Strona 1 z 3

Wzmocnienie skrzyni biegów - FORD EXPLORER 4.0 oraz...

: 2008-09-12, 11:26
autor: rimorbod
Witam

Kupiłem niedawno Forda Explorera z USA i niestety trafiłem na wersję która może ważyć z przyczepą do 10 tys funtów max. Dla mnie to za mało (mam łódź która waży z przyczepką około 2700KG). Znalazłem coś takiego: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HD-Upgra ... enameZWDVW

Czy ktoś może użytkuje/użytkował taki "upgrade"? Szukam też zakładu najlepiej z okolic trójmiasta który mógłby mi coś takiego założyć za rozsądne pieniądze. Ponadto rozmawiałem z jednym fachowcem z firmy "OLCZAK" koło Wa-wy przez telefon i twierdzi on, że niestety takie kity nie zabezpieczają w pełni skrzyni przed uszkodzeniem gdyż tzw sprzęgła jednokierunkowe nie zostają wymieniane a to one w tej sytuacji będą podlegać szybszemu zużyciu. Czy ktoś może to potwierdzić/zaprzeczyć?

Mam jeszcze jedno pytanie - na grupie dyskusyjnej pl.misc.samochody straszy mnie jeden człowiek co do samego silnika w moim fordzie. Mam silnik 4.0 SOHC model 2006 (koniec roku). Czy problemy związane z tym silnikiem odnoszą się też do tego rocznika? Na allegro widziałem jakieś zestawy serwisowe do tego silnika ale z lat 97 - 00.

Re: Wzmocnienie skrzyni biegów - FORD EXPLORER 4.0 oraz...

: 2008-09-12, 11:40
autor: yony
Problemy były z silnikami w latach 97 - 98. Możesz się nie przejmować. Grupą misc.samochody też bym się nie przejmował zbytnio bo w większości składa się ona z kanapowych specjalistów.
Co do tego zestawu, to na pewno masz taką skrzynię? Ten zestaw jest do skrzyni E4OD a ta występuje głównie w połączeniu z V8 z tego co pamiętam...

Re: Wzmocnienie skrzyni biegów - FORD EXPLORER 4.0 oraz...

: 2008-09-12, 11:55
autor: rimorbod
Ja mam inną skrzynię i sprzedawca mi zaoferował inny kit - nie ma akurat do niego aukcji (jest trochę tańszy). Chodzi mi tutaj generalnie o zasadę "upgradu" w tych kitach. Z moich wyliczeń wynika, że skrzynia będzie przeciążona od 30% do 40% (w zależności ile osób będzie w samochodzie).

Re: Wzmocnienie skrzyni biegów - FORD EXPLORER 4.0 oraz...

: 2008-09-12, 11:59
autor: Boni
Dokładnie tak, rimorbod nie kupuj nic do E4OD, najpierw ustal jaką masz skrzynię, bo na 99% masz jakąś wersję 5R55, i szukaj części pod 5R55W, 5R55S, jest tego trochę, bo te skrzynie do mustangów idą, i trochę firm do nich robi części w wersjach bulletproof. Ale czy to się opłaci to nie wiem, może lepiej oszczędzać skrzynię przy holowaniu i jeździć rozsądnie, powiedzmy zrobić dodatkowe chłodzenie itp proste rzeczy, i tyle. Bo w to że ktokolwiek w tym kraju zrobi ci dobrze tuning 5R55, to uwierzę, jak zobaczę ;)

Dwie rzeczy jeszcze które mi przyszły do głowy - z opinią Olczaka nie do końca bym się zgodził - tak, sprzęgła jednokierunkowe raczej nie dają się wzmocnić czy wymienić na inne, ale też nie są najsłabszym punktem tych skrzyń, no zdarza się, że się sypną, ale inne rzeczy sypią się 10x częściej i to można poprawić.
Dwa, z rozwiązań typu brainstorm - a nie możesz se na holownik dokupić starego F250 czy F350? ;) czy innego heavyduty? Bo jednak standardowy Explo 4.0 to będzie trudny i kosztowny do wzmocnienia.

Re: Wzmocnienie skrzyni biegów - FORD EXPLORER 4.0 oraz...

: 2008-09-12, 12:53
autor: Sagi74
Na allegro widziałem jakieś zestawy serwisowe do tego silnika ale z lat 97 - 00.

a ten zestaw kosztuje w fordzie ok. 300 zł

Re: Wzmocnienie skrzyni biegów - FORD EXPLORER 4.0 oraz...

: 2008-09-12, 13:45
autor: rimorbod
Do Boni: Olczak mi jeszcze powiedział, że jak zastosuję ten tuning skrzyni + będę odpowiednio jeździć w mieście i ruszać (ręcznie zmieniać biegi do 3go - ponoć jest wtedy jakiś dodatkowy docisk tych sprzęgieł) to nic się nie stanie przy ciągnięciu nawet dużego ładunku. Najgorsze jest ponoć ruszanie i jazdy z małą prędkością gdy momenty są największe. A co do holownika osobnego to za duże koszty (kolejny samochód, ubezpieczenia, instalacja LPG, itd itp) - poza tym tę najcięższą przyczepę nie będę tak często ciągnął - mam też drugą lżejszą motorówkę:)
PS. Do tego jeszcze chcę zastosować strumienice i tuning układu dolotowego zrobić aby samochodzik nie dostał zadyszki z takim ładunkiem:). Elementy z firmy Michael Tuning zamierzam zastosować. Czy ktoś to już przerabiał?:)

Re: Wzmocnienie skrzyni biegów - FORD EXPLORER 4.0 oraz...

: 2008-09-12, 15:26
autor: Jankes
Zestaw do skrzyni jak najbardziej ale jeśli samochód ma już fabryczny zestaw do holowania (a 2006 powinien mieć na bank) to raczej niczego nie trzeba zmieniać. Samo to, że wyłączasz O/D sprawia, że skrzynia pracuje w innym trybie. Konwerter resztę załatwi przy ruszaniu i zmianie biegów. Biegów nie musisz zmieniać ręcznie, skrzynia poradzi z obciążeniem sama., będzie przeciągać na poszczególnych biegach. W takim wypadku powinieneś bardziej zainteresować się tym czy olej ze skrzyni ma odpowiednie chłodzenie.

Re: Wzmocnienie skrzyni biegów - FORD EXPLORER 4.0 oraz...

: 2008-09-12, 17:30
autor: rimorbod
Mam zestaw fabryczny ale bardzo ubogi - do 10000 funtów włącznie z belką do haka z tyłu. Z tego co się orientuję chłodnica nie wyrobi - więc w tym kicie mam chłodnicę, konwerter i inne duperelki:)

PS. Jeszcze jedno pytanie dodatkowe - czy ta belka jeśli jest class II, tzn teoretycznie starcza do 3500lbs (1590KG) to jak podczepię 2700KG to puści?:) Bo jeśli tak to musiałbym kupić tzw class III do 5000lbs.

Re: Wzmocnienie skrzyni biegów - FORD EXPLORER 4.0 oraz...

: 2008-09-12, 20:25
autor: Jankes
Mam zestaw fabryczny ale bardzo ubogi - do 10000 funtów włącznie z belką do haka z tyłu. Z tego co się orientuję chłodnica nie wyrobi - więc w tym kicie mam chłodnicę, konwerter i inne duperelki:)

PS. Jeszcze jedno pytanie dodatkowe - czy ta belka jeśli jest class II, tzn teoretycznie starcza do 3500lbs (1590KG) to jak podczepię 2700KG to puści?:) Bo jeśli tak to musiałbym kupić tzw class III do 5000lbs.
Najlepiej jakbyś miał class III - zawsze to upgrade, nie? Choć ja moim "zderzakowym" hakiem ciągałem lawety z samochodami - i nic...

Ty masz hak wkomponowany w zderzak ale pewnie masz cienkie wejście na główkę. Są i takie co mają wejście na główkę 2" na 2"... to jest class III.

Holownik

: 2008-09-12, 21:03
autor: gregor-ros1
Mówiąc o holowaniu,to powiedzcie mi ile może pociągnąć EX" według przepisów? Bo jeśli może 2700kg. to by oznaczało że na taki zestaw uprawnia kategoria C+E. Ja też chcę zamontować hak,i tak rozmyślam czy warto do EX"a, czy może docelowo kupić większego Forda do przyczep. Na szczęście mam prawko na wszystko co cię porusza na kołach i chciałbym robić to w zgodzie z przepisami. :?: :?: :?:

Re: Wzmocnienie skrzyni biegów - FORD EXPLORER 4.0 oraz...

: 2008-09-13, 00:08
autor: Jankes
Explo może tyle ile ma wybite na haku. Zależy od haka czy to jest class II czy class III.

Re: Wzmocnienie skrzyni biegów - FORD EXPLORER 4.0 oraz...

: 2008-09-13, 16:30
autor: bondek
Ten temat juz byl wielokrotnie maglowany, kliknięcie w opcję SZUKAJ czyni cuda...
Wersja europa na tabliczce znamionowej ma DCM 5080 kg a samochód waży (DCM) 2513kg. Z tego wynika, że można ciągnąć przyczepę o DCM 2567 kg.
Skrzynia ma dodatkowe chłodzenie, nic nie trzeba tuningować, ale trzeba jeździć głową a nie butem.
Hak ma homologacje unijną wiec nie ma problemów z suszarkami.

Re: Wzmocnienie skrzyni biegów - FORD EXPLORER 4.0 oraz...

: 2008-09-14, 10:25
autor: Boni
Do Boni: Olczak mi jeszcze powiedział, że jak zastosuję ten tuning skrzyni + będę odpowiednio jeździć w mieście i ruszać (ręcznie zmieniać biegi do 3go - ponoć jest wtedy jakiś dodatkowy docisk tych sprzęgieł) to nic się nie stanie przy ciągnięciu nawet dużego ładunku.
Napisałem ci na początku "może lepiej oszczędzać skrzynię przy holowaniu i jeździć rozsądnie" zamiast tuningu ASB. Nieużywanie OD pod dużym obciążeniem to podstawa, bo OD jest w tych skrzyniach cienkie jak dupa węża ;) Ruszać wolniutko i z głową, jeździć rozsądnie na D, jak jest naprawdę ciężko, wielka góra czy przyczepa, to nawet na 2 (jeśli u ciebie sterowanie pozwala bo nie znam tak nowych Explo), dbać o skrzynię, i będzie dobrze. Rozsądnie jeżdżący ludzie na tych skrzyniach np. zrobili >1000 >2 tonowych lawet z Niemiec ;)

Re: Wzmocnienie skrzyni biegów - FORD EXPLORER 4.0 oraz...

: 2008-09-14, 16:42
autor: Jankes
szczególnie przy holowaniu - nie OD a D właśnie należy używać żeby nie zajeździć sjrzyni. Zresztą, komputer nie pozwoli na to bo w momencie przegrzania oleju ASB odetnie lekko benzynę, spada moc, auto nie ciągnie, zapala się CE...

Dodatkowa chłodnica oleju ASB i czujnik temperatury bardzo wskazane.

Re: Wzmocnienie skrzyni biegów - FORD EXPLORER 4.0 oraz...

: 2008-09-14, 22:16
autor: rimorbod
No i dostałem od gostka spis części z tego kitu:
The package comes with super rebuild kit (gaskets, seals, sealing rings,
o-rings, frictions, steels, int band, filter, pump bushing), transgo valve
body upgrade kit, HD torque converter, rebuild manual, and auxilary cooler
kit (cooler, ATF additive, inline filter).