-11, 20:37
autor: Adrian
Piotrek ma znowu problem z samochodem, tym razem dość daleko od domu, dlatego będę wdzięczny za każdą pomoc sugestię, napiszę krótko co się dzieje z jego samochodem.
Powiedział, że pali mu się pomrańczowa pompa (zapewne chodzi mu o check engine), mruga over drive, na D nie jeździ, na 2 jeździ do 50km jest ok, lekko cieknie olej ze skrzyni ale ubytków w stanie nie ma, moc jest ok bo z napedem dal rade pod górę.

Re: Problem ze skrzynią/silnikiem KRA w alpach

: 2008-08-11, 22:41
autor: manius
ojojoj :eek:
to niedobrze :sad:

qrde kod bledu OBD by sie przydal,
no ale zakladajac ze jest gdzies w alpach
i nie ma dostepu do warsztatu

wiec logicznie
OD mruga i nie ma D
to znaczy ze skrzynia pracuje w trybie awaryjnym FMEM

spowodowane to moze byc wieloma czynnikami
-zagotowal olej i sensor temp. TOT poinformowal PCM (komp. silnik+ASB)
motor check swieci
-PCM padlo (malo prawdopodobne) motor check swieci
-PCM stracil kontak ze skrzynia
wtyczka sie wypiela, kabel przeciety......motor check swieci
-zwarcie w ECM (sterowanie w ASB)malo prawdopodobne bo wtedy PCM zmienia charakterystyke silnika

fazit
niestaty nic wesolego :-(
jezeli nie ma szkod mechanicznych w skrzyni
to tylko w fordzie moze wylaczyc ten tryb awaryjny (Notlaufprogramm)

niech posprawdza czy jakis kabli przy ASB nie pourywal/poprzecinal

Re: Problem ze skrzynią/silnikiem KRA w alpach

: 2008-08-12, 08:16
autor: Adrian
A mogłoby mieć jakiś wpływ na to zwarcie w instalacji elektrycznej? Piotrek kładł przewód pod halogeny które mu podłączałem, jest szansa że go gdzieś uszkodził, zabezpieczenia dałem przy rozgałęzieniu (nie miał odpowiedniego zabezpieczenia na kabel główny), a mówi że mu przestały świecić ....

Re: Problem ze skrzynią/silnikiem KRA w alpach

: 2008-08-12, 11:13
autor: manius
NIE

powiedz mu niech odlaczy akumulator na godzinke,
czytalem ze kiedys komus pomoglo

malo prawdopodobne ale niech sprobuje

Re: Problem ze skrzynią/silnikiem KRA w alpach

: 2008-08-13, 07:33
autor: Adrian
To pierwsze co mu napisałem, co do odłączania to powiem ci że to zależy od tego jak długo jest odłączony, jak odłączałem w poprzednim kiedy mi się check zapalił to po paru godzinach dalej świecił, a któregoś dnia stał odłączony kilka dni i zgasł ...

[ Dodano: 2008-08-12, 12:22 ]
No i dzięki za pomoc...

[ Dodano: 2008-08-13, 07:33 ]
Jeszcze takie pytanie czy w trybie awaryjnym jak przejedzie te 1000km to zaszkodzić to może w jakiś sposób skrzyni?

Re: Problem ze skrzynią/silnikiem KRA w alpach

: 2008-08-13, 20:14
autor: manius
nie
ale nie moze ostro deptac
bo caly czas jedzie na 3 biegu

Re: Problem ze skrzynią/silnikiem KRA w alpach

: 2008-08-13, 20:24
autor: Karpiu
Automat nie lubi jak się go holuje (na zgaszonym silniku) więc z dwojga złego mozna wolno jechać... Jak nic nie rzęźi i wali, nie grzeje się, to mozna podjechac gdzieś i sprawdzić co się faktycznie stało.
spowodowane to moze byc wieloma czynnikami
-zagotowal olej i sensor temp. TOT poinformowal PCM (komp. silnik+ASB)
motor check swieci
-manius

niech sprawdzi - normalnie ręką od dołu czy olej w skrzyni się nie zagotował tak po ok 10km. Jak sie gotuje to kiepsko... coś gdzieś zblokowane...

Re: Problem ze skrzynią/silnikiem KRA w alpach

: 2008-08-13, 21:02
autor: Adrian
piotrek twierdzi że olej sie nie zagotował, ale pytanie czy dobrze stwirdził na podstawie wygladu oleju, jechal w 4 osoby 1000km z rowerami pakunkami ...

Re: Problem ze skrzynią/silnikiem KRA w alpach

: 2008-08-13, 21:26
autor: basstian
A mogłoby mieć jakiś wpływ na to zwarcie w instalacji elektrycznej?
Jak najbardziej TAK . W wyniku zwarcia mogal sie upalic jakas masa i elektronika zwariowala .

Re: Problem ze skrzynią/silnikiem KRA w alpach

: 2008-08-25, 10:39
autor: kra
hello

wrocilem, dzieki za dotychczasowe wsparcie
pare fotek wrzuce niebawem z drozek gorskich szutrowych

z powrotem jakos wozidlo dalo rade 800 km na dwojce - droga powrotna dluuuga byla :-|


mryga dioda D overdrive - zaczyna po jakims czasie po ruszeniu
R, N, 2, 1, P dzialaja caly czas do teraz, 4x4 tez
robilem tez test - na prostej drodze lub z gory majac na 2 ok 60 km wlaczalem na D i da sie go rozpedzic i jechac w miare "normalnie" , jesli dostaje natomiast obciazenie to zaczyna sie slizgac
stan oleju wydaje sie ok, jest ladny, nie przepalony jak nowy wlasciwie
wtyczki wydaja sie ok ale jeszcze je obkukam ponownie,


jesli mogla wypalic sie jakas masa jak pisze basstian to gdzie moze byc ta, ktora moze miec zwiazek z powyzszymi objawami skrzyni (zakladajac , ze nie mechaniczne zuzycie skrzyni)?

obd nie sprawdzalem bo ford jednak w tamtych gorskich warunkach jezdzil, a poswiecac urlop zeby rupcia naprawiac to nie mialem ochoty - jakby padl calkiem to co innego

no i wszelakie sugestie do powyzszego wywodu tez by bylo milo - no bo trzeba znowu w gory jechac :x

Re: Problem ze skrzynią/silnikiem KRA w alpach

: 2008-08-25, 12:00
autor: BATORY
kra, - chyba nad morze bo tam jest ZLOT ;-)

Re: Problem ze skrzynią/silnikiem KRA w alpach

: 2008-08-26, 18:04
autor: kra
bylem dzis podlaczyc sie do kompa:
oto co pokazalo

P0720 - output speed sensor ckt fault
P0721 - output speed sensor performance
P0174 - system to lean (bank 2)

gdzie szukac przyczyny, co radzicie?

dzieki

batory - poki co to max 60 km/h moge jechac :eek:

Re: Problem ze skrzynią/silnikiem KRA w alpach

: 2008-08-26, 18:09
autor: chevidan
uszkodzony czujnik prędkości-skrzynka będzie głupiała.
ostatni błąd to uboga mieszanka na prawych cylindrach-pewnie gazownia niepefekcyjnie ustawiona.

Re: Problem ze skrzynią/silnikiem KRA w alpach

: 2008-08-26, 18:39
autor: kra
no - glupieje ale tylko na D, 2 dziala ok choc czasem lekko systematycznie szarpie, daniel - moglbys mi powiedziec, gdzie jest ten czujnik i jak go moge wymienic ?

Re: Problem ze skrzynią/silnikiem KRA w alpach

: 2008-08-26, 18:47
autor: manius
:eek:

powoli, powoli

to nie jest czujnik predkosci
tylko
sensor obrotow walu