Strona 1 z 3

Konwenter

: 2008-10-24, 21:17
autor: trabant
Witam wszystkich

Chcę ,a raczej muszę ,wymienić konwenter w swojej skrzyni. Proszę o podpowiedzi na co mam
zwrócić szczególną uwagę i jak się do tego zabrać , może ktoś ma rysunki czy zdjęcia przydatne w tym temacie.

Re: Konwenter

: 2008-10-24, 22:38
autor: fotomysz
temat był już poruszany na forum :P
odpinasz wszystkie kable, wyciągasz cały bagnet, odkręcasz rozrusznik, przez dziurę po rozruszniku odkręcasz konwenter od koła (4 nakrętki), potem odkręcasz wały i zdejmujesz reduktor (chyba ze jesteś pudzianem to możesz go zostawić razem ze skrzyną) odkręcasz skrzynie (8 śrób) tyko zapamiętaj która i gdzie była bo są rózne :D
no i już możesz zdejmać skrzynkę, oczywiście najlepjej z konwenterem, bo nie uszkodzisz pompy jak nie utrzymasz skrzyni :P
a skadanie w odwrotnej kolejności.

albo poczekaj do 20 listopada i podjedx do jankesa jak wróci z za kałuży :P

Re: Konwenter

: 2008-10-24, 22:56
autor: trabant
Czy spuszczać olej ze skrzyni?

Chętnie bym poczekał na Jankesa , ale skrzyni chyba nie.

Re: Konwenter

: 2008-10-24, 23:01
autor: Boni
Spuszczać, bo bez reduktora poleci ci tyłem, jak tylko przechylisz, a nie da się zdjąć rozsądnie, nie przechylając na tył (no chyba że ktoś jest silny a gupi, i nie zdejmuje reduktora (to ja ;) )). Zresztą, i tak musisz wymienić olej wymieniając konwerter, no chyba że ci na nowym nie bardzo zależy ;)

Re: Konwenter

: 2008-10-24, 23:01
autor: fotomysz
jak odkręcisz reduktor to sporo ci zleci, a ze skrzynki to jak wolisz :P

aha i jak będziesz składał to najpierw połącz skrzynkę z konwenterem i upewnij się ze wszedł głębiej niż znaczniki na obudowie skrzyni, i lepiej zakładaj skrzynke razem z konwenterem :P

Re: Konwenter

: 2008-10-25, 01:14
autor: trabant
Wielkie dzięki za wszelkie podpowiedzi. Oleum chciałbym zachować bo dopiero co wymieniany.
Mam nadzieję ,że znajdę te znaczniki o których piszecie i nie połamę pompy.

Re: Konwenter

: 2008-10-25, 21:29
autor: kasper3211
Do odkręcenia konwertera będziesz potrzebował 14 tylko żeby miała cienkie ścianki bo dojscie po byku,dwie dłógie przedłóżki i śprytnie od chłodnicy wspomagania jakoś ci powinno iśc ;-)

Re: Konwenter

: 2008-10-26, 20:28
autor: fotomysz
ja tam zwykła grzechotka odkręcałem, bez żadnych przedłużek :P

Re: Konwenter

: 2008-10-27, 07:30
autor: Boni
A kto tam ich wie, tych od Ex2, może tam rzeczywiście trzeba dwie przedłużki i ośmiornicę ;)

Re: Konwenter

: 2008-10-27, 08:19
autor: gregor-ros1
W II jest podobnie bez jakiś cudów, do konwertera wystarczy nieco dłuższa nasadka i grzechotka, a do ASB dobrze mieć 3 przedłużki i to wszystko. Resztę oleju odzyskasz po odkręceniu miski, jeszcze przed zdięciem ASB. Do samego rozrusznika dobrze mieć małe nasadki i małą grzechotkę bo jest trochę ciasno przy tej górnej śrubie. ( małe mam na myśli 1/4)

Re: Konwenter

: 2008-10-27, 10:50
autor: fotomysz
Boni, ale ja zdejmałen w I i w II i jest tak samo :D

Re: Konwenter

: 2008-10-27, 17:05
autor: Mysza
Sie konwerterem martwią, jakby wydechy dało rade normalnie odkrecic :D

Re: Konwenter

: 2008-10-27, 19:07
autor: fotomysz
jakby wydechy dało rade normalnie odkrecic
no ja uzywałem kątówki a potem spawarki :P
najszybciej najtaniej i najłatwiej :D

Re: Konwenter

: 2008-10-28, 07:49
autor: Boni
Sie konwerterem martwią, jakby wydechy dało rade normalnie odkrecic :D
"SOA#1 = A u mnie działa" = u nas się dały odkręcić :P ;)

Re: Konwenter

: 2008-10-29, 23:22
autor: fotomysz
jak już raz zostało ruszone to będzie się kręcic :P
ja teraz mogę całą zawiechę w jeden dzień rozebrać i złożyć :D