Strona 1 z 2

pomocy asb

: 2008-11-14, 19:16
autor: jacek4
wiem ze szukaj itp...
ale rano ide kupic dextron III i dolac do asb
nie wiem jak sprawdzic poziom
silnik zimny przed uruchomieniem na bagnecie grubo ponad stan a cieply na pracujacym silniku na P pusto
ile dolac i jak sprawdzac
EX II 1996 4.0 efi VIN 1FMDU34X0TUC23257
jaka skrzynia przelacznik OD w raczce zmiany biegow a na forum symbol asb byl:

4R44RB i 4R55E w koncu jaka to asb ??
co mam (zmienia biegi do 4)??

Re: pomocy asb

: 2008-11-14, 20:35
autor: basstian
jacek4, cos mi nie gra poziom , na zimno jest na ciepło nie ?? chmmm jakoś tak odwrotnie , w koncu olej jak kazda ciecz rozszerza sie pod wplywem ciepla , może się mylę.
Co do oleju to zwykły DEXTRON III to zły wybór , zerknij w bazie informacji jakie oleje sie stosuje , jezeli nie wiesz jaki olej masz zalany to nie mieszaj , moze sie to zle skonczyć dla ASB

Re: pomocy asb

: 2008-11-14, 21:03
autor: Leszek
To jest calkiem normalne zjawisko , ponieważ w czasie pracy pompa pompuje olej we wszystkie kanały i z tego powodu na bagnecie jest niższy poziom. Olej w ASB sprawdza się na pracującym silniku i włączonym D ( auto na zaciągniętym hamulcu postojowym - ręcznym).

Re: pomocy asb

: 2008-11-14, 21:14
autor: jacek4
dzieki Bastian
na zimno w silniku sprawdza sie olej bo musi splynac do miski
a tu podobno sprawdzamy wtedy kiedy on wszedzie doplynie i przy pracujacym silniku i miarka ma dwie skale zimny i goracy ale sprawdzamy podczas pracy silnika-podobno.
a co do oleju i zamiennika to sprawdzalem w bazie i byla specyfikacja podana i taki byl zamiennik a jaka mam skrzynie to sam nie wiem -(4 biegi) ale w bazie tez znalazlem 2 oznaczenia :4R55E i 4R44E
a jaki byl to nie wiem
wiec jak sprawdzic stan na bagnecie i czy dolac
na razie chce zadbac o prawidlowy stan - potem wymiana z filtrem a potem wymiana dynamiczna
bo ex jezdzi coraz gorzej od momentu kupienia

Re: pomocy asb

: 2008-11-14, 21:48
autor: Boni
Samochód poziomo, silnik pracuje, skrzynia ciepła, przerzucasz wajchą biegi parę razy przez PRND, wrzucasz P, wyciągasz miarkę, wycierasz, wsadzasz, ma być w kreskach. Koniec, kropka.

A swoją drogą, w silniku też sprawdza się na ciepło, tylko po zatrzymaniu i odczekaniu aż spłynie.

Re: pomocy asb

: 2008-11-14, 22:05
autor: jacek4
dzieki BONI ma byc w kropkach (dziorkach ) ale chyba moge nalac to co chce aby tymczasowo uzupelnic bo nadal niewiem jaka skrzynia u mnie i jakie oleum (2 symbole na forum w bazie) a potem wymiana filtra a dalej dynamiczna

Re: pomocy asb

: 2008-11-14, 22:26
autor: chevidan
w/g rocznika masz silnik OHV i skrzynię 4R44E ale widziałem już dwa ex z tego roku z silnikiem SOHC więc nic mnie nie zdziwi.pod maską na plastikowej obudowie przykręconej do silnika od góry jest napis OHV lub SOHC i odpowiednio masz skrzynię 4R44E lub 5R55E.dolewać byle czego nie polecam,ponieważ nie chodzi o to że inny olej źle będzie smarował skrzynię tylko że skrzynia może nie przełączać biegów itp.żeby zamęczyć skrzynię w ex właśnie najlepiej nalać byle jakiego oleju.

Re: pomocy asb

: 2008-11-14, 22:35
autor: jacek4
witam chevidan jak kupowalem ex to ogladalem 2 szt ten sam rocznik tamten na plastikowej obudowie mial sohc a u mnie jest 4.0 efi a nie ohc
oleum musze dolac tylko nara aby byl stan -dextronIII - -zamiennik tak na moment przed pelna wymiana chyba ze jast zly a to znaczy ze mamy bajzel w bazie
dzieki i pozdro

Re: pomocy asb

: 2008-11-14, 22:44
autor: Dawid
jacek4, masz ohv,ja tez mam efi na tym plastikowym....czyms.Najprosciej chyba sprawdzic po obudowie filtra powietrza.OHV ma okragla,a SOHC prostokatna.

Re: pomocy asb

: 2008-11-14, 23:14
autor: Jankes
a olej do skrzyni lać według zaleceń fabryki - czy w roku 96 fabryka zalecała III? a nie V? " na dziś, zanim zmienię" nie leje się byle czego bo można nie doczekać zmiany oleju.

Re: pomocy asb

: 2008-11-15, 08:37
autor: Boni
W tych przejściowych to trzeba jak po polu minowym, jak 4R44 to teoretycznie pasuje każdy (ale lepiej dexIIIe itp) a jak 4R55 to już diabli wiedzą, były takie z zalecanym merconem V (np. w Scorpio), i były z możliwym dexIIIe itp, mam wrażenie że to zależało od tego jakie sprzęgła i taśmy do nich w fabryce wrzucali. Dopiero do 5R55 jest jasne, że tylko mercon V.

Oczywiście wg. Forda zawsze można wlać "wyższy" olej, podobno są kompatybilne wstecz, czyli nawet do C3 można wlać Mercona V, jak ktoś w to wierzy ;)

Jacek, nikt za ciebie nie ustali, co ty za skrzynię masz. Jeszcze co do sprawdzania - między dziurkami to jest na lekko ogrzanym oleju (silnik odpalony na parę minut, powiedzmy żeby wskazówka drgnęła), jak olej jest dobrze gorący i po dłuższej jeździe, to poziom ma być na zakreskowanym polu.

Re: pomocy asb

: 2008-11-15, 10:51
autor: mika
twoj VIN to:

EX II 1996 4.0 efi VIN 1FMDU34 X 0TUC23257

istotna jest 8 i 10 pozycja VIN'u

8 = X czyli OHV

10 = T czyli 1996

co do ASB to:

1991–94 code T is for the A4LD transmission
1995–99 code T is for the 4R44E (2.3L, 2.5L & 3.0L) or 4R55E (4.0L) transmission
1996–99 code U is for the 4R70W (5.0L) transmission
1997–99 code D is for the 5R55E (5-speed automatic) transmission


[ Dodano: 2008-11-15, 11:04 ]
co do oleju to tylko zgodny ze specyfikacja Mercon

All transmissions use Merconautomatic transmission fluid. DO NOT use improper fluids such as Dexron® or gear oil. Use of improper fluids could lead to leaks or transmission damage.

Re: pomocy asb

: 2008-11-15, 16:30
autor: Jankes
Czyli po prostu Mercon a nie Dexron. Najbezpieczniej jest wlać Mercon V niezależnie od roku - wtedy wiadomo, że nic się nie stanie.

Re: pomocy asb

: 2008-11-15, 17:07
autor: mika

Re: pomocy asb

: 2008-11-15, 17:44
autor: Boni
Czyli po prostu Mercon a nie Dexron. Najbezpieczniej jest wlać Mercon V niezależnie od roku - wtedy wiadomo, że nic się nie stanie.
Czasem się jednak nie udaje, przy A4LD czy 4R44, proponuję ostrożnie podchodzić do kompatybilności wstecz Mercona V