Strona 1 z 1

asb pozostał 3 bieg

: 2009-06-27, 19:48
autor: mar-mot1
witam wszystkich jestem tutaj nowy i poszukuje rady a mianowicie zakupiłem EX1 93r z uszkodzoną asb auto rusza z trzeciego biegu ciągnie nawet P . Nie zmienia w górę ani dół,brak R .PS.Płyta podmieniona uszczelki płyty zmienione olej również od czego zacząć

Re: asb pozostał 3 bieg

: 2009-06-27, 22:36
autor: Mirek358
Witaj.
Zacznij jeszcze raz od początku.Są tu magicy którzy ci pomogą.Ja niestety nie.Ja osobiście oddał bym do naprawy całą skrzynię.
Pozdrawiam.

Re: asb pozostał 3 bieg

: 2009-06-27, 22:57
autor: RAFBOR
mar-mot1, witaj. mam nadzieję że cena była na tyle atrakcyjna, bo naprawa skrzynki to nie lada wydatek. Jest kilku kolegów na forum, którzy moga pomóc, ale osobiście zacząłbym o szukania innej skrzyneczki, bo pewnie wyjdzie taniej.
Poczytaj o skrzynkach i o olejach. Nie piszesz nic jaki olej zalałeś itp. To tez jest w gruncie rzeczy baaardzo ważne.

Re: asb pozostał 3 bieg

: 2009-06-28, 06:07
autor: benchi
Może opisz jeszcze raz co się dzieje i jakie są objawy bo przyznam szczerze, że nic nie zrozumiałem.

Re: asb pozostał 3 bieg

: 2009-06-28, 09:44
autor: mar-mot1
skrzynia zalana na potrzeby sprawdzenia ATF II lotos ,auto jedzie i rusza wyłącznie z trzeciego biegu na R lekko szarpie próbuje ruszać do przodu nie przerzuca nie redukuje .Dodam że jestem mechanikiem 12-lat praktyki lecz brak styczności z ASB .Chce powkładać nowe bebechy lecz nie wiem co odpowiada za co i co z czym,dlatego potrzebuje przejrzystego schematu PS co do czego i w jakiej kolejności .Wszystkim którzy mogą mi pomóc z góry serdecznie DZIĘKUJE

Re: asb pozostał 3 bieg

: 2009-06-28, 10:24
autor: RAFBOR
ATF II lotos
to chyba nie był najlepszy pomysł..... no chyba ze spełnia specyfikacje forda, ale nie sądze :-/

Re: asb pozostał 3 bieg

: 2009-06-28, 14:20
autor: Boni
Przejrzystych schematów itp nie ma bo ASB jest dość skomplikowana i trudna. Są podręczniki i serwisówki ale rzetelne to raczej tylko po angielsku, mogę ci coś podesłać.
Z tego co masz i opisujesz to powiem tak - olej II lotosa to pieniądze wyrzucone w błoto i diagnozowanie skrzyni na tym oleju to jest bardzo zły pomysł, ale to ten najmniejszy problem. W skrzyni masz kaszanę w sprzęgłach, a być może w siłowych elementach (planetarkach, bębnach, jednokierunkowych, itd). Koszt samych nowych części do rozebrania i złożenia, i wymiany wszystkich ciernych i "miękkich" rzeczy, plus rozsądny olej na przepłukanie, to jakieś 1200-1500zł, zależy co dokładnie zastanie się w środku. Jak coś z twardych siłowych rzeczy poleciało (a bardzo możliwe że coś poleciało) to dodatkowo po parę stów za element. Jak konwerter jest nie ok (a to w tym stanie dośc trudno zgadnąć) to następne 600zł za regenerowany.
Używana skrzynia z w miarę pewnego źródła i niby-gwarancją to ile? 2500? To może jednak rozważ, czy w ogóle warto zaczynać grzebać.

Re: asb pozostał 3 bieg

: 2009-06-28, 18:10
autor: mar-mot1
liczę się z kosztami lecz wolę składać z nowych części i wiedzieć co mam w środku ,obawiam się tylko tego co znajdę w środku a mianowicie czy od początku była dobrze złożona bo jeśli była źle złożona to nie chce jej złożyć w ten sam sposób .dlatego poszukuje jakiś rysunków gdzie co powinno się znajdować .Jeśli ktoś takie posiada to prośba o ich udostępnienie

[ Dodano: 2009-06-28, 20:15 ]
mam jeszcze jedno pytanie czym się różni a4ld ze sierra scorpio od tej z ex1 .Czy ktoś próbował takich roszad

Re: asb pozostał 3 bieg

: 2009-06-28, 20:41
autor: Boni
Z domu ci nie wyślę dokumentacji bo łącze wątłe, a to trochę MB waży, we wtorek jak nie zapomnę. Ale mam tylko po angielsku, a niektóre opisy są istotne.

Sierra/Scorpio to niby ta sama skrzynia, ale Explo ma wersję wzmocnioną, tamte są nieco inaczej poskładane, niektóre części mocniejsze, niektóre inne. Rozsądnie całej skrzyni nie przełożysz. Można przekładać niektóre bebechy, cały overdrive (4 bieg) pasuje i może coś jeszcze z twardych rzeczy (nie jestem pewien na 100% ale powinny jeszcze niektóre bębny i większość panewek); jeszcze taśmy, tarczki, tłoki, zestawy uszczelek te same, modulator, no ale to są względnie tanie rzeczy które i tak powinno dawać się nowe.

Jak grzebałeś przy płycie, to co zastałeś w misce? Jak wyglądał poprzedni olej? Osad? Opiłki? Kawałki zębatek? ;)

Re: asb pozostał 3 bieg

: 2009-06-30, 07:26
autor: mar-mot1
prośba o dokumentacje i specyfikacje oleju do asb

Re: asb pozostał 3 bieg

: 2009-06-30, 09:07
autor: Boni
Olej fordowski Mercon (nie - Mercon V) M2C166H, albo cokolwiek dobrej firmy, spełniającego dexron III.

Szczegóły masz np. http://www.explorerclubpolska.com/forum ... .php?t=414

Reszta pw.

No ale co zastałeś w skrzyni w misce?

Re: asb pozostał 3 bieg

: 2009-06-30, 10:57
autor: desmo

Re: asb pozostał 3 bieg

: 2009-07-06, 07:09
autor: mar-mot1
rozpoznanie usterki spalone uszczelniacze stopione tarczki plus przekładki aż dziw że reszta bez zarzutów do soboty asb powróci do żywych .PS powiadomię jak się sprawuje

Re: asb pozostał 3 bieg

: 2009-07-06, 14:20
autor: Boni
Dokładnie obadaj wszystkie tłoki taśm, bo jak palił się cały środek, to one też dostały - mają być mięciutkie na uszczelce i szczelne jak coś szczelnego; niejeden po przepaleniu skrzyni przeoczył że tłoki są niby całe, ale zwulkanizowane "na kamień" i nie trzymają pod ciśnieniem i temperaturą.

Re: asb pozostał 3 bieg

: 2009-07-07, 07:00
autor: mar-mot1
taśmy idą nowe do tego wszystkie uszczelniacze i uszczelki+pierścienie .

[ Dodano: 2009-07-08, 15:33 ]
dziś ręce mi opadły po złożeniu i zamontowaniu okazało się że mam tylko 2 i 3 bieg wstecznego brak do tego zaobserwowałem że po zdjęciu nogi z gazu podczas jazdy hamuje silnikiem ratujcie radami ??????

[ Dodano: 2009-07-08, 17:18 ]
jeszcze jedno pytanie czy to może być kwestia regulacji dodam że płyta posiada 2 elektro- zawory czy może ktoś to już przerabiał