Strona 1 z 1

Kolejny problem z ASB

: 2008-11-07, 17:34
autor: tjako
Expl 5.0 - 215 KM , 1997 r. 215 tys przebiegu, olej jest ok.

Nie wiem co sie dzieje. Wrzucam bieg, skrzynia załącza a za moment odpuszcza - wyrzuca bieg na luz. Nie ma dziwnych dźwięków ani chrobotów, żadna kontrolka się nie zapala. Zgłupiałem kompletnie.

Czy ktoś z was miał taka przygodę ? Gdzie szukać przyczyny ? Co to może być ?

"Guru" powiedział, że najlepiej wymienić skrzynię ale ja sądzę, że to jakaś mniejsza usterka i facet chce mnie naciąć na wydatek.

Pomocy :?

Re: Kolejny problem z ASB

: 2008-11-07, 18:02
autor: chevidan
wsteczny tak samo?
czy działo się cokolwiek nipokojącego wcześniej?

Re: Kolejny problem z ASB

: 2008-11-08, 12:40
autor: rimorbod
Kurde - czy to tylko te skrzynie starszej generacji są tak słabe czy wszystkie skrzynie Made in Ford (automat) są do kitu?? Bo zaczynam się obawiać co za jakiś czas będzie z moją jak to czytam:(

Re: Kolejny problem z ASB

: 2008-11-08, 23:27
autor: Boni
Wszystkie są cholernie skomplikowane i wrażliwe, a niektóre nieco bardziej niż inne ;) trzeba dbać i nie katować, to najlepsza rada jak się chce ktoś cieszyć bez problemów.

Re: Kolejny problem z ASB

: 2008-11-08, 23:52
autor: greg
Kurde - czy to tylko te skrzynie starszej generacji są tak słabe czy wszystkie skrzynie Made in Ford (automat) są do kitu?? Bo zaczynam się obawiać co za jakiś czas będzie z moją jak to czytam:(
Chyba wszystkie, bo moja mimo remontu, dalej nie pracuje tak,jakbym sobie tego życzył...może Ciebie to nie dotknie...:)

Re: Kolejny problem z ASB

: 2008-11-09, 09:22
autor: gregor-ros1
Moja po wymianie zestawu naprawczego i dopracowaniu kilku szczegółów pracuje dobrze, płynnie i cicho. Nie szaleję z dodatkowym chłodzeniem,bo nie mam haka i nałogowo nie upalam bo te ASB są po prostu liche, zwłaszcza że waga auta jest nie mała.

Re: Kolejny problem z ASB

: 2008-11-09, 10:07
autor: Rad-T
hmm mysle ze to nie do konca tak ze sa liche fatalne etc, odpukac nasza ma ponad 200.000 na karku i jedna w sumie drobna naprawe. Po tym jak panowie z samko nie zalozyli oringow na filtr oleju skrzyni, skrzynka sie slizgala, i przypalily sie tarczki, po wymianie tarczek, i zalozeniu kompletu uszczelek nowych skrzynka chodzi jak marzenie, biegi wchodza jak w maslo a auto nie jest jakos specjalnie oszczedzane.
Ale stan i wyglad oleju sprawdzamy po kazdym wyjedzdzie, rajdzie, upalaniu, wymieniany jest max po 30.000 km a z reguly czesciej (i z reguly spuszczam caly olej - dynamicznie), dodatkowe zegarki temp skrzynki tez daja sposobnosc na jej oszczedzanie bo widac gdy juz trzeba troche odpuscic i dac jej ochlonac.
Jak jezdzilem berlingo tez kazdy mowil ze francuzy to gowniane auta i sie ciagle psuja.. a ja nim zrobilem 250.000 w 5 lat i wymienialem tylko plyny i raz na jakis czas gumy lacznikow stabilizatora bo lecialy notorycznie na polskich drogach, a facet ktory kupil do dzis jest szczesliwy jakie ma dobre auto.

Re: Kolejny problem z ASB

: 2008-11-11, 21:06
autor: fotomysz
Kurde - czy to tylko te skrzynie starszej generacji są tak słabe czy wszystkie skrzynie Made in Ford (automat) są do kitu?? Bo zaczynam się obawiać co za jakiś czas będzie z moją jak to czytam:(
to raczej wychodzą zaniedbania poprzednich właścicieli, nie wymieniany olej i filtry, lub olej złej specyfikacji :D
ja mam 2 auta z drugiej ręki i raczej ze skrzynkami w porządku, a oba maja ponad 200 tys. km na budzikach